سئو

کلمه کلیدی چیست

میزان تاثیر کلمات کلیدی در سئو و محتوا

5/5 - (2 امتیاز)

کلمه کلیدی یا (Keywords) در سئو اصطلاحی است که در بازاریابی دیجیتال برای توصیف کلمه یا گروهی از کلمات استفاده می‌شود که کاربر اینترنت از آن برای انجام جستجو در موتور جستجو یا نوار جستجو استفاده می‌کند. کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند تا آنچه را که نیاز دارند، پیدا کنند.  به عنوان مثال، اگر به دنبال خرید کت جدید هستید، احتمالا در گوگل کلمه‌ای مانند “کت چرم مردانه” را تایپ می‌کنید. فرقی ندارد کلمه‌ی کلیدی از چندین واژه تشکیل می‌شود، یک عبارت کلیدی می‌تواند متشکل از چندین واژه باشد. با این‌حال باز هم آن را کلمه‌ی کلیدی خطاب می‌کنند.

 

البته، بد نیست بدانید که هیچ کس خارج از دایره‌ی صنعت سئو، تمایل به استفاده از این اصطلاحات ندارد. اکثر مردم از آن‌ها تنها برای جستجو در موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند. فقط کافیست بدانید که کلمه یا عبارت کلیدی هر دو به یک مفهوم هستند. می‌توان گفت کلمه‌ی کلیدی محتوای صفحه شما را توصیف یا از جهتی بهترین تعریف برای آن محسوب می‌شود. در واقع شما تلاش می‌کنید که هر صفحه‌ از وبسایتتان حول یک کلمه یا عبارت کلیدی تولید شود. بنابراین وقتی دیگران کلمه کلیدی یا عبارت را در گوگل یا موتورهای جستجوگر دیگر جستجو می‌کنند، صفحه‌ی مورد نظر  را در وب سایت شما پیدا می‌کنند.

 

فرض کنیم شما یک وب سایت درباره پیانو دارید و انواع و اقسام پیانوها را می‌فروشید.  می‌توانید صفحه‌ای درباره این مطلب ایجاد کنید که هنگام خرید پیانو چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد‌ می‌توانید یک صفحه را مختص نظرات خریدارانتان قرار دهید. یا اگر پیانوی دیجیتال هم در محصولاتتان وجود دارد، صفحه‌ای را به آن اختصاص دهید. به هر حال کاری که باید بکنید این است که برای تولید هر صفحه  از خود بپرسید:

می‌خواهید برای چه اصطلاحی سایت شما پیدا شود؟

فکر می‌کنید مردم برای یافتن شما از کدام کلمات در موتورهای جستجو استفاده می کنند؟

درخواست جستجو چگونه خواهد بود؟

احتمالاً [پیانوی دیجیتال] می‌تواند کلمه‌ ی مناسبی باشد، درست است؟ این کلمه کلیدی بهترین موارد را در صفحه منعکس می‌کند. اگر مجبور باشید خلاصه محتوای خود را توضیح دهید، چه باید بنویسید؟ از چه کلماتی استفاده می‌کنید؟

 

فهرست مطالب

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت شرکتی

اهمیت کلمات کلیدی در چیست

کلمات کلیدی از این جهت مهم هستند که باعث می‌شوند وب سایت شما هنگامی که افراد کلمه‌ی کلیدی را در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند، نشان داده شود.

در استراتژی سئو، کلمات کلیدی بسیار مهم هستند و باید هسته اصلی هر متنی باشد که برای وب نوشته شده است ( این کلمات باید در محتوا ، عناوین و عناصر سئو تجود داشته باشند.

کلمات کلیدی باید قبل از راه اندازی محتوای آنلاین در سیستم عامل‌های وب و تلفن همراه، ساخته و با دقت انتخاب شوند.

یکی از مواردی که گوگل هنگام رتبه بندی یک صفحه به آن توجه می‌کند، محتوای موجود در آن صفحه است. به کلمات صفحه نگاه می‌کند. فرض کنید پست وبلاگ شما در مورد پیانوی دیجیتال است. اگر هر کلمه، 2 بار استفاده شود، تمام کلمات از اهمیت یکسانی برخوردار هستند. Google هیچ سرنخی از این واژه ها برداشت نمی‌کند.

کلماتی که استفاده می‌کنید در واقع حکم سرنخی برای Google است. این به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان می‌دهد صفحه یا پست، مربوط به چیست. بنابراین اگر می‌خواهید به Google بفهمانید که صفحه شما در چه زمینه‌ای است، لازم است چندین بار از آن کلمه استفاده کنید .

اما برای گوگل تنها عبارت‌های کلیدی مهم نیست. در واقع، آنچه اهمیت دارد کاربر است. شما همیشه باید بر روی کاربر تمرکز کنید: بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه خود. با استفاده از SEO می‌توانید دریابید افراد هنگام استفاده از چه عبارت  خاص یا عبارت کلیدی در وب سایت شما قرار می‌گیرند. شما باید در ذهن مخاطبان خود قرار بگیرید و از کلماتی که آنها هنگام جستجو استفاده می‌کنند استفاده کنید.

اگر از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید، هرگز بازدیدکنندگان مورد نظر یا مورد نیاز خود را پیدا نخواهید کرد.این از آن جهت است که  متن شما با آنچه مخاطب بالقوه شما جستجو می‌کند مطابقت ندارد. اما اگر از کلماتی که افراد در جستجوی آن هستند استفاده کنید، تجارت شما می‌تواند رونق می‌گیرد. بنابراین اگر به دنبال چنین چیزی هستید ، کلمات کلیدی شما باید آنچه را که مخاطب شما به دنبال آن است بازتاب دهد. با کلمات کلیدی اشتباه، در نهایت مخاطب اشتباه خواهید داشت، یا اصلاً هیچ کدام را نخواهید داشت. به همین دلیل داشتن کلمات کلیدی مناسب بسیار مهم است.

 

تراکم کلمه کلیدی چیست و میزان مناسب آن در سئو چقدر است؟

تحقیق کلمات کلیدی چیست

تحقیق عبارات کلیدی نوعی عمل حرفه‌ ای برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است که برای یافتن و تحقیق در مورد عباراتی به کار می‌رود که کاربران هنگام جستجوی محصولات، خدمات یا اطلاعات عمومی وارد موتورهای جستجو می‌کنند. کلمات کلیدی مربوطی نمایش داده می‌شود، که توسط کاربران در موتورهای جستجو پرسیده شده است‌.سه نوع سوال وجود دارد:
1. سوالات جستجو شده

۲. سوییچ‌ های جستجوی اطلاعاتی متخصصان

۳. سئو موتور جستجو

برای این کار ابتدا باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و سپس صفحات وب را با این کلمات کلیدی همسو کنید تا به رتبه‌های بهتر در موتورهای جستجو دست پیدا کنید. هنگامی که یک کلمه کلیدی  پیدا کردید، آن را گسترش دهید تا کلمات کلیدی مشابه پیدا شود. ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی معمولاً مانند Google Ads Keyner Planner می‌توانند  به این روند کمک کنند. این ابزارها  یک اصطلاح نامه و پیشنهادات کلمات کلیدی جایگزین را ارائه می‌دهند. داده‌های مربوط به شخص اول Google همچنین از طریق مواردی مانند تکمیل خودکار Google یا People Ask Ask نیز به این تحقیق کمک می کند.

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت چیست؛ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدم؟

کلمات کلیدی فارسی

کلمات کلیدی فارسی با کلمات کلیدی انگلیسی تفاوت چندانی ندارند. بیشترین تفاوت در استفاده نکردن کاربر از قوائد در زبان فارسی و راحت نوشتن کلمات در زبان فارسی است.

 

کلمه کلیدی چه تاثیری روی سئوی سایت دارد؟

بخشی از فرایند SEO استفاده از کلمات کلیدی است: کلمات و عباراتی که محتوای شما را توصیف می‌کنند. سپس Google با استفاده از این اطلاعات تعیین می‌کند کدام محتوا مربوط به یک سوال جستجوی خاص است و چگونه صفحه باید در جستجوهای یک اصطلاح خاص رتبه بندی شود. این همان چیزی است که  یک صفحه وب به وسیله‌ی آن می‌تواند رتبه بندی جستجوی خود را پیدا کند.

تحقیقات کلمه کلیدی به شما کمک می‌کند تا علاوه بر درک اصطلاحات جستجو، افراد را به سمت سایت شما سوق دهد. اما همچنین می‌تواند به شما کمک کند دریابید افراد چه عبارتی را مرتبط با سازمان شمد جستجو می‌کنند تا بدین وسیله سایت خود را بهینه کنید. با بهینه کردن سایت می‌توانید مطمئن شوید افراد می‌توانند شما را پیدا کنند.

 

کلمات کلیدی سایت فروشگاهی

برای انتخاب کلمه کلیدی برای یک سایت فروشگاهی نیاز به شناخت و فهمیدن تفاوت کلمات کلیدی ایکامرسی و کلمات کلیدی غیر ایکامرسی دارید، در انتخاب کلمات کلیدی سایت فروشگاهی شما باید تعداد از کلمات خود را برای محصول و تعدادی را برای کتگوری محصولات و تعداد دیگری را برای مقالات انتخاب کنید.

 

چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟

به راحتی و با جستجو یک کلمه کلیدی در گوگل و دیدن پیشنهادات گوگل میتوانید به لیستی از کلمات کلیدی گوگل  که پیشنهاد گوگل است با سرچ بالا دسترسی پیدا کنید.

 

مهمترین ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی

SEMrush

SEMrush فقط یک ابزار کلمه کلیدی نیست، بلکه مانند چاقوی ارتش سوئیس تیز و برنده است. SEMrush به جای تولید لیستی از کلمات کلیدی، 5-10 کلمه کلیدی بسیار خاص را پیشنهاد می‌دهد که رقبای شما از قبل استفاده می‌کرده‌اند.

ویژگی‌های برجسته

  • کشف کلمات کلیدی طولانی و ایده‌های گروه تبلیغات
  • روند کلمات کلیدی سالانه
  • آمار توزیع CPC در سراسر جهان
  • دسترسی به مجموعه ابزار تحقیق کلمات کلیدی
  • تحلیل دشواری کلمات کلیدی و بینش ترافیکی آلی

 

KWFinder

KWFinder ابزاری است که توسط Mangools طراحی شده است – توسعه دهنده‌ای است  که با ارائه بهترین ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی در بین گروه‌ها شناخته می‌شود. برای شروع می‌توانید از راهنمای مبتدیان آنها استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت فروشگاهی، معرفی و آموزش

بستر KWFinder یافتن کلمات کلیدی با دشواری SEO پایین، همراه با مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید دیگر را آسان می کند.

ویژگی های برجسته

  • رابط کاربری منحصر به فرد و آسان برای پیمایش
  • کلمات کلیدی را در هر زبان و در هر مکان می‌یابد
  • از لیست کلمات کلیدی قدرتمند گزینه‌هایی را انتخاب می‌کند.
  • آمار دقیقی برای رقابت کلمات کلیدی دریافت می‌کند.
  • مروری عمیق در SERP در کنار لیستی از پیشنهادات
  • برای اصلاح لیست پیشنهادهای کلمات کلیدی از فیلترها استفاده

 

ahrefs ابزار تحقیق کلمه کلیدی explorer

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی است که امروزه برای تولیدکنندگان محتوا موجود است. این پلتفرم گزارش کلمات کلیدی گسترده‌ای را به کاربر ارائه می‌دهد و برای ارائه معیارهای کلیک منحصر به فرد، به داده‌های جریان کلیک متکی است. آموزش دریافت رایگان اشتراک Ahrefs

ویژگی های برجسته

  • نمره دشواری کلمات کلیدی دقیق
  • 1000+ پیشنهاد کلمه کلیدی
  • در بیش از 171 کشور پشتیبانی می شود
  • برای بهبود CTR روی معیارها کلیک کنید
  • بررسی اجمالی SERP

 

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner گزینه‌‌ی ساده کلمه کلیدی است که چند ویژگی اساسی را ارائه می‌دهد. با وجود  عملکرد کم، یکی از دقیق‌ترین منابع داده کلمات کلیدی در بازار است. داده‌ها مستقیماً از طرف Google تهیه می‌شوند و نتایج به خوبی با درآمدزایی AdSense ادغام می شوند.

ویژگی های برجسته

  • با استفاده از دامنه پیشنهاد “بالای صفحه” کلمات کلیدی تجاری را پیدا می‌کند
  • حجم جستجوی دقیق مستقیماً از موتور جستجوی Google
  • بهترین انتخاب برای وب سایت های تجاری

انواع کلمات کلیدی سئو

Head Keywords یا Short-Tail Keywords

کلمات کلیدی کوتاه،  به عنوان کلمات کلیدی عمومی شناخته می‌شوند. این نوع از کلمات کلیدی اصطلاحات جستجوگر محبوب و گسترده‌ای هستند که دارای حجم بسیار بالایی از ترافیک جستجو هستند. این اصطلاحات معمولاً یک یا دو کلمه‌ای بوده و برای رتبه بندی بسیار رقابتی هستند.

مثال: کفش دویدن

 

کلمات کلیدی Mid-Tail

کلمات کلیدی میانه در میان کلمات کلیدی head قرار می‌گیرند که دارای حجم بالایی از بازدید هستند اما بسیار رقابتی هستند. این کلمات کلیدی  دارای حجم کمی از ترافیک هستند اما رقابت کمتری داشته و نرخ تبدیل بالاتری دارند. این اصطلاحات معمولاً دو تا سه کلمه‌ای هستند و کمی بیشتر از کلمات کلیدی head عمومی توصیف می شوند.

مثال: بهترین کفش های دویدن

 

کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی Long-Tail

کلمات کلیدی طولانی، طولانی‌ترین کلمات جستجو هستند و برای یک موضوع یا مخاطب خاص بسیار هدف قرار می‌گیرند. این اصطلاحات به طور معمول بازدید کمتری دارند و کلمات کلیدی کم رقابتی هستند که رتبه بندی آنها را آسان می‌کند. از آنجا که خاص‌تر هستند، به طور کلی نرخ تبدیل بالاتری نسبت به کلمات کلیدی head و mid-tail دارند.

مثال: بهترین کفش های دویدن برای زانوی بد

مطالب پیشنهادی :
ویژه: اشتراک سایت ahrefs رایگان شد

 

انواع کلمات کلیدی در سایت

کلمات کلیدی محتوای در سایت به انواع کلمات کلیدی در SEO اشاره دارد که برای تولید محتوا مانند یک پست وبلاگ جدید یا صفحه فرود استفاده می‌شود. این نوع کلمات کلیدی عبارتند از:

  • کلمات کلیدی اصلی
  • کلمات کلیدی مرتبط یا LSI

 

کلمات کلیدی اصلی

کلمه کلیدی اصلی اصطلاح اصلی است که شما در یک صفحه وب هدف قرار می‌دهید. هر صفحه از محتوای وبسایت  باید حداقل دارای یک کلمه کلیدی اصلی باشد. این صفحه باید از بهترین روشهای بهینه سازی کلمات کلیدی پیروی کند تا سیگنال‌های واضحی را به موتورهای جستجو و خوانندگان ارسال کند که صفحه مربوط به آن کلمه کلیدی است. پیروی از این بهترین روش‌ها به بهبود ترافیک جستجو و رتبه بندی آن محتوا و کلمه کلیدی کمک می کند.

مثال: کفش مخصوص دویدن زنانه

 

کلمات کلیدی مرتبط یا کلمات کلیدی LSI

کلمات کلیدی مرتبط یا کلمات کلیدی LSI ( کلمات کلیدی معنایی نهفته) اصطلاحات یا عباراتی هستند که از لحاظ معنایی با یک کلمه کلیدی اصلی مرتبط، یا مترادف آن هستند. این کلمات برای پشتیبانی از یک کلمه کلیدی اصلی در یک قطعه از محتوا استفاده می‌شوند. باید به هر صفحه وب یک کلمه کلیدی اصلی و سه تا چهار کلمه کلیدی مرتبط اختصاص داده شود که زمینه بیشتری به صفحه می‌دهد. این امر به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحه را بهتر درک کرده و رتبه بندی کنند. با استفاده از ماتریس کلمات کلیدی رقبا یا ابزار دشواری کلمات کلیدی می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید .

به عنوان مثال: اگر کلمه کلیدی اولیه که در حال اجرا بوده، کفش زنان است، پس از آن کلمات کلیدی مرتبط می‌تواند: زنان در حال بررسی کفش، زنان در حال خرید و فروش کفش، و بهترین کفش زنان است.

 

انواع کلمات کلیدی و کلیدواژه

نمونه کلمات کلیدی

1 خرید مداد
2 خرید کفش
3 آموزش زبان انگلیسی
4 آموزش ریاضی
5 ویدیو آموزشی
6 دانلود کتاب

 

کلام آخر

اگر دوست دارید تا وبسایت شما یکی از برترین وبسایت‌ها در موتور جستجوی گوگل باشد، بی‌شک باید سئوی سایت خود را بهینه کنید. انتخاب بهترین کلمه‌ی کلیدی و اجرای آن بر روی سایت شما می‌تواند مهم‌ترین کاری باشد که برای بازدید بیشتر کلیک بیشتر در روی سایت خود آن را انجام می‌دهید.

اگر خودتان نمی‌توانید در این زمینه کاری انجام دهید، متخصصان سئوکاری‌ هستند که حاضرند این کار را برای سایت شما انجام دهند و بازدیدکنندگان یا حتی فروشندگان سایت شما را افزایش دهند.

اگر بتوانید برترین کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی که رقبای شما از آن استفاده  می‌کنند را پیدا کنید به راحتی می‌توانید سایت خود را بالا بکشید و جزو برترین سایت‌هایی باشید که موتور جستجوی گوگل آن را به دیگران معرفی می‌کند البته در این مسیر با پستی و بلندی های فراوانی روبه رو خواهید شد که از جمله آنها رعایت الگوریتم گوگل خواهد بود .

‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا