دیجیتال مارکتینگ

استند تبلیغاتی چیست؟ نکات مهم برای طراحی استند تبلیغاتی

انواع استند تبلیغاتی

5/5 - (2 امتیاز)

استند تبلیغاتی، امروزه برای انجام بازاریابی آفلاین و بازاریابی محصولات از روش‌ها و ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود. یکی از این ابزارها استند تبلیغاتی است. این سازه‌ها برای استفاده، نیازی به دیوار و یا محل نصب ندارند. از طرفی شما می‌توانید انواع این سازه­ها را در طرح و رنگ‌های مختلف چاپ کنید. این ابزارها نقش و تأثیر بسیار بالایی در جذب مشتریان دارند. به‌ همین دلیل هم از محصولات بسیار پرمصرف و پرکاربرد در حوزه تبلیغات و برندینگ محسوب می‌شوند.

در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه استند تبلیغاتی، کاربردهای این سازه‌ها و انواع استندهای تبلیغاتی بپردازیم و برخی از نکات مهم برای طراحی استند تبلیغاتی را بیان نماییم.

استند تبلیغاتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

استند تبلیغاتی در حقیقت سازه‌ای بسیار مناسب برای معرفی محصولات و کالاها و نمایش برند شما است. از طریق این سازه می‌توانید به دیده شدن هرچه بیشتر نام و عنوان تجاری و محصولات خود کمک کرده و برای همیشه در ذهن مخاطبان ماندگار شوید.

شما می‌توانید از این سازه‌ها برای تبلیغات برند و محصولات خود استفاده کنید و به اطلاع‌رسانی فرهنگی و یا اطلاع‌رسانی آموزشی در مراکز مختلف دست بزنید. بسیاری از افراد و فعالان سیاسی، از این سازه‌ها برای فعالیت‌های سیاسی خود بهره می‌برند.

این امکان فراهم شده که شما بتوانید این ابزار را در سایزهای مختلف طراحی و چاپ کنید و از هر ۲ سوی آن به‌ منظور تبلیغات و اطلاع‌رسانی بهره‌برداری نمایید. این سازه‌ها امکان استفاده در فضاهای داخلی و بیرونی را دارند. بنابراین در این زمینه نیز با محدودیتی مواجه نخواهید شد.

مطالب پیشنهادی :
📹 ویدیو مارکتینگ چیست؟

استندهای تبلیغاتی به‌ لحاظ ساختار چند نوع هستند؟

  • استند ایستاده تبلیغاتی

  • استند تبلیغاتی رومیزی

  • استند تبلیغاتی فروشگاهی

  • استند تبلیغاتی فلزی

  • استند تبلیغاتی خیابانی

  • استند تبلیغاتی دیجی کالا

استندهای تبلیغاتی را می‌توان از نظر ساختار به استند ایستاده ایکس، رول آپ استند، بک لایت و… دسته‌بندی کرد.

استندهای ایستاده ایکس یکی از پرکاربردترین انواع سازه‌های تبلیغاتی هستند. از این ابزار برای نمایش طرح‌های گرافیکی استفاده می‌کنند. در بیشتر موارد این نوع از استندها از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند و یا جنس پلاستیکی دارند.

این سازه‌ها را می‌توانید به‌ راحتی نصب نموده و از سایزهای مختلف آن‌ها بهره‌برداری کنید. استندهای ایستاده ایکس، بسیار سبک بود و جابجایی بسیار آسانی هم دارند. در بیشتر موارد این ابزار را در فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، مراکز تجاری و اداری، آموزشگاه‌ها و… مورد استفاده قرار می‌دهند. اما بهتر است استندهای ایستاده ایکس را در فضاهای داخلی به کار گیرید‌. چرا که بسیار سبک بوده و احتمال افتادن آن‌ها در برابر وزش باد وجود دارد.

یکی دیگر از انواع استندهای تبلیغاتی، رول آپ استند است. این سازه، زیبا بوده و امکان حمل و نقل نیز دارد. رول آپ استند را می‌توانید به‌ راحتی در محفظه‌ آلومینیومی آن جمع کنید. از این ابزار در غرفه‌های نمایشگاهی، سالن‌های همایش، هتل‌ها، مراکز اداری و … استفاده می‌کنند.

این سازه، سبک‌وزن بوده و فضای بسیار کمی را هم به اشغال خود درمی‌آورد. راحتی فرایند نصب یکی دیگر از مزایای این استندها است. رول آپ‌های تبلیغاتی در انواع ثابت و گردان طراحی و چاپ شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند.

استند بک لایت یکی دیگر از انواع استندهای تبلیغاتی است. این ابزار جذابیت منحصر به‌ فردی دارد و می‌تواند فضای شما را متفاوت جلوه دهد. این نوع از استندهای تبلیغاتی با استفاده از چراغ‌هایی طراحی می‌شوند. بنابراین می‌توانند برند شما را به‌ طرزی شفاف و درخشان به نمایش درآورند.

مطالب پیشنهادی :
تبلیغات کلیکی (PPC) چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

انواع استند تبلیغاتی

در طراحی استندهای تبلیغاتی از چه عناصر گرافیکی استفاده می‌شود؟

استند تبلیغاتی به‌ وجود آمده تا در معرض دید مخاطبان و مشتریان شما قرار بگیرد و کسب‌ و کارتان را توسعه دهد. پس لازم است از طراحی منحصر به‌ فردی برخوردار شده باشد.

یکی از مواردی که کمک می‌کند این سازه‌ها از جلوه و ظاهر مناسبی برخوردار شوند، عناصر گرافیکی به‌ کار رفته در فرایند طراحی و چاپ آن‌ها هستند. طراحان این سازه‌ها سعی می‌کنند در این فرایندها از برخی عناصر گرافیکی جذاب و منحصر به فرد کمک بگیرند.

از جمله این عناصر می‌توان به لوگو اشاره کرد که هویت برند شما را به نمایش درمی‌آورد و جایگاه خاصی در چاپ استندهای تبلیغاتی دارد.

شما می‌توانید از عکس‌ها و تصاویر جذاب برای طراحی گرافیکی استندهای تبلیغاتی استفاده کنید. بسیاری از طراحان برای چاپ این سازه‌ها از توضیحاتی هرچند کوتاه و مختصر نیز استفاده کرده و یا شعار برند را بر روی این سازه‌ها چاپ می‌کنند. ثبت اطلاعات تماس بر روی استندهای تبلیغاتی نیز ضرورت دارد.

استندهای تبلیغاتی را با چه متریال‌هایی چاپ می‌کنند؟ مزایای متریال‌ها

در حال‌ حاضر از متریال‌های متنوعی برای چاپ استندهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند. از جمله این متریال‌ها می‌توان به پلات، لمینت، بنر، پی وی سی، سولیت، وینیل و… اشاره کرد.

شما می‌توانید با توجه به مکانی که قصد دارید پایه استند تبلیغاتی خود را در آن‌جا قرار دهید هرکدام از این متریال‌ها را برای چاپ در نظر بگیرید.

برای نمونه اگر قصد شما این است که از استندهای تبلیغاتی خود در فضای باز و بیرونی استفاده کنید بهتر است از متریال‌هایی مانند پی وی سی و یا وینیل استفاده کنید. چراکه در این فضاها امکان تابش نور مستقیم خورشید، بارش باران و یا وزش باد وجود دارد.

مطالب پیشنهادی :
دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست؟

در این شرایط می‌توانید از بنر نیز استفاده کنید. چراکه این متریال نیز قدرت و مقاومت بالایی در برابر نور و گرما، بارش باران و… دارد.

همچنین می‌توانید متریال سولیت را در نظر بگیرید که دارای سطح چاپ کاملاً صاف و هموار است و با حالت نیمه مات خود، می‌تواند جلوی رفلکس نور و سایه‌ها را بگیرد.

اما اگر قصد دارید استندهای تبلیغاتی خود را در فضاهای بسته و داخلی مورد استفاده قرار دهید و یا مخاطب شما در فاصله بسیار کمی از استند واقع می‌شود، بهتر است از متریال‌هایی از قبیل پلات استفاده کنید و یا لمینت را مورد استفاده قرار دهید. چراکه این متریال‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار شده‌ و برای کاربرد در فضاهای بسته بسیار مناسبند.

سایزهای استاندارد چاپ استند تبلیغاتی

شما می‌توانید استندهای تبلیغاتی خود را در انواع گوناگون و در ابعاد و سایزهای مختلف چاپ کنید. اما برای طراحی این محصولات استانداردهایی نیز در نظر گرفته شده‌ است.

به‌ طور کلی سایز سایزهای استاندارد چاپ استند تبلیغاتی در بزرگ‌ترین ابعاد، ۲ متر در ۹۰ سانتی‌متر است و کوچک‌ترین سایزهای این سازه‌ها نیز ابعاد یک کاغذ A4 را دارند. یعنی ۳۰ در ۲۱ سانتی‌متر هستند.

همچنین شما می‌توانید استندهای تبلیغاتی را در سایزهای ۷۰ در ۱۰۷ سانتی‌متر، ۶۰ در ۱۶۰ سانتی‌متر و یا ۷۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر نیز طراحی و چاپ کنید و یا سایز و ابعاد دلخواه خود را در نظر بگیرید.

قیمت استند تبلیغاتی

هزینه تمام شده استندهای تبلیغاتی وابستیگی فراوانی به نوع استند، سایز استند و طراحی استند دارد از این رو نمیتوان هزینه تمام شده یک استند را تخمین زد.

مطالب پیشنهادی :
استراتژی های بازاریابی (marketing strategy)

نکات مهم در طراحی استندهای تبلیغاتی

اگر قصد دارید استندهای تبلیغاتی و مورد نظر خود را با توجه به ویژگی‌های خاص آن‌ها و به صورت کاملا حرفه‌ای طراحی کنید، لازم است به برخی از نکات مهم توجه داشته باشید.

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در فرایند طراحی استندهای تبلیغاتی در نظر داشته باشید توجه به رنگ این سازه‌ها است. همان‌طور که می‌دانید چشم انسان‌ها به‌ طور طبیعی به‌ دنبال زیبایی‌ها و یا یافتن رنگ‌های جذاب است.

بنابراین استفاده از رنگ‌های جالب توجه در طراحی استندهای تبلیغاتی، موضوع بسیار حائز اهمیتی است.

چراکه باعث می‌شود نظر و نگاه مخاطبان به سازه‌ شما جلب شده و از این طریق برند و محصولات شما در معرض دید قرار بگیرند.

یکی دیگر از نکات مهم در فرایند طراحی استندها و سازه­های تبلیغاتی، به کار گیری عنصر خلاقیت است. باید سعی داشته باشید استندها و سازه‌های تبلیغاتی خود را متفاوت از دیگران، طراحی و چاپ کنید تا این سازه‌ها بتوانند خود را به شیوه‌ای متفاوت از رقبای کاریتان، در معرض دید قرار دهند.

زیبا بودن استندهای تبلیغاتی موضوع و نکته بسیار مهمی است. اما علاوه‌ بر توجه به زیبایی این سازه‌ها باید به نظم و ترتیب آن‌ها نیز توجه داشته باشید. در حقیقت وجود نظم و انسجام عناصر در یک استند تبلیغاتی و هماهنگی آن‌ها، باعث می‌شود تا جذابیت آن نیز افزایش بیشتری پیدا کند.

در غرفه‌های مختلف نمایشگاهی خود باید از چند استند تبلیغاتی استفاده کنید تا نظر بازدیدکنندگان از جوانب و زوایای مختلف به کسب‌ و کار و برند شما جلب گردد.

در این مقاله پروکلیک تلاش کردیم سوالات شما درباره استندهای تبلیغاتی که در تبلیغات آفلاین استفاده می‌شوند را به شما پاسخ دهیم و نکات مهم آن را به شما ذکر کنیم.
‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا