دیجیتال مارکتینگ
موضوعات داغ

دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست؟

آموزش ٠ تا ١٠٠ بازاریابی آنلاین در ایران

5/5 - (3 امتیاز)

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین، امروزه تقریبا اکثریت مردم از  اینترنت و نرم افزار های مختلف پیام رسان آنلاین در سرتاسر دنیا استفاده می کنند. شما با استفاده از این نرم افزار­های پیام رسان آنلاین می­توانید به دوستان و آشنایان خود در هر کجای کشور، و حتی سرتاسر دنیا پیام­های مختلف حاوی متن، عکس، ویدئو ارسال کنید. اخیرا ویژگی جذابی به عنوان تماس تصویری یا تماس ویدئویی به برخی از نرم افزار­های آنلاین افزوده شده است؛ شما با بهره گیری از این ویژگی می­توانید با مخاطب خود به صورت آنلاین تماس تصویری برقرار کنید. از این رو، عصر امروز به عصر اینترنت مشهور است. علاوه بر ویژگی­هایی که در بالا به آن اشاره شد؛ نرم افزار­هایی به منظور خرید آنلاین نیز وجود دارند.


آموزش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

 

در واقع، با استفاده از این نرم افزار­ها بدون مراجعه حضوری به بازار­ها و گشت و گذار خسته کننده و چند ساعته، می­توانید محصول مورد نظر را در این نرم افزار ها جست و جو کرده و با توجه به قیمت و ویژگی های مورد نظرش آن را خریداری کنید. با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و انجام اکثر کار­ها به کمک اینترنت، مفهوم جدیدی به نام دیجیتال مارکتینگ در بازار­یابی ایجاد شده است. در ادامه، شما را با مفهوم جذاب دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

 

فهرست مطالب

دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست؟

 انواع بازاریابی محصولات و خدمات، که به وسیله دستگاه‌­ها و نرم­افزار­های الکترونیکی و اینترنتی انجام می­شود، دیجیتال مارکتینگ نامیده می­شود. اغلب مردم فکر می­کنند، که دیجیتال مارکتینگ مفهوم جدیدی در بازاریابی است؛ اما در واقعیت اینگونه نیست. رادیو در سال 1896 اختراع شد؛ اما ده سال طول کشید تا این وسیله تازه اختراع شده به عنوان یک وسیله عمومی بین مردم شناخته شود. بنابراین، پس از اینکه رادیو فراگیر شد؛ و اکثر مردم نسخه ای از آن را خریداری کردند، فکر انجام تبلیغات از طریق رادیو به ذهن بازاریاب­ها خطور کرد. با توجه به مطالب عنوان شده، دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال به منظور بازاریابی؛ و نه تنها از طریق اپلیکیشن­ها، نرم­افزار­ها، و موتورهای جستجو است. از این رو، دیجیتال مارکتینگ به دو صورت آنلاین به منظور استفاده از نرم­افزار­ها و ایلیکیشن­های اینترنتی؛ و آفلاین مانند تلویزیون، رادیو و موبایل همراه است.

 

آموزش دیجیتال مارکتینگ

در دوره های آموزشی که با توجه به نیاز روز به صورت آنلاین و یا حضوری برگزار می شود، تمامی جنبه های دیجیتال مارکتینگ چه از نظر اصولی و پایه ای بازاریابی و چه از لحاظ تخصصی و ابزار محور بررسی و آموزش داده می شود. در دوره های جامع دیجیتال مارکتینگ با اصول بازاریابی و تبلیغات به بیان اساتید با تجربه و پیشکسوت مارکتینگ ایران شروع می شود. این بخش ها نیاز به آموزش توسط افراد با سابقه در دنیای بازاریابی دارد. کسانی که در بازار تبلیغات ایران و دیگر کشورها فعالیت کرده اند. 

 

دیجیتال مارکتینگ از نوع آنلاین چیست؟

دیجیتال مارکتینگ از نوع آنلاین، بازاریابی آنلاین( آنلاین مارکتینگ ) نیز نامیده می‌شود. بازاریابی آنلاین تنها از طریق اینترنت به وسیله انواع نرم­افزارها و اپلیکیشن های اینترنتی قابل انجام است. درواقع، در بازاریابی اینترنتی تنها اینترنت و فضای مجازی به عنوان پل ارتباطی میان شما و مخاطبیتان قرار می­گیرد. تبلیغ و بازاریابی در آنلاین مارکتینگ از طریق ابزار دیجیتال مارکتینگ مانند وب سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی صورت می­پذیرد. وب سایت، مهم­ترین و اصلی­ترین مکان برای بازاریابی آنلاین است؛ که به صورت وب سایت ساده، یا فروشگاه اینترنتی قابل طراحی است. بنابراین، یک بازار یاب موفق آنلاین مارکتینگ به دنبال طراحی وب سایت اختصاصی برای کسب و کار خود است. اطلاعات مختلف و جدید از طریق وبلاگ در اختیار مخاطبین وبلاگ و مشتریان قرار می­گیرد. و در نهایت، تبلیغ و بازاریابی در انواع شبکه های اجتماعی به صورت ساده و کم حجم قابل اجرا است. با دیگر ابزار­های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

مطالب پیشنهادی :
هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ

 

  • آنالیز و تحلیل داده

ابتدا باید یک کمپین تبلیغاتی مناسب برای هدفت مورد نظرتان ایجاد کنید. سپس، به منظور تحلیل کمپین تبلیغاتی از پلتفرم­های مختلف داخلی و خارجی کمک بگیرید. بنابراین، با بهره گیری از تحلیل های درست و مناسب بازدهی کمپین تبلیغاتی­تان افزایش می­یابد. گوگل آنالیتیکس از مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به منظور آنالیز و تحلیل داده است. که مجموعه‌ی بسیار فراوانی از گزارش‌ها را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با بهره گیری از گوگل آنالیتیکس رفتار مخاطب­های وب‌سایت‌تان را به خوبی آنالیز و تحلیل کنید.

 

  • سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو

 بهینه سازی موتور­های جستجو یا سئو، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها است که اگر ‌درست و صحیح انجام شوند؛ جایگاه سایت در موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) را بهبود بخشیده؛ و تعداد بازدید سایت توسط مخاطبین را افزایش می­دهد. امروزه، اکثر افراد برای یافتن جواب سوال مورد نظرشان، عبارت­های کلیدی آن را در گوگل جستجو می کنند. بنابراین، باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید؛ که در نتایج سرچ گوگل قرار بگیرید تا نیاز مخاطب را با ارائه محصولات و خدمات خود بر طرف کنید. از این رو، آموزش سئو و ارائه خدمات سئو از مهم ترین ابزار­های دیجیتال مارکتینگ است، که قدم بزرگی در موفقیت آنلاین مارکتینگ شما بر می دارد.

 

در تبلیغات کلیکی  شما تنها به ازای کاربر علاقه­مندی که با پسندیدن تبلیغ و کلیک روی آن، وارد وب سایت شده است؛ هزینه می­پردازید. بنابراین، هرچه کاربران بیشتری با استفاده از تبلیغات کلیکی وارد وب سایت شوند، هزینه پرداختی شما نیز افزایش پیدا می­کند. کمپین‌های تبلیغات کلیکی خود را هدف­مند کنید؛ تا تبلیغات­تان تنها برای مخاطبان هدف در زمان درست نمایش داده شوند. کمپین تبلیغاتی­تان با بهره گیری از این روش بهینه سازی شده؛ و تعداد بازدید آن توسط مخاطبان هدف افزایش می­یابد.

 

  • تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی در دیجیتال مارکتینگ ویا ویدیو مارکتینگ بصورت تخصصی به منظور بازاریابی محصولات و خدمات به وسیله تولید محتوای ویدیویی تبلیغاتی و انتشار آن است. امروزه، اکثر مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود به دیدن ویدئو­های مختلف اعم از ویدئو­های خنده دار، آموزشی در زمینه درسی، آشپزی روی آورده­اند. پس، تبلیغات ویدئویی به عنوان یکی از مهم ترین ابزار­های دیجیتال مارکتینگ بدل شده است، که تاثیر آن روی مخاطب را نمی توان نادیده گرفت. کمپین‌ ویدئو ریتارگتینگ، نوعی از تبلیغات ویدیویی است، که ویدئو تبلیغاتی را تنها به کسانی که قبلا وب سایت شما را بازدید کرده ولی خریدی انجام نداده­اند، نمایش می­دهد. ریتارگتینگ 99 درصد افرادی که اقدامی به خرید نکرده اند را به سایت باز می­گرداند. بنابراین، با بهره گیری از این روش توسط مخاطبینی که به محصولات یا خدمات شما علاقه  دارند؛ فروش خود را چند برابر افزایش می­دهید.

 

 

  • سوشال مدیا یا بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی رسانه­ های اجتماعی از روش­ های آنلاین مارکتینگ است، که از امکانات شبکه ­های اجتماعی مختلف مانند توییتر و فیسبوک به عنوان ابزار تبلیغاتی وب سایت­ها استفاده می کنند؛ تا تعداد بازدید وب سایت را افزایش دهند. افزایش فعالیت وب سایت و شبکه­ های اجتماعی که تبلیغات در آن صورت می­گیرد، جایگاه وب سایت در موتور­های جستجو را بالا برده؛ و در نتیجه کاربران بیشتری برای دستیابی به هدف مورد نظر خود وارد وب سایت می­شوند. ساخت کمپین تبلیغاتی اینستاگرام یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید و هدایت کاربر به سمت محصولات سایت است.

 

ضرورت استفاده از پکیج های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، امروزه دیجیتال مارکتینگ فراگیر شده و به مرور جای بازاریابی­های سنتی را می­گیرد. با انواع تبلیغات دیجیتال مارکتینگ به منظور بهبود بازاریابی دیجیتال آشنا شدید. اما بازاریابی دیجیتال نیازمند استراتژی­های مهمی است، که برای دست یابی به آن­ها باید پکیج­ های دیجیتال مارکتینگ را تهیه کنید. این پکیج­ها شامل آموزش­های اساسی زیر است.

مطالب پیشنهادی :
استند تبلیغاتی چیست؟ نکات مهم برای طراحی استند تبلیغاتی

آموزش فتوشاپ بنر، پوستر، کاتالوگ

 

آموزش فتوشاپ بنر، پوستر، کاتالوگ

از مهم ترین فاکتورهای حضور در دیجیتال مارکتینگ، تسلط به مهارت فتوشاپ است. اگر به دنبال این هستید، که به عنوان متخصص دیجیتال مارکتینگ خود را معرفی کنید؛ باید مهارت های گرافیکی­تان را تا سطح قابل قبولی ارتقا دهید. یک مدیر دیجیتال مارکتینگ برتر و موفق، چه مدیر شرکت خودش باشد، چه در شرکت دیگری استخدام شود؛ باید بر انواع مهارت های گرافیکی تسلط کافی داشته باشد.

 

آموزش فتوشاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت دیجیتالی یا سنتی اولین پل ارتباطی شما با مخاطبان­تان است. اگر به دنبال راه­اندازی کسب و کار خودتان هستید؛ باید تمامی روش­های طراحی کارت ویزیت دیجیتال یا سنتی را بیاموزید. یکی از روش­هایی که با بهره گیری از آن می­توانید روی مخاطبین خود تاثیر بسیاری بگذارید؛ طراحی کارت ویزیت زیبایی است که در نگاه اول مخاطب را برای آشنایی با کسب و کار شما مشتاق می­کند.

 

تدوین کمپین تبلیغاتی

در دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات حرف اول را می زند. باید آنقدر ماهر شوید؛ که رقیب­ها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید و روز به روز بر تعداد مشتری­های خود بیافزایید. مدیر تبلیغاتی موفق، توانایی راه­اندازی و اداره صفر تا صد کمپین را داراست. این مدیر تبلیغاتی موفق، دیجیتال مارکتینگ خود را معروف کرده و به هدف کمپین تبلیغاتی خود دست می­یابد.

 

مذاکره و فروش موفق بر اساس نورومارکتینگ

از زمانی که دیجیتال مارکتینگ رواج پیدا کرده است؛ مذاکرات خرید و فروش نیز از حالت سنتی خود خارج شده­اند. در گذشته برای تاثیرگذاری بر روی مخاطبین و مذاکره کنندگان از روش سنتی رویارویی استفاده می کردند. امروزه، روش سنتی دیگر جوابگو دیجیتال مارکتینگ نیست. از این رو، شما باید به مهارت جدیدی به نام نورومارکتینگ ملسط باشید، تا روش بازاریابی روانی و تاثیرگذاری با آن بر مخاطب را بیاموزید.

 

برند سازی دیجیتال

برای اینکه در دیجیتال مارکتینگ حرفی برای گفتن داشته باشید، باید برند سازی حرفه ای را بیاموزید. برند سازی مرحله مهمی از دیجیتال مارکتینگ است، که می تواند برند کسب و کار شما را بر سر زبان­ها بیاندازند، یا به برندی ساده مانند هزار برند دیگر دیجیتال مارکتینگ تبدیل کند. برند در واقع نام دیجیتال مارکتینگ شماست، که در وهله اول زیبایی و تخصصی بودن آن مخاطب را تحت تاثیر قرار می­دهد.

 

اهمیت­های بازاریابی دیجیتال را بشناسید

اگر به دنبال راه­اندازی دیجیتال مارکتینگ مخصوص خود هستید، باید اهمیت بازاریابی دیجیتال را بدانید.

 

  • افزایش روزافزون تعداد دیجیتال مارکتینگ ها

دیجیتال مارکتینگ فناوری جدیدی است، که با سرعت بسیاری مسیر تغییر و تحول را طی می­کند. امروزه، تعداد زیادی از طریق بازاریابی دیجیتال مشغول به کار هستند، که روز به روز بر تعداد آن­ها افزوده می شود.

 

  • فرصت­های شغلی موجود در دیجیتال مارکتینگ

با افزایش تعداد دیجیتال مارکتینگ­ها، فرصت­های شغلی بیشتری ایجاد شده است؛ به طوری که بخش گسترده­ای از آگهی های استخدامی مربوط به بازاریابی اینترنتی است. دیجیتال مارکتینگ فرصت کار در خانه و از راه دور را ایجاد کرده است، که شما می توانید با توجه به شرایط شغل مورد نیاز خود را بیابید؛ و درآمد قابل توجهی را کسب کنید.

 

  • روشی آسان برای راه اندازی کسب و کار خلاقانه

قرار نیست برای شروع یک کسب و کار هزینه زیادی بپردازید و کارهای عجیب انجام دهید. شما با استفاده از شبکه‌های اجتماعی معروف مانند یوتیوب، اینستاگرام و حتی با ایجاد وبلاگ می‌توانید به راحتی کسب‌ و‌کار مورد علاقه خود را راه اندازی کنید. سپس، با تدوین یک تاکتیک مناسب، بهترین کانال بازاریابی به منظور دسترسی به مخاطبان هدف را مشخص کرده؛ و دیجیتال مارکتینگ مخصوص خود را شروع کنید.

 

  • پیشرفت آسان

امروزه تعداد کاربران علاقه مند به شبکه­های اجتماعی روز به روز بیشتر می­شود. پس، با تبلیغات هدف­مند و سودمند در شبکه­های اجتماعی مختلف مانند یوتیوب و اینستاگرام می­توانید مخاطبان را به بازدید وب سایت خود مشتاق کنید. از این رو، تعداد بازدید مخاطبان علاقه مند افزایش یافته و تعداد ترافیک وب سایت شما بیشتر می­شود.

 

  • جذب آسان مخاطب در فضاهای اینترنتی

امروزه با بهره گیری از راه­های مختلف می­توانید بر مخاطبان تاثیر گذارید و به مشتری وب سایت خود تبدیل کنید.

 

  • شکاف مهارت های دیجیتال

امروزه با رشد روزمره دیجیتال مارکتینگ، فرصت های شغلی بسیاری ایجاد شده است. برای اشتغال در این نوع کسب و کار حتی اگر متخصص حرفه­ای در زمینه­های مختلف دیجیتال مارکتینگ نیستید؛ با شروع و ادامه کار در این زمینه می­توانید جایگاه خود را به دست آورید. تفاوتی بین مهارت‌های مورد نیاز برای انجام یک کار و مهارت‌هایی که یک فرد دارد، وجود دارد؛ که به این تفاوت مهارت، شکاف مهارت گفته می‌شود.

مطالب پیشنهادی :
📹 ویدیو مارکتینگ چیست؟

 

مهارت های دیجیتال مارکتینگ

 

آیا برای شروع دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی نیاز دارید؟

بودجه مورد نیاز برای دیجیتال مارکتینگ به استراتژی و تاکتیک شما وابسته است. دیجیتال مارکتینگ آفلاین، کار تبلیغاتی خود را از طریق تلویزیون، رادیو و تلفن همراه دنبال می­کند؛ که هزینه­های بسیار زیادی را شامل می­شود. در دیجیتال مارکتینگ آنلاین که در نقطه مقابل دیجیتال مارکتینگ آفلاین قرار دارد، هزینه­های کمتری به منظور تبلیغات پرداخت می­شود. اگر هزینه­ای برای بهره­مندی از روش هایی مانند سئو، تبلیغ در شبکه های اجتماعی پر مخاطب مانند یوتیوب و اینستاگرام، پرداخت کنید؛ نسبت به نتیجه­ چشم گیری که برای رونق بازاریابی اینترنتی شما دارد، قابل چشم پوشی است.

 

دیجیتال مارکتینگ آفلاین

تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی، متدوال ترین روش تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ است. تلویزیون، رسانه ای همگانی است که از تمام اقشار مختلف جامعه حتی در دورترین نقاط روستایی و با هر سطح سوادی مخاطب دارد. از این رو، تبلیغ و بازاریابی از طریق تبلیغات تلویزیونی به راحتی هدف خود را به دست می­آورد.

 

تبلیغات تلفنی

تبلیغات تلفنی از طریق ارسال پیامک در حجم انبوه به مخاطبین مورد نظر انجام می­شود. در تبلیغات تلفنی و پیامکی نام تجاری محصولات به صورت تک تک به مشتریان ارسال می­شود. این روش تاثیر گسترده و فراوانی بر مخاطبین و مشتریان دارد؛ اما نباید به صورت مداوم و پیوسته انجام گیرد. تبلیغات مداوم باعث دلزدگی مصرف کنندگان به دلیل دریافت حجم زیادی از پیامک­های تبلیغاتی می­شود. تماس­های سرد مفهوم دیگری در تبلیغات تلفنی است. این روش نیز بازدهی جالب و قابل توجهی ندارد؛زیرا شما با افراد ناشناسی تماس گرفته و تبلغیات دیجیتال مارکتینگ خود را انجام می دهید.

 

تبلیغات رادیویی

 رادیو با توجه به روی کار آمدن شبکه های اجتماعی و اینترنتی مختلف، هنوز هم بر خلاف عقیده برخی نفس می­کشد. ۳۴ درصد جمعیت مردم ایران در هفته یک ساعت به رادیو گوش می­کنند؛ که بر اساس این آمار برخی از آنان روزانه بیشتر از یک ساعت به رادیو گوش فرا می­دهند. از این رو، هنوز هم می­توان به نتیجه تبلیغات رادیویی امیدوار بود؛ و مخاطبین و مشتری­های زیادی از تبلیغ درست در رادیو به دست آورد. قدرت تبلیغ را در هیچ یک از زمینه­های تبلیغی دست کم نگیرید.

مزایای دیجیتال مارکتینگ را بشناسید

 

  • محدودیت مکان و زمان در آن معنایی ندارد.

دیجیتال مارکتینگ بر خلاف روش­های سنتی، محدودیت مکانی و زمانی را برای مخاطبین در بر نمی گیرد. مخاطب به راحتی می­تواند در هر ساعت از شبانه روز محصول و خدمات مورد نیاز خود را با یک جستجو ساده بیابد؛ و به راحتی خریداری کند.

  • مقایسه انواع محصولات و خدمات

یکی از مزایای فضای اینترنتی به این معنی است، که می توانید به راحتی محصول یا خدمات مورد نظر خود را پیدا کرده؛ و مقایسه کنید.

  • کاهش قیمت محصول و خدمات

هزینه ای که بابت محصول و خدمات در دیجیتال مارکتینگ نسبت به روش سنتی می پردازید؛ بسیار کمتر است، زیرا هزینه هایی مانند رهن و اجاره مغازه، یا حقوق کاری نیروی انسانی بیشتر در آن وجود ندارد.

دیجیتال مارکتینگ نیز معایبی دارد.

 

دیجیتال مارکتینگ بر خلاف مزایاهایی که دارد، معایبی را هم در بر می­گیرد.

  • مشکلات مربوط به اینترنت مانند قطعی اینترنت، به روز رسانی وب سایت، کاهش سرعت اینترنت، و… باعث ترس برخی افراد برای شروع کسب و کار و مدیریت آن در این فضای اینترنتی شده است.
  • برخی افراد برای این که محصول و خدمات مورد نظر خود را خریداری کنند؛ باید از نزدیک آن را ببینند. در واقع، غیر ملموس بودن کالا و خدمات سدی برای خرید برخی ایجاد کرده است.

  • برخی از افراد با اینکه به کسب و کار­های اینترنتی به خوبی آشنا هستند؛ و دیجیتال مارکتینگ­های معروف و خوش حساب را نیز می­شناسند. با این وجود، از خرید آنلاین به دلیل عدم تحویل محصول می ترسند.

 

سخن آخر

ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ پروکلیک با این مقاله مفهوم دیجیتال مارکتینگ، نحوه شروع آن، مدیریت و ادامه آن را به شما آموختیم. با فرا گیر شدن دیجیتال مارکتینگ در سرتاسر دنیا، روش­های سنتی به مرور منسوخ می­شوند. بنابراین، اگر می­خواهید در این بازار پر هیاهو دوام بیاورید؛ باید همرنگ جماعت شده و دیجیتال مارکتینگ را بدون ترس بیاموزید و نسبت به آن اقدام کنید. از شروع کار نترسید، ابتدا آموزش ببینید و پس از شروع کار، بی وقفه تلاش کنید تا به موفقیتی ناب دست یابید.

مطالب پیشنهادی :
چگونه یک کمپین بازاریابی بهتر با بروشور اجرا کنیم

 

نویسنده : شاهین سوری

 

دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ

 

سوالات متداول دیجیتال مارکتینگ

انواع بازاریابی محصولات و خدمات، که به وسیله دستگاه‌­ها و نرم­افزار­های الکترونیکی و اینترنتی انجام می­شود، دیجیتال مارکتینگ نامیده می­شود. اغلب مردم فکر می­کنند، که دیجیتال مارکتینگ مفهوم جدیدی در بازاریابی است؛ اما در واقعیت اینگونه نیست. رادیو در سال 1896 اختراع شد؛ اما ده سال طول کشید تا این وسیله تازه اختراع شده به عنوان یک وسیله عمومی بین مردم شناخته شود. بنابراین، پس از اینکه رادیو فراگیر شد؛ و اکثر مردم نسخه ای از آن را خریداری کردند، فکر انجام تبلیغات از طریق رادیو به ذهن بازاریاب­ها خطور کرد. با توجه به مطالب عنوان شده، دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال به منظور بازاریابی؛ و نه تنها از طریق اپلیکیشن­ها، نرم­افزار­ها، و موتورهای جستجو است. از این رو، دیجیتال مارکتینگ به دو صورت آنلاین به منظور استفاده از نرم­افزار­ها و ایلیکیشن­های اینترنتی؛ و آفلاین مانند تلویزیون، رادیو و موبایل همراه است.
ابتدا باید یک کمپین تبلیغاتی مناسب برای هدفت مورد نظرتان ایجاد کنید. سپس، به منظور تحلیل کمپین تبلیغاتی از پلتفرم­های مختلف داخلی و خارجی کمک بگیرید. بنابراین، با بهره گیری از تحلیل های درست و مناسب بازدهی کمپین تبلیغاتی­تان افزایش می­یابد. گوگل آنالیتیکس از مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به منظور آنالیز و تحلیل داده است. که مجموعه‌ی بسیار فراوانی از گزارش‌ها را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با بهره گیری از گوگل آنالیتیکس رفتار مخاطب­های وب‌سایت‌تان را به خوبی آنالیز و تحلیل کنید.
بهینه سازی موتور­های جستجو یا سئو، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها است که اگر ‌درست و صحیح انجام شوند؛ جایگاه سایت در موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) را بهبود بخشیده؛ و تعداد بازدید سایت توسط مخاطبین را افزایش می­دهد. امروزه، اکثر افراد برای یافتن جواب سوال مورد نظرشان، عبارت­های کلیدی آن را در گوگل جستجو می کنند. بنابراین، باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید؛ که در نتایج سرچ گوگل قرار بگیرید تا نیاز مخاطب را با ارائه محصولات و خدمات خود بر طرف کنید. از این رو، آموزش سئو و ارائه خدمات سئو از مهم ترین ابزار­های دیجیتال مارکتینگ است، که قدم بزرگی در موفقیت آنلاین مارکتینگ شما بر می دارد.
در تبلیغات کلیکی شما تنها به ازای کاربر علاقه­مندی که با پسندیدن تبلیغ و کلیک روی آن، وارد وب سایت شده است؛ هزینه می­پردازید. بنابراین، هرچه کاربران بیشتری با استفاده از تبلیغات کلیکی وارد وب سایت شوند، هزینه پرداختی شما نیز افزایش پیدا می­کند. کمپین‌های تبلیغات کلیکی خود را هدف­مند کنید؛ تا تبلیغات­تان تنها برای مخاطبان هدف در زمان درست نمایش داده شوند. کمپین تبلیغاتی­تان با بهره گیری از این روش بهینه سازی شده؛ و تعداد بازدید آن توسط مخاطبان هدف افزایش می­یابد.
تبلیغات ویدیویی در دیجیتال مارکتینگ، به منظور بازاریابی محصولات و خدمات به وسیله تولید محتوای ویدیویی تبلیغاتی و انتشار آن است. امروزه، اکثر مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود به دیدن ویدئو­های مختلف اعم از ویدئو­های خنده دار، آموزشی در زمینه درسی، آشپزی روی آورده­اند. پس، تبلیغات ویدئویی به عنوان یکی از مهم ترین ابزار­های دیجیتال مارکتینگ بدل شده است، که تاثیر آن روی مخاطب را نمی توان نادیده گرفت. کمپین‌ ویدئو ریتارگتینگ، نوعی از تبلیغات ویدیویی است، که ویدئو تبلیغاتی را تنها به کسانی که قبلا وب سایت شما را بازدید کرده ولی خریدی انجام نداده­اند، نمایش می­دهد.
بازاریابی رسانه ­های اجتماعی از روش­های آنلاین مارکتینگ است، که از امکانات شبکه­های اجتماعی مختلف مانند توییتر و فیسبوک به عنوان ابزار تبلیغاتی وب سایت­ها استفاده می کنند؛ تا تعداد بازدید وب سایت را افزایش دهند. افزایش فعالیت وب سایت و شبکه­های اجتماعی که تبلیغات در آن صورت می­گیرد، جایگاه وب سایت در موتور­های جستجو را بالا برده؛ و در نتیجه کاربران بیشتری برای دستیابی به هدف مورد نظر خود وارد وب سایت می­شوند.
برای اینکه در دیجیتال مارکتینگ حرفی برای گفتن داشته باشید، باید برند سازی حرفه ای را بیاموزید. برند سازی مرحله مهمی از دیجیتال مارکتینگ است، که می تواند برند کسب و کار شما را بر سر زبان­ها بیاندازند، یا به برندی ساده مانند هزار برند دیگر دیجیتال مارکتینگ تبدیل کند. برند در واقع نام دیجیتال مارکتینگ شماست، که در وهله اول زیبایی و تخصصی بودن آن مخاطب را تحت تاثیر قرار می­دهد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا