سئو

رقص گوگل یا گوگل دنس (Google Dance) چیست؟

الگوریتم Google Dance

5/5 - (2 امتیاز)

رقص گوگل، اگر فکر کرده‌اید که چرا رتبه شما در گوگل اینطور بالا و پایین می‌رود و مطمئن نیستید که چه چیزی اشتباه است، پس با اصطلاح جدیدی باید آشنا شوید که در محافل سئو معمولاً به آن “رقص گوگل” می‌گویند. شاید به مرور زمان تماشای این صحنه برای شما خسته کننده باشد، اما راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای تثبیت موقعیت خود در گوگل انجام دهید. در این مطلب ما به شما کمک می‌کنیم تا درک کنید «گوگل دنس» چیست و چه کاری می‌توانید انجام دهید تا رتبه سایت خود را بالا نگه دارید. شما باید در بالای نتایج جستجو در گوگل باشید تا دیده شوید. اگر سایت شما به سرعت در حال از دست دادن ترافیک است، می‌توانید به راحتی مشکل خود را حل کنید.

الگوریتم گوگل دنس

رقص گوگل چیست؟

رقص گوگل اصطلاحی است که برای نوسانات نتایج رتبه جستجوی گوگل، که معمولاً در اثر بدست آوردن یا از دست دادن بک لینک ‌های دریافتی و سایر تغییرات در وب سایت‌ها یا الگوریتم ‌های گوگل اتفاق می‌افتد، استفاده می‌شود. در واقع تعداد دفعاتی است که رتبه‌بندی‌ها برای هر وب‌سایت مشخص به بالا یا پایین تغییر می‌کند و این اتفاق ممکن است در ماه حتی چند بار هم تکرار شود و در همین زمان دقیقا گوگل تمام عکس‌العمل‌های کاربر را در آن رتبه مربوطه زیر نظر دارد.

گوگل دنس گاهی اوقات فقط در یک محدوده پرش می‌کند و دایره نوسنات آن مکررا تکرار می‌شود. این طبیعی است، اما به این معنی است که شما باید کارهای بیشتری برای بهبود صفحه خود انجام دهید تا نوسانات را کم کرده و در رتبه مورد نظر خود محکم قرار بگیرید.

اهمیت رقص گوگل

اهمیت گوگل دنس برای یک سایت بسیار بالا است زیرا اگر پس از به‌روزرسانی در رتبه پایین‌تری قرار بگیرید، این اتفاق به این معنی است که سایت شما اعتبار و قدرت رتبه‌بندی قبل خود را از دست می‌دهد. بلافاصله در این شرایط باید احساس خطر کرده و علت را ریشه‌یابی کنید تا بتوانید با تغییراتی در سایت خود رتبه از دست رفته را برگردانید.

از سوی دیگر می‌تواند اتفاق دیگری هم بیافتد و به دلیل بهبود دامین اتوریتی وب سایت شما رتبه بندی نیز افزایش یابد. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که روی افزایش کیفیت و محتوای آن کار کرده‌اید و به صورت منظم در ماه مطالبی را با کیفیت قابل قبول روی سایت‌تان بارگزاری کرده باشید یا اگر لینک‌های بیشتری به آن صفحه (به‌ویژه بک لینک ‌های مرتبط) داده باشید.

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت چیست؛ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدم؟

واقعیت این است تا زمانی که در یک رتبه گیر نکرده باشید، صفحه شما به رقص در خواهند آمد. با این حال همیشه سرچ کنسول خود را ببینید و تا زمانی که روند کلی حرکت صعودی باشد شما خوب عمل کرده‌اید و باید به کار خود در صفحه مربوطه ادامه دهید.

چرا رقص گوگل رخ می‌دهد؟

زمانی که سایت خود را به روز کرده و در آن تغییراتی ایجاد می‌کنید، طبیعی است که گوگل دوباره توسط ربات‌های خود آن را ارزیابی کند، که می‌تواند منجر به تغییراتی در نتایج موتور جستجو (SERP) شود. با این حال باید توجه داشته باشید که رقص Google می‌تواند اتفاق بیفتد حتی اگر چیزی به روز یا تغییر نکرده باشد و این فرآیندی کاملا عادی است. حتی گاها پیش آمده در طول یک روز در یک کلمه کلیدی رقابتی تا چند بار رتبه سایت شما را بالا و پایین برده است.

گاهی اوقات شما تاثیرات کارهای رقبای خود را هم می‌بینید، رقبای شما که لینک‌های جدید و کاربردی را به دست آورده است یا صفحات خود را به روز کرده است می‌تواند باعث جابجایی رتبه شما شده و سایت شما را در آن کلمه کلیدی چند پله به پایین‌تر از خود ببرد.

رقص گوگل چقدر طول می‌کشد؟

اگر صفحه شما در یکی از رتبه قفل نشده باشد، می‌تواند تا حد زیادی به رتبه مورد نظرتان بازگردد از طرفی صفحات مهم شما زمانی که گوگل یک به‌روزرسانی در الگوریتم خود انجام دهد، می‌توانند رتبه خود را از دست داده و در همه جا پرش کنند. هنگامی‌که صفحه شما ایجاد شد و رتبه بندی شد، هر رقص جدیدی که اتفاق می‌افتد اغلب به یک به روز رسانی الگوریتم اساسی گسترده در هسته گوگل مربوط می‌شود که باید همواره خود سایت‌تان را برای این اتفاق آماده کنید.

گوگل دنس قطعا برای بسیاری از سایت‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که به روز رسانی جدید گوگل انجام می‌شود. تجربه نشان داده است این موضوع به طور متوسط ​​هر ۶ تا ۸ هفته یک بار رخ می‌دهد، البته در مواردی شاید بیشتر هم طول بکشد. در نتیجه این اتفاق می‌تواند در هر زمان رخ داده و برای مدت کوتاهی ۱تا ۲ هفته پس از به روز رسانی الگوریتم ادامه یابد.

الگوریتم گوگل دنس

 

صفحات جدیدی که در سایت خود ایجاد کرده‌اید و بیش از ۶ ماه از عمر آنها می‌گذرد، به دلیل یکی از این به روز رسانی‌ها می‌توانند به طور غیر منتظره‌ای “گوگل دنس” را تجربه کنند. از آنجایی که تا زمانی که داده‌های کافی وجود نداشته باشد، علت ناشناخته است، باید خودتان آزمایش کنید یا منتظر یک مطالعه موردی خوب روی به‌روزرسانی توسط سایت‌های مرجع سئو باشید تا ببینید چه اقداماتی برای رفع مشکل کارساز است.

پس از دانستن این موضوع و ریشه‌یابی دلیل رقص می‌توانید صفحه ای را که پس از به روز رسانی اصلی، رتبه از دست داده است را بازیابی رتبه کنید.

تاریخچه گوگل دنس

برای به وجود آمدن گوگل دنس تاریخ دقیقی وجود ندارد اما یک تفاوت محسوس برای آن در نظر می‌گیرند. به دلیل اینکه گوگل همواره الگوریتم‌های خود را به روز رسانی می‌کند و در همین لحظه که در حال خواندن این مطلب هستید ممکن است گوگل خود را آپدیت کرده باشد، گوگل دنس قدیمی را می‌توان مربوط زمانی دانست که بعد از ۳ الی ۵ روز بعد از هر به روز رسانی نتایج آن آشکار می‌شد. ولی در گوگل دنس فعلی شما ممکن است در یک ساعت بارها و بارها در کلمات کلیدی مهم خود جابه‌جا شوید و گوگل در همین زمان در حال به روز رسانی رتبه شما و بررسی عوامل مختلفی که روی رتبه سایت شما در آن جایگاه تاثیر می‌گذارند باشد. در نتیجه گوگل دنس فعلی سرعت بالاتری دارد.

مطالب پیشنهادی :
سئو تکنیکال سایت یا سئوی فنی سایت چیست؟

در زمان Google Dance چیکار کنیم؟

صفحات موتورهای جستجو امروزه دائماً در حال تغییر بوده و با به‌روزرسانی الگوریتم‌ها هر ماه یا بیشتر با این پدیده روبرو می‌شوید، مهم است که بدانید چه عواملی بر سایت شما تأثیر می‌گذارند تا بتوانید آنها را رفع کرده و دوباره به رتبه‌های بالاتر در گوگل برسید.

مهمتر از همه، به خاطر داشته باشید که یک برنامه سئو خوب زمان بر است و باید در این حوزه کاملا صبور باشید. گوگل به اقدامات خوب سئو در زمان مناسب پاداش داده و رتبه‌های بهتر را حائز افرادی می‌کند که به مرور زمان وبسایت قوی‌تری را ارائه می‌دهند. ممکن است کند باشد اما قطعا ارزشش را دارد که صبور باشید. هرگز در مورد نتایج سئوی خود واکنش بیش از حد نشان نداده و ریسک نکنید زیرا ممکن است توسط غول موتور جستجو به عنوان فردی خاطی علامت‌گذاری شوید و هرگونه فعالیت مشکوکی را به عنوان تلاشی برای فریب دادن الگوریتم خود شناسایی کند.

صبور باشید و اجازه ندهید رقص گوگل شما را از بین ببرد. نوسانات اتفاق خواهند افتاد، اما تا زمانی که به اجرای شیوه‌های خدمات سئو سایت قانونی ادامه دهید، از مزایای آن بهره مند خواهید شد. بهترین شانس شما در برابر این الگوریتم این است. در نتیجه به شیوه‌های کاملا قانونی و روتین سئو سفید سایت خود را بهینه کنید تا در نتایج جستجوی گوگل کمترین میزان دنس را داشته باشید.

چه سایت هایی دچار گوگل دنس میشوند؟

اگر می‌خواهید وب‌سایت شما به بالای نتایج جستجو چسبیده و مانند ویدئوهای شبکه اجتماعی تیک تاک از رقصیدن خودداری کند، در آغاز امر باید بدانید که چرا این پدیده در سایت شما اتفاق می‌افتد.

رقص گوگل بیشتر اوقات زمانی اتفاق می‌افتد که موتور جستجوی گوگل در مراحل اولیه کراول کردن یک وب سایت (خزیدن ربات‌های گوگل در یک سایت) باشد.

الگوریتم‌های مختلفی تا به امروز به وجود آمده‌اند که به فرآیند رتبه‌بندی کلی سایت شما کمک می‌کنند. بعضی از آنها در مواقع مختلفی و پس از ایندکس شدن صفحه مورد نظر شما فعال می‌شوند، زیرا گوگل برای جمع‌آوری داده‌های کافی و تصمیم‌گیری درباره صفحه شما به زمان نیاز دارد و به مرور زمان می‌تواند رتبه‌بندی یک سایت را تکمیل کند.

این مورد به ویژه در خصوص نرخ کلیک بسیار صادق است، زیرا برای محاسبه رفتار کاربر به کلیک‌های واقعی نیاز دارد که تمامی موارد را به دقت بررسی کرده و در نهایت می‌تواند رتبه یک سایت را نشان دهد.

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت شرکتی

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود وب سایت‌ها در رتبه‌های بالاتر یا پایین تر در گوگل قرار گیرند و به مرور زمان همه آنها در زمان‌های مختلف اتفاق می‌افتد. این امر به ویژه در شرایطی برای شما مشخص می‌شود که برای مدت طولانی و به کمک ابزارهای ردیابی کلمات کلیدی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

پس در نظر داشته باشید که حتما از ابزارهای محبوب ردیابی کلمات کلیدی برای نظارت بر رتبه خود در گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده کنید تا بتوانید در گذر زمان متوجه نوسانات رتبه‌های خود و صفحاتی که برای شما حکم حیاتی را دارند، شوید.

چگونه بفهمیم سایتمان در گوگل دنس قرار گرفته + راهکا‌رها

متأسفانه شما هیچ کنترلی روی زمان انجام رقص Google ندارید و این از سمت گوگل برنامه‌ریزی می‌شود. با این حال، ارزش این را دارد که بدانید چه عواملی بر گوگل دنس تأثیر می‌گذارند تا در صورت دانستن این موارد، برخی از آنها را کنار گذاشت.

ایجاد صفحات جدید در وب سایت شما

اگر صفحاتی را در سایت خود اضافه کنید که از نظر موضوع بسیار نزدیک به صفحات موجود هستند، می‌تواند باعث شود که در سئو به عنوان یک مشکل داپلیکیت شناخته می‌شود. در اصل گوگل مطمئن نیست که کدام صفحه را باید برای یک کلمه کلیدی مشخص رتبه بندی کند، بنابراین صفحات در نهایت با یکدیگر رقابت می‌کنند و این می‌تواند باعث افت رتبه شما در آن کلمه کلیدی مشخص شود که در الگوریتم‌ های جدید گوگل این مورد بسیار حساس‌تر شده است. در نتیجه صفحات وبسایت خود را به خوبی شناسایی کنید تا از مشکلات داپلیکیت کانتنت جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از این مشکل مطمئن شوید که محتوای خود را تنها با پوشش دادن یک موضوع خاص در وب سایت خود یک بار ارائه می‌کنید. شما می‌توانید محتوای مشابهی داشته باشید که از موضوع اصلی شما پشتیبانی کند، اما هر مقاله یا صفحه باید حول یک مفهوم منحصر به فرد باشد تا از مسائل مربوط به داپلیکیت جلوگیری شود.

لینک سازی ضعیف یا بدون لینک بیلدینگ

نداشتن لینکی که به وب‌سایت شما ارجاع داده شده باشد، می‌تواند دلیلی باشد برای اینکه رقص گوگل با شکوه‌تر برگزار شود! به این معنی که برای موتورهای جستجو مانند بینگ و گوگل جستجوی صفحات جدید شما بیشتر طول می‌کشد. شما می‌توانید از طریق یک فرآیند ایجاد لینک مناسب از این امر جلوگیری کنید و به گوگل بگویید که اعتبار سایت شما و صفحات لینک داده شده بالاست و این موارد حائز اهمیت بیشتری از سمت گوگل باید باشند. اگر رتبه صفحه شما در حال پرش‌های زیادی باشد، به کمک یک استراتژی لینک‌سازی دقیق می‌توان رتبه آن را تقویت کرده و در نتایج بالاتر نشان داده شود. خرید بک لینک های مناسب باعث می شود گوگل مجدد سایت شمارا در وضعیت گوگل دنس قرار دهد تا رتبه شما ثابت شود.

 

گوگل هنوز درباره سایت یا صفحه شما مطمئن نیست

ممکن است گوگل هنوز در تلاش باشد تا بفهمد سایت یا صفحه شما چیست و ماهیت آن را به درستی درک نکرده باشد. این می‌تواند بر رتبه یک وب سایت تأثیر بگذارد، به خصوص اگر به تازگی برای ربات‌ها ارسال شده باشد یا صفحات آن برای اولین بار توسط گوگل ایندکس شده باشد. دلایل رایج عدم اطمینان گوگل در مورد وب سایت شما می‌تواند به شرح زیر باشد:

  • بک لینک‌های غیر ایندکس شده
  • لینک پروفایل ضعیف سایت شما
  • تغیرات ساختار سایت به صورت مداوم
  • وجود خطاهای زیاد برای سایت
  • کلمات کلیدی بسیار رقابتی
مطالب پیشنهادی :
تحقیق کلمات کلیدی (آموزش جامع)

اگر برای کلمات کلیدی رقابتی تلاش می‌کنید، احتمالاً گوگل دنس بیشتر برای شما اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر، اگر وب‌سایت شما برای جست‌وجوهای کلمات با رقابت پایین (یا کلمات کلیدی طولانی) رتبه‌بندی می‌شود، ممکن است این پدیده چندان یا اصلاً روی شما تأثیر نگذارد، در واقع می‌توان گفت این کلمات بیشتر از این الگوریتم گوگل در امان خواهند بود. به طور کلی رتبه بندی کلمات کلیدی لانگ تیل، رقابت کمتری داشته و آسان تر بدست می‌آید.

 

بیشتر بخوانید…

 

سوالات متداول الگوریتم گوگل دنس

رقص گوگل اصطلاحی است که برای نوسانات نتایج رتبه جستجوی گوگل، که معمولاً در اثر بدست آوردن یا از دست دادن بک لینک ‌های دریافتی و سایر تغییرات در وب سایت‌ها یا الگوریتم ‌های گوگل اتفاق می‌افتد، استفاده می‌شود. در واقع تعداد دفعاتی است که رتبه‌بندی‌ها برای هر وب‌سایت مشخص به بالا یا پایین تغییر می‌کند و این اتفاق ممکن است در ماه حتی چند بار هم تکرار شود و در همین زمان دقیقا گوگل تمام عکس‌العمل‌های کاربر را در آن رتبه مربوطه زیر نظر دارد.
اهمیت گوگل دنس برای یک سایت بسیار بالا است زیرا اگر پس از به‌روزرسانی در رتبه پایین‌تری قرار بگیرید، این اتفاق به این معنی است که سایت شما اعتبار و قدرت رتبه‌بندی قبل خود را از دست می‌دهد. بلافاصله در این شرایط باید احساس خطر کرده و علت را ریشه‌یابی کنید تا بتوانید با تغییراتی در سایت خود رتبه از دست رفته را برگردانید.
زمانی که سایت خود را به روز کرده و در آن تغییراتی ایجاد می‌کنید، طبیعی است که گوگل دوباره توسط ربات‌های خود آن را ارزیابی کند، که می‌تواند منجر به تغییراتی در نتایج موتور جستجو (SERP) شود. با این حال باید توجه داشته باشید که رقص Google می‌تواند اتفاق بیفتد حتی اگر چیزی به روز یا تغییر نکرده باشد و این فرآیندی کاملا عادی است. حتی گاها پیش آمده در طول یک روز در یک کلمه کلیدی رقابتی تا چند بار رتبه سایت شما را بالا و پایین برده است.
اگر می‌خواهید وب‌سایت شما به بالای نتایج جستجو چسبیده و مانند ویدئوهای شبکه اجتماعی تیک تاک از رقصیدن خودداری کند، در آغاز امر باید بدانید که چرا این پدیده در سایت شما اتفاق می‌افتد. رقص گوگل بیشتر اوقات زمانی اتفاق می‌افتد که موتور جستجوی گوگل در مراحل اولیه کراول کردن یک وب سایت (خزیدن ربات‌های گوگل در یک سایت) باشد.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا