دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست؟
آموزش ٠ تا ١٠٠ بازاریابی آنلاین در ایران
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین، امروزه تقریبا اکثریت مردم از اینترنت و نرم افزار های مختلف پیام رسان آنلاین در سرتاسر دنیا استفاده می کنند. شما با استفاده از این نرم افزارهای پیام رسان آنلاین میتوانید به دوستان و آشنایان خود در هر کجای کشور، و حتی سرتاسر دنیا پیامهای مختلف حاوی متن، عکس، ویدئو ارسال کنید. اخیرا ویژگی جذابی به عنوان تماس تصویری یا تماس ویدئویی به برخی از نرم افزارهای آنلاین افزوده شده است؛ شما با بهره گیری از این ویژگی میتوانید با مخاطب خود به صورت آنلاین تماس تصویری برقرار کنید. از این رو، عصر امروز به عصر اینترنت مشهور است. علاوه بر ویژگیهایی که در بالا به آن اشاره شد؛ نرم افزارهایی به منظور خرید آنلاین نیز وجود دارند.
در واقع، با استفاده از این نرم افزارها بدون مراجعه حضوری به بازارها و گشت و گذار خسته کننده و چند ساعته، میتوانید محصول مورد نظر را در این نرم افزار ها جست و جو کرده و با توجه به قیمت و ویژگی های مورد نظرش آن را خریداری کنید. با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و انجام اکثر کارها به کمک اینترنت، مفهوم جدیدی به نام دیجیتال مارکتینگ در بازاریابی ایجاد شده است. در ادامه، شما را با مفهوم جذاب دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.
فهرست مطالب
- 1 دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست؟
- 2 آموزش دیجیتال مارکتینگ
- 3 دیجیتال مارکتینگ از نوع آنلاین چیست؟
- 4 آنالیز و تحلیل داده
- 5 سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو
- 6 تبلیغات کلیکی
- 7 تبلیغات ویدیویی
- 8 سوشال مدیا یا بازاریابی شبکه های اجتماعی
- 9 ضرورت استفاده از پکیج های دیجیتال مارکتینگ چیست؟
- 10
- 11 آموزش فتوشاپ بنر، پوستر، کاتالوگ
- 12 آموزش فتوشاپ کارت ویزیت
- 13 تدوین کمپین تبلیغاتی
- 14 مذاکره و فروش موفق بر اساس نورومارکتینگ
- 15 برند سازی دیجیتال
- 16 اهمیتهای بازاریابی دیجیتال را بشناسید
- 17 افزایش روزافزون تعداد دیجیتال مارکتینگ ها
- 18 فرصتهای شغلی موجود در دیجیتال مارکتینگ
- 19 روشی آسان برای راه اندازی کسب و کار خلاقانه
- 20 پیشرفت آسان
- 21 جذب آسان مخاطب در فضاهای اینترنتی
- 22 شکاف مهارت های دیجیتال
- 23
- 24 آیا برای شروع دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی نیاز دارید؟
- 25 دیجیتال مارکتینگ آفلاین
- 26 تبلیغات تلویزیونی
- 27 تبلیغات تلفنی
- 28 تبلیغات رادیویی
- 29 مزایای دیجیتال مارکتینگ را بشناسید
- 30 محدودیت مکان و زمان در آن معنایی ندارد.
- 31 مقایسه انواع محصولات و خدمات
- 32 کاهش قیمت محصول و خدمات
- 33 دیجیتال مارکتینگ نیز معایبی دارد.
- 34 دیجیتال مارکتینگ بر خلاف مزایاهایی که دارد، معایبی را هم در بر میگیرد.
- 35
- 36 سخن آخر
- 37 سوالات متداول دیجیتال مارکتینگ
- 38 دیجیتال مارکتینگ چیست؟
- 39 آنالیز و تحلیل داده دیجیتال مارکتینگ
- 40 سئو در دیجیتال مارکتینگ
- 41 تبلیغات کلیکی در دیجیتال مارکتینگ
- 42 تبلیغات ویدیویی در دیجیتال مارکتینگ
- 43 سوشال مدیا در دیجیتال مارکتینگ
- 44 برند سازی (برندینگ) در دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست؟
انواع بازاریابی محصولات و خدمات، که به وسیله دستگاهها و نرمافزارهای الکترونیکی و اینترنتی انجام میشود، دیجیتال مارکتینگ نامیده میشود. اغلب مردم فکر میکنند، که دیجیتال مارکتینگ مفهوم جدیدی در بازاریابی است؛ اما در واقعیت اینگونه نیست. رادیو در سال 1896 اختراع شد؛ اما ده سال طول کشید تا این وسیله تازه اختراع شده به عنوان یک وسیله عمومی بین مردم شناخته شود. بنابراین، پس از اینکه رادیو فراگیر شد؛ و اکثر مردم نسخه ای از آن را خریداری کردند، فکر انجام تبلیغات از طریق رادیو به ذهن بازاریابها خطور کرد. با توجه به مطالب عنوان شده، دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال به منظور بازاریابی؛ و نه تنها از طریق اپلیکیشنها، نرمافزارها، و موتورهای جستجو است. از این رو، دیجیتال مارکتینگ به دو صورت آنلاین به منظور استفاده از نرمافزارها و ایلیکیشنهای اینترنتی؛ و آفلاین مانند تلویزیون، رادیو و موبایل همراه است.
آموزش دیجیتال مارکتینگ
در دوره های آموزشی که با توجه به نیاز روز به صورت آنلاین و یا حضوری برگزار می شود، تمامی جنبه های دیجیتال مارکتینگ چه از نظر اصولی و پایه ای بازاریابی و چه از لحاظ تخصصی و ابزار محور بررسی و آموزش داده می شود. در دوره های جامع دیجیتال مارکتینگ با اصول بازاریابی و تبلیغات به بیان اساتید با تجربه و پیشکسوت مارکتینگ ایران شروع می شود. این بخش ها نیاز به آموزش توسط افراد با سابقه در دنیای بازاریابی دارد. کسانی که در بازار تبلیغات ایران و دیگر کشورها فعالیت کرده اند.
دیجیتال مارکتینگ از نوع آنلاین چیست؟
دیجیتال مارکتینگ از نوع آنلاین، بازاریابی آنلاین( آنلاین مارکتینگ ) نیز نامیده میشود. بازاریابی آنلاین تنها از طریق اینترنت به وسیله انواع نرمافزارها و اپلیکیشن های اینترنتی قابل انجام است. درواقع، در بازاریابی اینترنتی تنها اینترنت و فضای مجازی به عنوان پل ارتباطی میان شما و مخاطبیتان قرار میگیرد. تبلیغ و بازاریابی در آنلاین مارکتینگ از طریق ابزار دیجیتال مارکتینگ مانند وب سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی صورت میپذیرد. وب سایت، مهمترین و اصلیترین مکان برای بازاریابی آنلاین است؛ که به صورت وب سایت ساده، یا فروشگاه اینترنتی قابل طراحی است. بنابراین، یک بازار یاب موفق آنلاین مارکتینگ به دنبال طراحی وب سایت اختصاصی برای کسب و کار خود است. اطلاعات مختلف و جدید از طریق وبلاگ در اختیار مخاطبین وبلاگ و مشتریان قرار میگیرد. و در نهایت، تبلیغ و بازاریابی در انواع شبکه های اجتماعی به صورت ساده و کم حجم قابل اجرا است. با دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.
-
آنالیز و تحلیل داده
ابتدا باید یک کمپین تبلیغاتی مناسب برای هدفت مورد نظرتان ایجاد کنید. سپس، به منظور تحلیل کمپین تبلیغاتی از پلتفرمهای مختلف داخلی و خارجی کمک بگیرید. بنابراین، با بهره گیری از تحلیل های درست و مناسب بازدهی کمپین تبلیغاتیتان افزایش مییابد. گوگل آنالیتیکس از مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به منظور آنالیز و تحلیل داده است. که مجموعهی بسیار فراوانی از گزارشها را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار میدهد. شما با بهره گیری از گوگل آنالیتیکس رفتار مخاطبهای وبسایتتان را به خوبی آنالیز و تحلیل کنید.
-
سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو
بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، مجموعهای از دستورالعملها است که اگر درست و صحیح انجام شوند؛ جایگاه سایت در موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) را بهبود بخشیده؛ و تعداد بازدید سایت توسط مخاطبین را افزایش میدهد. امروزه، اکثر افراد برای یافتن جواب سوال مورد نظرشان، عبارتهای کلیدی آن را در گوگل جستجو می کنند. بنابراین، باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید؛ که در نتایج سرچ گوگل قرار بگیرید تا نیاز مخاطب را با ارائه محصولات و خدمات خود بر طرف کنید. از این رو، آموزش سئو و ارائه خدمات سئو از مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است، که قدم بزرگی در موفقیت آنلاین مارکتینگ شما بر می دارد.
در تبلیغات کلیکی شما تنها به ازای کاربر علاقهمندی که با پسندیدن تبلیغ و کلیک روی آن، وارد وب سایت شده است؛ هزینه میپردازید. بنابراین، هرچه کاربران بیشتری با استفاده از تبلیغات کلیکی وارد وب سایت شوند، هزینه پرداختی شما نیز افزایش پیدا میکند. کمپینهای تبلیغات کلیکی خود را هدفمند کنید؛ تا تبلیغاتتان تنها برای مخاطبان هدف در زمان درست نمایش داده شوند. کمپین تبلیغاتیتان با بهره گیری از این روش بهینه سازی شده؛ و تعداد بازدید آن توسط مخاطبان هدف افزایش مییابد.
-
تبلیغات ویدیویی
تبلیغات ویدیویی در دیجیتال مارکتینگ ویا ویدیو مارکتینگ بصورت تخصصی به منظور بازاریابی محصولات و خدمات به وسیله تولید محتوای ویدیویی تبلیغاتی و انتشار آن است. امروزه، اکثر مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود به دیدن ویدئوهای مختلف اعم از ویدئوهای خنده دار، آموزشی در زمینه درسی، آشپزی روی آوردهاند. پس، تبلیغات ویدئویی به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بدل شده است، که تاثیر آن روی مخاطب را نمی توان نادیده گرفت. کمپین ویدئو ریتارگتینگ، نوعی از تبلیغات ویدیویی است، که ویدئو تبلیغاتی را تنها به کسانی که قبلا وب سایت شما را بازدید کرده ولی خریدی انجام ندادهاند، نمایش میدهد. ریتارگتینگ 99 درصد افرادی که اقدامی به خرید نکرده اند را به سایت باز میگرداند. بنابراین، با بهره گیری از این روش توسط مخاطبینی که به محصولات یا خدمات شما علاقه دارند؛ فروش خود را چند برابر افزایش میدهید.
-
سوشال مدیا یا بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی رسانه های اجتماعی از روش های آنلاین مارکتینگ است، که از امکانات شبکه های اجتماعی مختلف مانند توییتر و فیسبوک به عنوان ابزار تبلیغاتی وب سایتها استفاده می کنند؛ تا تعداد بازدید وب سایت را افزایش دهند. افزایش فعالیت وب سایت و شبکه های اجتماعی که تبلیغات در آن صورت میگیرد، جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو را بالا برده؛ و در نتیجه کاربران بیشتری برای دستیابی به هدف مورد نظر خود وارد وب سایت میشوند. ساخت کمپین تبلیغاتی اینستاگرام یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید و هدایت کاربر به سمت محصولات سایت است.
ضرورت استفاده از پکیج های دیجیتال مارکتینگ چیست؟
همانطور که در بالا به آن اشاره شد، امروزه دیجیتال مارکتینگ فراگیر شده و به مرور جای بازاریابیهای سنتی را میگیرد. با انواع تبلیغات دیجیتال مارکتینگ به منظور بهبود بازاریابی دیجیتال آشنا شدید. اما بازاریابی دیجیتال نیازمند استراتژیهای مهمی است، که برای دست یابی به آنها باید پکیج های دیجیتال مارکتینگ را تهیه کنید. این پکیجها شامل آموزشهای اساسی زیر است.
آموزش فتوشاپ بنر، پوستر، کاتالوگ
از مهم ترین فاکتورهای حضور در دیجیتال مارکتینگ، تسلط به مهارت فتوشاپ است. اگر به دنبال این هستید، که به عنوان متخصص دیجیتال مارکتینگ خود را معرفی کنید؛ باید مهارت های گرافیکیتان را تا سطح قابل قبولی ارتقا دهید. یک مدیر دیجیتال مارکتینگ برتر و موفق، چه مدیر شرکت خودش باشد، چه در شرکت دیگری استخدام شود؛ باید بر انواع مهارت های گرافیکی تسلط کافی داشته باشد.
آموزش فتوشاپ کارت ویزیت
کارت ویزیت دیجیتالی یا سنتی اولین پل ارتباطی شما با مخاطبانتان است. اگر به دنبال راهاندازی کسب و کار خودتان هستید؛ باید تمامی روشهای طراحی کارت ویزیت دیجیتال یا سنتی را بیاموزید. یکی از روشهایی که با بهره گیری از آن میتوانید روی مخاطبین خود تاثیر بسیاری بگذارید؛ طراحی کارت ویزیت زیبایی است که در نگاه اول مخاطب را برای آشنایی با کسب و کار شما مشتاق میکند.
تدوین کمپین تبلیغاتی
در دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات حرف اول را می زند. باید آنقدر ماهر شوید؛ که رقیبها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید و روز به روز بر تعداد مشتریهای خود بیافزایید. مدیر تبلیغاتی موفق، توانایی راهاندازی و اداره صفر تا صد کمپین را داراست. این مدیر تبلیغاتی موفق، دیجیتال مارکتینگ خود را معروف کرده و به هدف کمپین تبلیغاتی خود دست مییابد.
مذاکره و فروش موفق بر اساس نورومارکتینگ
از زمانی که دیجیتال مارکتینگ رواج پیدا کرده است؛ مذاکرات خرید و فروش نیز از حالت سنتی خود خارج شدهاند. در گذشته برای تاثیرگذاری بر روی مخاطبین و مذاکره کنندگان از روش سنتی رویارویی استفاده می کردند. امروزه، روش سنتی دیگر جوابگو دیجیتال مارکتینگ نیست. از این رو، شما باید به مهارت جدیدی به نام نورومارکتینگ ملسط باشید، تا روش بازاریابی روانی و تاثیرگذاری با آن بر مخاطب را بیاموزید.
برند سازی دیجیتال
برای اینکه در دیجیتال مارکتینگ حرفی برای گفتن داشته باشید، باید برند سازی حرفه ای را بیاموزید. برند سازی مرحله مهمی از دیجیتال مارکتینگ است، که می تواند برند کسب و کار شما را بر سر زبانها بیاندازند، یا به برندی ساده مانند هزار برند دیگر دیجیتال مارکتینگ تبدیل کند. برند در واقع نام دیجیتال مارکتینگ شماست، که در وهله اول زیبایی و تخصصی بودن آن مخاطب را تحت تاثیر قرار میدهد.
اهمیتهای بازاریابی دیجیتال را بشناسید
اگر به دنبال راهاندازی دیجیتال مارکتینگ مخصوص خود هستید، باید اهمیت بازاریابی دیجیتال را بدانید.
-
افزایش روزافزون تعداد دیجیتال مارکتینگ ها
دیجیتال مارکتینگ فناوری جدیدی است، که با سرعت بسیاری مسیر تغییر و تحول را طی میکند. امروزه، تعداد زیادی از طریق بازاریابی دیجیتال مشغول به کار هستند، که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.
-
فرصتهای شغلی موجود در دیجیتال مارکتینگ
با افزایش تعداد دیجیتال مارکتینگها، فرصتهای شغلی بیشتری ایجاد شده است؛ به طوری که بخش گستردهای از آگهی های استخدامی مربوط به بازاریابی اینترنتی است. دیجیتال مارکتینگ فرصت کار در خانه و از راه دور را ایجاد کرده است، که شما می توانید با توجه به شرایط شغل مورد نیاز خود را بیابید؛ و درآمد قابل توجهی را کسب کنید.
-
روشی آسان برای راه اندازی کسب و کار خلاقانه
قرار نیست برای شروع یک کسب و کار هزینه زیادی بپردازید و کارهای عجیب انجام دهید. شما با استفاده از شبکههای اجتماعی معروف مانند یوتیوب، اینستاگرام و حتی با ایجاد وبلاگ میتوانید به راحتی کسب وکار مورد علاقه خود را راه اندازی کنید. سپس، با تدوین یک تاکتیک مناسب، بهترین کانال بازاریابی به منظور دسترسی به مخاطبان هدف را مشخص کرده؛ و دیجیتال مارکتینگ مخصوص خود را شروع کنید.
-
پیشرفت آسان
امروزه تعداد کاربران علاقه مند به شبکههای اجتماعی روز به روز بیشتر میشود. پس، با تبلیغات هدفمند و سودمند در شبکههای اجتماعی مختلف مانند یوتیوب و اینستاگرام میتوانید مخاطبان را به بازدید وب سایت خود مشتاق کنید. از این رو، تعداد بازدید مخاطبان علاقه مند افزایش یافته و تعداد ترافیک وب سایت شما بیشتر میشود.
-
جذب آسان مخاطب در فضاهای اینترنتی
امروزه با بهره گیری از راههای مختلف میتوانید بر مخاطبان تاثیر گذارید و به مشتری وب سایت خود تبدیل کنید.
-
شکاف مهارت های دیجیتال
امروزه با رشد روزمره دیجیتال مارکتینگ، فرصت های شغلی بسیاری ایجاد شده است. برای اشتغال در این نوع کسب و کار حتی اگر متخصص حرفهای در زمینههای مختلف دیجیتال مارکتینگ نیستید؛ با شروع و ادامه کار در این زمینه میتوانید جایگاه خود را به دست آورید. تفاوتی بین مهارتهای مورد نیاز برای انجام یک کار و مهارتهایی که یک فرد دارد، وجود دارد؛ که به این تفاوت مهارت، شکاف مهارت گفته میشود.
آیا برای شروع دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی نیاز دارید؟
بودجه مورد نیاز برای دیجیتال مارکتینگ به استراتژی و تاکتیک شما وابسته است. دیجیتال مارکتینگ آفلاین، کار تبلیغاتی خود را از طریق تلویزیون، رادیو و تلفن همراه دنبال میکند؛ که هزینههای بسیار زیادی را شامل میشود. در دیجیتال مارکتینگ آنلاین که در نقطه مقابل دیجیتال مارکتینگ آفلاین قرار دارد، هزینههای کمتری به منظور تبلیغات پرداخت میشود. اگر هزینهای برای بهرهمندی از روش هایی مانند سئو، تبلیغ در شبکه های اجتماعی پر مخاطب مانند یوتیوب و اینستاگرام، پرداخت کنید؛ نسبت به نتیجه چشم گیری که برای رونق بازاریابی اینترنتی شما دارد، قابل چشم پوشی است.
دیجیتال مارکتینگ آفلاین
تبلیغات تلویزیونی
تبلیغات تلویزیونی، متدوال ترین روش تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ است. تلویزیون، رسانه ای همگانی است که از تمام اقشار مختلف جامعه حتی در دورترین نقاط روستایی و با هر سطح سوادی مخاطب دارد. از این رو، تبلیغ و بازاریابی از طریق تبلیغات تلویزیونی به راحتی هدف خود را به دست میآورد.
تبلیغات تلفنی
تبلیغات تلفنی از طریق ارسال پیامک در حجم انبوه به مخاطبین مورد نظر انجام میشود. در تبلیغات تلفنی و پیامکی نام تجاری محصولات به صورت تک تک به مشتریان ارسال میشود. این روش تاثیر گسترده و فراوانی بر مخاطبین و مشتریان دارد؛ اما نباید به صورت مداوم و پیوسته انجام گیرد. تبلیغات مداوم باعث دلزدگی مصرف کنندگان به دلیل دریافت حجم زیادی از پیامکهای تبلیغاتی میشود. تماسهای سرد مفهوم دیگری در تبلیغات تلفنی است. این روش نیز بازدهی جالب و قابل توجهی ندارد؛زیرا شما با افراد ناشناسی تماس گرفته و تبلغیات دیجیتال مارکتینگ خود را انجام می دهید.
تبلیغات رادیویی
رادیو با توجه به روی کار آمدن شبکه های اجتماعی و اینترنتی مختلف، هنوز هم بر خلاف عقیده برخی نفس میکشد. ۳۴ درصد جمعیت مردم ایران در هفته یک ساعت به رادیو گوش میکنند؛ که بر اساس این آمار برخی از آنان روزانه بیشتر از یک ساعت به رادیو گوش فرا میدهند. از این رو، هنوز هم میتوان به نتیجه تبلیغات رادیویی امیدوار بود؛ و مخاطبین و مشتریهای زیادی از تبلیغ درست در رادیو به دست آورد. قدرت تبلیغ را در هیچ یک از زمینههای تبلیغی دست کم نگیرید.
مزایای دیجیتال مارکتینگ را بشناسید
-
محدودیت مکان و زمان در آن معنایی ندارد.
دیجیتال مارکتینگ بر خلاف روشهای سنتی، محدودیت مکانی و زمانی را برای مخاطبین در بر نمی گیرد. مخاطب به راحتی میتواند در هر ساعت از شبانه روز محصول و خدمات مورد نیاز خود را با یک جستجو ساده بیابد؛ و به راحتی خریداری کند.
-
مقایسه انواع محصولات و خدمات
یکی از مزایای فضای اینترنتی به این معنی است، که می توانید به راحتی محصول یا خدمات مورد نظر خود را پیدا کرده؛ و مقایسه کنید.
-
کاهش قیمت محصول و خدمات
هزینه ای که بابت محصول و خدمات در دیجیتال مارکتینگ نسبت به روش سنتی می پردازید؛ بسیار کمتر است، زیرا هزینه هایی مانند رهن و اجاره مغازه، یا حقوق کاری نیروی انسانی بیشتر در آن وجود ندارد.
دیجیتال مارکتینگ نیز معایبی دارد.
دیجیتال مارکتینگ بر خلاف مزایاهایی که دارد، معایبی را هم در بر میگیرد.
- مشکلات مربوط به اینترنت مانند قطعی اینترنت، به روز رسانی وب سایت، کاهش سرعت اینترنت، و… باعث ترس برخی افراد برای شروع کسب و کار و مدیریت آن در این فضای اینترنتی شده است.
- برخی افراد برای این که محصول و خدمات مورد نظر خود را خریداری کنند؛ باید از نزدیک آن را ببینند. در واقع، غیر ملموس بودن کالا و خدمات سدی برای خرید برخی ایجاد کرده است.
- برخی از افراد با اینکه به کسب و کارهای اینترنتی به خوبی آشنا هستند؛ و دیجیتال مارکتینگهای معروف و خوش حساب را نیز میشناسند. با این وجود، از خرید آنلاین به دلیل عدم تحویل محصول می ترسند.
سخن آخر
ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ پروکلیک با این مقاله مفهوم دیجیتال مارکتینگ، نحوه شروع آن، مدیریت و ادامه آن را به شما آموختیم. با فرا گیر شدن دیجیتال مارکتینگ در سرتاسر دنیا، روشهای سنتی به مرور منسوخ میشوند. بنابراین، اگر میخواهید در این بازار پر هیاهو دوام بیاورید؛ باید همرنگ جماعت شده و دیجیتال مارکتینگ را بدون ترس بیاموزید و نسبت به آن اقدام کنید. از شروع کار نترسید، ابتدا آموزش ببینید و پس از شروع کار، بی وقفه تلاش کنید تا به موفقیتی ناب دست یابید.
نویسنده : شاهین سوری
یک مقاله جامع و کامل در زمینه دیجیتال مارکتینگ بود
تشکر
ممنون
امیدواریم که کمکتون کرده باشه این مقاله که یکی از کاملترین مقالات درزمینه دیجیتال مارکتینگ و ابزار آن است
قسمت ویدیو مارکتینگش جالب بود
بله، ویدیو مارکتینگ یکی از جذاب ترین زمینه های دیجیتال مارکتینگ هست که کاربرد زیادی در شبکه های اجتماعی و سایت ها داره
ممنون
چقدر جالب بود این مقاله
امیدوارم مباحث راه اندازی کمپین ، انواع تبلیغات کلیکی و ویدیویی ، سئو سایت ، برندسازی و آموزش فتوشاپ کمکتون کرده باشه