دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات کلیکی (PPC) چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

انواع تبلیغات کلیکی و مزایای استفاده از آن

4.5/5 - (4 امتیاز)

تبلیغات کلیکی، مطمئنا شما هم در جریان هستید که امروزه کسب و کارهای زیادی در سر تا سر دنیا به وجود آمده است. در هر یک از این کسب و کارها از ترفندهای خاصی استفاده می شود که باعث پیشرفت اعضای آن در دراز مدت خواهد شد. برخی از این ترفندها نیز به آن ها در کوتاه مدت کمک می کند. یکی از لازمه های کسب و کارها در دنیای امروزی این است که یک وب سایت برای خود یا گروهتان داشته باشید. به همین دلیل است که خیلی از اشخاص به دنبال تبلیغات کلیکی می روند.

 

اهمیت ایجاد وب سایت

در واقع افراد به وسیله این وب سایت می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و مخاطبان و مشتریان بیشتری هم جذب نمایند. هر وب سایت از بخش های گوناگونی تشکیل شده است و قسمت محتواها را باید از برترین ها به حساب آورد. اگر تنها نگاهی به زندگی حرفه ای افراد موفق داشته باشید، متوجه می شوید که تقریبا تمامی آن ها از وب سایت برخوردار هستند و درصد بالایی از امور خود را با آن انجام می دهند.

به هر شکل، زندگی و پیشرفت در دنیای امروزی به نسبت سال های گذشته تفاوت های فراوانی دارد. دیجیتال مارکتینگ حرف اول را می زند و باید زیر و بم آن را به خوبی بلد بود. حال برای افزایش بازدید وب سایت و تبدیل مخاطبان به مشتری، نیاز است تا استراتژی های خاصی را پیاده کنید تا به موفقیت برسید. امروزه تمام سایت هایی که بیشترین بازدید را دارند و رتبه های نخست گوگل را از آن خود کرده اند، همگی از ترفندهای مخصوص به خود استفاده می کنند.

 

تبلیغات کلیکی تا چه اندازه مهم است؟

ضمن این که از نقش تبلیغات برای بهتر شدن کسب و کار نباید غافل شد. در واقع بدون تبلیغات، کار ما به اندازه ای که باید و شاید دیده نخواهد شد و عملا پیشرفتی نیز در آن به وجود نمی آید. با توجه به زیاد شدن رقبا و پیروزی بسیاری از آن ها، حتما باید نسبت به انجام این کار اقدام نمایید. البته همیشه تلاش زیاد هم در این زمینه پاسخگو نخواهد بود و باید خلاقیت نیز داشته باشید تا بتوانید به درجات بالایی برسید.

حال امروز قصد داریم تا در مورد یکی از انواع تبلیغات یعنی تبلیغات کلیکی در گوگل صحبت داشته باشیم. این سوالی بود که کاربران زیادی از ما داشتند. همچنین در مورد مزایا و معایب این شیوه از تبلیغات نیز مطالبی را در دسترس قرار خواهیم داد. در صورتی که شما هم کسب و کاری دارید و می خواهید در این زمینه به موفقیت برسید، تا پایان همراهمان باشید.

مطالب پیشنهادی :
📹 ویدیو مارکتینگ چیست؟

 

تبلیغات کلیکی چیست

تبلیغات کلیکی چیست؟

در ابتدا باید خدمتتان عرض کنیم که این شیوه از تبلیغات در زبان انگلیسی با نام Pay Per Click یا به اختصار PPC شناخته می شود. این نوع از تبلیغات به این صورت است که تبلیغ کنندگان به ازای کلیکی که به روی تبلیغاتشان در رسانه های هدف انجام می شود، هزینه ای را پرداخت خواهند کرد. همچنین در صورتی که برخی از نمایش ها در نهایت به کلیک کردن افراد منجر نشود، هیچ هزینه ای برایشان پرداخت نخواهد شد.

چنان چه بازدید سایت شما کم است و به دنبال افزایش آن هستید، این شیوه از تبلیغات را پیشنهاد می دهیم. در این روش، می توانید به سراغ صاحبان سایت های پر ترافیک رفته و از آن ها درخواست درج تبلیغ را داشته باشید. شما برای تبلیغات CPC که یعنی Cost Per Click قادر هستید تا به آن ها پیشنهاد همکاری یا تبادل دهید، یا این که تعرفه مربوط به تبلیغات را به صورت کامل پرداخت نمایید.

این گونه است که به شما ادورتایزر یا همان تبلیغ دهنده می گویند. سایتی که محتوای شما را در خود درج کرده نیز اصططلاحا پابلیشر یا همان ناشر نامیده می شود. خوب است بدانید که تبلیغات در وب سایت ها انواع گوناگونی دارند. البته ممکن است همه یا حداقل چند تا از آن ها را در وب سایت ها دیده باشید. تبلیغات بنری، تبلیغ همسان و موارد مشابه را باید در این دسته ها قرار داد.

تعرفه تبلیغات نیز معمولا به بازدید آن سایت، نوع تبلیغ و محتوای شما بستگی خواهد داشت. پیشنهاد ما اینسا ت که در قدم اول به دنبال سایت هایی برای تبلیغ بروید که بازدید کمتری به نسبت سایت های بزرگ دارندو چنین سایت هایی از نظر تعرفه نیز ارزان تر هستند و این به نفع شما عزیزان خواهد بود. در قدم های بعدی و پس از مشاهده پیشرفت، می توانید تبلیغات CPI خود را در منابع بزرگ نیز قرار دهید.

 

تفاوت تبلیغات کلیکی cpc با ppc

 

تفاوت میان تبلیغات PPC و CPC چیست؟

با توجه به مشابه بودن دو شیوه از تبلیغات کلیکی یعنی تبلیغات CPC و PPC، عده زیادی چنین می پندارند که تفاوتی با هم ندارند. این در حالی است که فرق هایی هم میان این دو مشاهده می شود.

در روش PPC، تبلیغ کننده ها در ازای هر کلیکی که صورت می گیرد، مبلغ مشخصی را به ناشر می دهند. این در حالی است که در دیگر روش یعنی CPC، شما می توانید هزینه ای که در نظر دارید را برای هر کلیک بدهید؛ نه بیشتر و نه کمتر. در همین راستا، می توان با ایجاد کمپین تبلیغاتی به هدف خود نزدیک شد.

 

انواع تبلیغات کلیکی

در بالا هم ذکر شد که این شیوه از تبلیغات خود از چند مدل مختلف تقسیم شده است. در این بخش از مقاله قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم و هر کدام را توضیح دهیم.

1- تبلیغ همسان

به این نوع از تبلیغ، Native نیز گفته می شود. در واقع این تبلیغ کلیکی را باید از پرطرفدارترین انواع به شمار آورد که عده زیادی در حال انجام و حتی کسب درآمد از آن هستند. از این شیوه در ایران هم به وفور مشاهده می شود و شاید در وب سایت های زیادی آن را دیده باشید.

مطالب پیشنهادی :
کمپین تبلیغاتی چیست و انواع آن

در این شیوه، تبلیغ کننده وظیفه دارد تا پیشنهادی را به مخاطبان در سایت دیگری ارائه دهد. این پیشنهاد در قالب تبلیغ و موجود بر روی یک بنر انجام خواهد گرفت. تصاویر و متن این گونه از تبلیغات باید آن قدر جذاب و تاثیرگذار باشد که مخاطبان بدون درنگ آن را کلیک نمایند. توصیه می کنیم بعد از مطالعه این مقاله به سراغ وب سایت های مشهور بروید تا تبلیغات همسان را ملاحظه کنید.

 

تبلیغات کلیکی گوگل ادز google ads

 

2- تبلیغات گوگل ادز

گوگل ادز را باید نوع دیگری از تبلیغات کلیکی به شمار آورد که آن هم به لحاظ محبوبیت در رده خوبی قرار دارد. در این نوع، تبلیغ کنندگان از طریق جست و جوی کاربران موجود در گوگل می توانند به هدف خود برسند. چنان چه کاربران جست و جویی مشابه با چیزی که در ذهن شما است را داشته باشند، احتمالا تبلیغ شما را هم مشاهده خواهند کرد.

این جا است که آن ها قادر به کلیک بر روی این تبلیغ خواهند بود. در کل کسب و کارهای زیادی امروزه از گوگل ادز بهره می برند و بد نیست شما هم در موردش تصمیم گیری داشته باشید.

3- تبلیغات ریتارگتینگ

تبلیغات ریتارگتینگ نیز نوع مهم دیگری شناخته می شود. معمولا این مدل از تبلیغات کلیکی، بازدهی بسیار خوبی را برای تبلیغ دهندگان دارد. همچنین درآمد نسبتا مناسبی هم نصیب مردمی که نسبت به کلیک کردن اقدام می کنند، خواهد شد. به این وسیله، کاربرانی که حداقل برای یک بار از سایت تبلیغ کننده بازدید داشته اند، در دنیای اینترنت شناسایی می شوند و این تبلیغ نیز بیشتر برای وی نشان داده خواهد شد.

خود ریتارگتینگ نیز می تواند چند نوع داشته باشد که البته تعدادشان چندان زیادی نیست. ریتارکتینگ محصول یکی از این موارد است که در آن، محصولی که قبلا آن کاربر در سایت ناشر مشاهده کرده بود، مجددا برایش نمایان خواهد شد. این اتفاق ممکن است برای یک یا چند بار تکرار شود. تبلیغات ریتارکتینگ محصول همان طور که از نامش پیدا است، برای کسب و کارهایی به کار می رود که در آن نسبت به فروش محصولات اقدام می گردد.

4- تبلیغات کلیکی بنری

در نهایت تبلیغات بنری را داریم که یکی از ساده ترین ها در این خصوص به شمار می رود. در وهله اول، این تبلیغات به صورت اجاره ای و پرداخت در ازای نمایش صورت می گیرد که به عبارتی به آن CPM نیز گفته می شود. در این شیوه، شما بنری را در اختیار سایت ناشر تبلیغ قرار می دهید و انتظار دارید که آن را به موقع درج نماید. بعد از قرار دادن بنر و چنان چه بنر شما به اندازه کافی جذاب و تاثیر گذار باشد، عده زیادی برای بازدید از سایت شما خواهند آمد.

در غیر این صورت هم هرگز نباید ناامید باشد. اینترنت فضایی است که اگر شما اشتباهی در آن مرتکب شوید، می توانید بلافاصله جبران کنید. در صورتی که بنر شما به اندازه کافی ایده آل نباشد تا افراد را جذب نماید، خیلی سریع می توانید آن را تغییر دهید و در دیگر تبلیغات از آن بهره ببرید. همچنین گفتنی است که تبلیغات CPI و تبلیغات CPA را باید از دیگر انواع تبلیغات کلیکی به شمار آورد.

مطالب پیشنهادی :
توییتر مارکتینگ چیست؟

 

مزایای تبلیغات کلیکی

اکنون به این موضوع می رسیم که تبلیغات کلیکی چه ویژگی های مثبتی را می تواند در خود داشته باشد. به چند تا از مهم ترین مزایای این شیوه از تبلیغات اشاره خواهیم داشت.

1- مورد اولی که نسبت به دیگر تبلیغات کاملا به چشم می آید، قیمت مناسب تبلیغات کلیکی است. با وجود این که برخی از انواع تبلیغات کلیکی که در بالا گفته شد، در مقایسه با مدل های دیگر پر خرج هستند، اما باز هم در مجموع هزینه آن چنانی را نخواهید پرداخت. این در حالی است که اگر به سراغ سایر انواع تبلیغات بروید، ممکن است بخواهید تعرفه های گران قیمتی را بدهید. تبلیغات کلیکی بیشتر برای افرادی توصیه می شود که در حال حاضر بودجه کافی ندارند و یا این که در ابتدای مسیر خود قرار دارند.

 

2- قابل سنجش بودن آمار و ارقام را باید از دیگر مزایای تبلیغات کلیکی دانست. به عبار دیگر، هم هزینه هایی که در ازای کلیک افراد باید بپردازید و هم تعداد کلیک ها برایتان قابل اندازه گیری و مشاهده خواهند بود. از این طریق می توانید تصمیم گیری خوبی برای تبلیغات بعدی خود هم داشته باشید. به عبارت دیگر، چنان چه این تبلیغات بازدید خوبی نگیرند، باید به این فکر باشید که تغییراتی را برای آینده و تبلیغات دیگر خود اعمال نمایید.

 

3- با وجود این که کفته می شود تبلیغات کلیکی دشوار است و خیلی از افراد نمی توانند آن را به خوبی درک نمایند، اما در کل می توان نسبت به یادگیری آن اقدام کرد. اگر تنها چند ساعت به صورت جدی وقت بگذارید، قادر خواهید بود تا به سرعت مدل های مختلف آن را فرا بگیرید.

این بدان معنا است که اگر در ابتدای مسیر هستید و می خواهید تبلیغی را در سایتی درج کنید، با آموزش دیدن در پلتفرم هایی همچون آپارات و یوتیوب و همچنین مطالعه برخی از مقالات، خیلی ساده می توانید این کار را انجام دهید. در سمت دیگر، اگر سایتی پر بازدید دارید و بخواهید تبلیغات کلیکی دیگران را هم بر روی آن قرار دهید، با یادگیری می توانید قادر به انجامش باشید.

 

4- سرعت بالا را باید یکی از مهم ترین ویژگی های تبلیغات کلیکی برشمرد. شاید در گذشته ساخت بنر و دادن آن ها به وب سایت ها برای درج کار دشواری بود، اما این قضیه امروزه و با پیدایش تبلیغات کلیکی بسیار راحت تر و سریع تر شده است. تنها کافی است که بنری را طراحی کرده و آن را به سایت هدف بدهید. البته در این خصوص، پیشنهاد ما این است که چندان هم عجله نکنید و در بنر خود خلاقیت به خرج دهید تا شاهد بازدهی بهتری نیز باشید.

 

5- در آخر باید بگوییم که می توانید گروه خاصی از افراد را هدف خود قرار دهید. توصیه می شود که بنر خود را به وب سایتی بدهید که موضوعی مشابه یا حداقل نزدیک به سایت شما دارد. این گونه است که عده بیشتری را به خود جذب خواهید کرد.

مطالب پیشنهادی :
مدیریت برند به چه معنا است؟

 

معایب تبلیغات کلیکی

1- بعد از درج تبلیغ و گرفتن بازدید، شاید برای مشاهده آمار و ارقام و این که چند نفر از بنر شما استقبال داشته اند، کمی نیاز به زمان داشته باشید. ابزارهایی در این خصوص به صورت رایگان موجود هستند، اما گاهی سرورهای آن ها شلوغ می شوند.

2- همان گونه که گفته شد، برای یادگیری انجام تبلیغات کلیکی باید وقت بگذارید. این وقت گذاشتن شاید باعث شود تا از برخی کارهایتان عقب بمانید، اما قطعا در نهایت ارزشش را خواهد داشت.پ

3- اگر کسب و کار شما به فروش مربوط می شود، شاید همیشه هم با انجام تبلیغات کلیکی نتوانید فروشتان را افزایش دهید. گاهی افراد صرفا کلیک می کنند تا مروری بر کالاها شما داشته باشند. بنابراین چنان چه فروشتان افزایش نیافت، به فکر انواع دیگری از تبلیغات باشید و یا بنرهای بهتری برای خود بسازید.

 

سخن پایانی

این مقاله پروکلیک با هدف یادگیری مباحث مربوط به تبلیغات کلیکی نوشته شده است که امیدواریم بتوانید از آن برای رشد کسب و کار خود بهره ببرید.

 

 

دریافت مشاوره رایگان ثبت سفارش

 

سوالات متداول تبلیغات کلیکی

در واقع بدون تبلیغات، کار ما به اندازه ای که باید و شاید دیده نخواهد شد و عملا پیشرفتی نیز در آن به وجود نمی آید. با توجه به زیاد شدن رقبا و پیروزی بسیاری از آن ها، حتما باید نسبت به انجام این کار اقدام نمایید. البته همیشه تلاش زیاد هم در این زمینه پاسخگو نخواهد بود و باید خلاقیت نیز داشته باشید تا بتوانید به درجات بالایی برسید.
این شیوه از تبلیغات در زبان انگلیسی با نام Pay Per Click یا به اختصار PPC شناخته می شود. این نوع از تبلیغات به این صورت است که تبلیغ کنندگان به ازای کلیکی که به روی تبلیغاتشان در رسانه های هدف انجام می شود، هزینه ای را پرداخت خواهند کرد. همچنین در صورتی که برخی از نمایش ها در نهایت به کلیک کردن افراد منجر نشود، هیچ هزینه ای برایشان پرداخت نخواهد شد.
در روش PPC، تبلیغ کننده ها در ازای هر کلیکی که صورت می گیرد، مبلغ مشخصی را به ناشر می دهند. این در حالی است که در دیگر روش یعنی CPC، شما می توانید هزینه ای که در نظر دارید را برای هر کلیک بدهید؛ نه بیشتر و نه کمتر. در همین راستا، می توان با ایجاد کمپین تبلیغاتی به هدف خود نزدیک شد.
1- تبلیغ همسان 2- تبلیغات گوگل ادز 3- ریتارگتینگ 4- تبلیغات کلیکی بنری
اکنون به این موضوع می رسیم که تبلیغات کلیکی چه ویژگی های مثبتی را می تواند در خود داشته باشد. به چند تا از مهم ترین مزایای این شیوه از تبلیغات اشاره خواهیم داشت. با مطالعه این مقاله به این موارد پی خواهید برد ...

 

بیشتر بخوانید

‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا