تولید محتوادیجیتال مارکتینگ
موضوعات داغ

📹 ویدیو مارکتینگ چیست؟

چرا کسب کارها به بازاریابی ویدیویی نیاز دارند؟

4.1/5 - (11 امتیاز)

ویدیو مارکتینگ، مطمئنا شما هم در جریان هستید که همه چیز در حال پیشرفته شدن است و موارد مربوط به تکنولوژی دیگر مثل گذشته ساده و پیش پا افتاده نیست. هر ساله استراتژی های ختلفی برای کسب و کارهای مختلف کشف می شود و افراد زیادی از آن ها پیروی می کنند و اتفاقا به نتایج درخشانی هم دست پیدا می کنند. یکی از این استراتژی ها را باید ویدیو مارکتینگ به شمار آورد.

همان طور که می دانید، بازاریابی دنیای گسترده و بسیار جذابی دارد. افراد برای این که در کسب و کارهای شخصی و گروهی خود به موفقیت برسند، دست به انجام بازاریابی های گوناگون می زنند. حال وقتی دیگر افراد نتایج خوب را مشاهده می کنند، سعی در الگوبرداری می کنند. شاید چنین تصور کنید که الگوبرداری در این مسیر کار درستی نیست، اما به احتمال زیاد جواب خواهد داد.

ما در مقالات گذشته ی خود در خصوص انواع بازاریابی صحبت داشتیم. مطالبی را در مورد این قضیه در دسترس قرار دادیم که خوشبختانه با استقبال شما مردم عزیز همراه شد. اصولا بازاریابی به دو نوع اینترنتی و غیر اینترنتی تقسیم می شود و هر کدام هم مدل های خاص خود را دارند بازاریابی ویدیویی یکی از انواع اینترنتی است که هرگز نباید آن را فراموش کنید.

آیا ویدئومارکتینگ برای هر کسب‌وکاری جواب می‌دهد؟

با وجود این که تولید محتوای ویدیویی امر ساده ای نیست، اما با فراگرفتن آموزش های مختلف می توانید آن را به فعالیتی شیرین برای خود تبدیل کنید. خبر خوب این است که آموزش های مختلفی در فضای مجازی برای شما وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید. با این حال، اما امروز آمده ایم تا توضیحاتی را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و و تولید محتوای ویدیویی خدمتتان عرض کنیم.

ابتدا به این نکته می پردازیم که اصلا ویدیو مارکتینگ چیست و به چه دردی می خورد. سپس در مورد نحوه اجرا، مزایا، معایب و مدل های مختلف آن نیز صحبت خواهیم داشت. بنابراین در صورتی که شما هم کسب و کاری دارید و می خواهید سریع تر به نتیجه برسید، این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید. فرقی ندارد که کسب و کار شما کوچک است یا بزرگ؛ با بازاریابی ویدیویی قطعا راضی خواهید بود.

ویدیو مارکتینگ چیست؟

تعاریف گوناگونی برای ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی در نظر گرفته شده است، اما ما به یکی از مهم ترین هایش اشاره خواهیم داشت. ویدیو مارکتینگ را باید از شاخه های مهم بازاریابی از نوع اینترنتی حساب کرد که ابزار انسان ها برای مطرح شدن در آن، ویدیوها خواهند بود. در این ویدیوها، در این ویدیوها، فرد به تبلیغ آموزش ها یا حصولات خود می پردازد و به نوعی کسب و کار خود را بیش از پیش شناخته می کند.

مطالب پیشنهادی :
🖺 آموزش تولید محتوا به زبان انگلیسی

مدت زمان هر یک از این ویدیوها می توانند متغیر باشند. به عنوان مثال، تبلیغات ویدیویی را می بینیم که تنها چند ثانیه هستند. این در حالی است که این تبلیغات در چند دقیقه هم می توانند عرضه شوند. همه چیز به سلیقه و نوع کسب و کار آن فرد بستگی دارد. حال شاید از خود بپرسید که شما به چه مدت زمانی برای تبلیغ محصول خود نیاز دارید؟

برای استفاده از ویدیومارکتینگ باید از کجا شروع کنیم؟

در جواب باید گفت که اگر محصولات یا آموزش های شما نیازمند توضیحات فراوان باشند، بدیهی است که به مدت زمان بیشتر برای ارائه کردنشان نیاز خواهید داشت. در غیر این صورت، بهتر است که مختصر و مفید به ارائه ی مطالب در کم ترین زمان ممکن بسنده کنید. همان گونه که ذکر شد، ویدیو مارکتینگ که نوعی تولید محتوا محسوب می شود، خود از انواعی برخوردار است که در پایان از آن ها رونمایی خواهیم کرد.

تاریخچه ویدیو مارکتینگ

تاریخچه ویدیو مارکتینگ به سال های دور بازمی گردد. واضح است که در آن زمان، ابزار اینترنتی در کار نبودند و این نوع از بازاریابی به صورت غیر اینترنتی صورت می گرفت. شاید نخستین بازاریابی به صورت ویدیویی را بتوان به سال 1940 میلادی ربط داد؛ زمانی که شرکتی تحت عنوان Bulova یک فیلم کوتاه اما کاربردی را از اقدامات خود در تلویزیون نیویورک در دسترس قرار داد و باعث تعجب درصد زیادی از مردم شد.

تماشای ویدیو تبلیغاتی مجموعه Bulova

همین قضیه باعث شد که این شرکت به سود کلانی دست پیدا کند. مشتریان آن بسیار بیشتر شدند و استقبال از آن دیگر مانند گذشته کم نبود. به دنبال این اتفاق، سایر شرکت ها و کسب و کارها نیز به تقلید از این نوع تبلیغات پرداختند. آن ها بازاریابی خود را در فضای تلویزیون آغاز کردند و اتفاقا جواب گرفتند. جالب است بدانید که نخستین تبلیغ در این فضا حدود 4 دلار آب خورد که مقدار چندان زیادی هم نبود کمی بعد از آن، این مقدار افزایش قابل توجهی پیدا کرد و افراد برای شناخته شدن کارشان باید هزینه بیشتری را پرداخت می کردند.

بعد از آن به دوران اینترنت رسیدیم و تبلیغات اینترنتی آغاز شد. با پیدایش یوتیوب در سال 2005، عده ی زیادی آن را بستر مناسبی برای انتشار تبلیغات ویدیویی خود دانستند. همین اتفاق هم رخ داد و یوتیوب نیز از یان نظر به سود خوبی دست پیدا کرد. اکنون اگر به این پلتفرم مراجعه داشته باشید، با انبوهی از ویدیو مارکتینگ مواجه خواهید شد.

اینستاگرام نیز تبدیل به ابزار مناسبی برای بازاریابی ویدیویی شد. افرادی که به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام بودند، تبلیغات خود را در این اپلیکیشن آغاز کردند و با بازدید بیشتری هم روبه رو شدند. البته در این زمینه باید با ابزار ساخت ویدیو اینستاگرام آشنایی کافی را داشت. اکنون با وجود این که تبلیغات ویدیویی هزینه های زیادی را در بر دارد، اما به احتمال زیاد نتایج خوبی را به دست می دهد.

مطالب پیشنهادی :
هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی ویدیویی در ایران هم به امری طبیعی تبدیل شد. اکنون اگر به اینستاگرام، آپارات یا حتی یوتیوب بروید، با درصد قابل توجهی از این نوع تبلیغات از سوی ایرانی ها روبه رو خواهید شد. در چنین شرایطی، شاید بد نباشد که شما هم تبلیغات خود را در این بسترها به انتشار برسانید. برای این کار نیاز به اضافه کردن تبلیغات ویدیویی به کمپین تبلیغاتی خود دارید.

ویدیو مارکتینگ چگونه اجرا می شود؟

حال به بحث مهمی می رسیم و آن این است که بازاریابی ویدیویی را باید به چه صورتی انجام داد؟ اصلا چه چیزهایی را باید در تبلیغات ویدیویی مطرح کرد تا افراد را برای بازدید از آن سایت یا صفحه مجازی ترغیب کند؟

انواع ویدیوها در بازاریابی ویدیویی

در وهله اول، شما باید با فن بیان مناسب و ویدیویی جذاب و لذت بخش، به معرفی آن کسب و کار پرداخته و از نقاط مثبتش پرده بردارید تا بتوانید مردم را برای ورود به صفحه خود تحریک کنید. جدا از آن و اگر قصد فروش محصولی را دارید، می توانید به توضیح آن پرداخته و چگونگی استفاده اش را برای آن ها شرح دهید.

تا جایی که می توانید، باید از مزایا و ویژگی های خوب آن محصول یا آموزش صحبت کنید تا به تعداد خریداران آن اضافه گردد. البته این نوع از تبلیغات همیشه هم به ارائه محصولات یا آموزش ها مربوط نمی شود. گاهی وقت ها صفحه مجازی شما در مورد مطالب جالب و سرگرم کننده است و باید توضیحاتی را در مورد آن صفحه ارائه دهید. در موارد دیگر، تعمیرات برخی از محصولات را داریم که به وسیله افرادی کارشناس انجام می شود.

فرد تبلیغ کننده در برخی موارد به معرفی یک گروه می پردازد و می خواهد از خصوصیات آن صحبت کند که این مدل هم به وفور مشاهده می شود. اگر قصد تبلیغ هر کدام از این موارد را داشته باشید، ویدیو مارکتینگ به کمک شما خواهد آمد.

 

نمونه ویدئو مارکتینگ (تیزر ویدیویی ساخته شده برای یک آژانس مسافرتی)

وایرال مارکتینگ در ویدیو مارکتینگ چیست؟

حتما تا به حال نام وایرال به گوشتان خورده است؛ به خصوص اگر به شدت اهل فضای مجازی مانند اینستاگرام باشید. وایرال مارکتینگ نوعی از بازاریابی دیجیتال است که یک محتوا شامل تصویر، ویدیو و متن مانند ویروس میان افراد منتقل می شود. این کار با تبلیغات در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی صورت میگیرد.

در واقع می توان این طور گفت که وظیفه ی پخش کردن چنین محتوایی به عهده سازنده ی آن نیست و دیگر افرادی که آن را مشاهده می کنند، در این امر دخیل هستند. این گونه از محتویات مانند یک ویروس میان انسان ها پخش می شود و بعد از مدتی می بینید که عده ی زیادی آن را مشاهده کرده اند. اگر سری به اینستاگرام بزنید، با تعداد زیادی از این ویدیوها سر و کار خواهید داشت که با کمترین تلاش از سوی سازندگان، به سرعت پخش شده اند.

بازاریابی ویدیویی چگونه اجرا می‌شود؟

نتیجه می گیریم که بازاریابی وایرال هم می تواند شما را تا حد زیادی به اهدافتان برساند. اگر می خواهید هر نوع از کسب و کاری که دارید، به حد کافی شناخته شود، باید به دنبال یک محتوای ویروسی باشید که خود مردم وظیفه ی به اشتراک گذاری اش را به عهده بگیرند. این محتوا باید آن قدر عجیب یا جذاب باشد که نیازی به دخالت بیش از حد شما نباشد. اگر چه ساخت چنین محتوایی اصلا آسان نیست و باید حسابی روی آن فکر کنید. حتما برای ساخت ویدیو از نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام و در اجرای این نوع تبلیغات باید از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام برای وایرال کردن استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی :
استند تبلیغاتی چیست؟ نکات مهم برای طراحی استند تبلیغاتی

مزایای ویدیو مارکتینگ

در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای ویدیو مارکتینگ که شما را برای ساخت تبلیغ به این روش تشویق می کند، خواهیم پرداخت:

1- حقیقت این است که ویدئو بیشتر از تصویر یا متن می تواند مخاطب را درگیر کند. ویدیوها بیشتر از دیگر محتواها در ذهن می مانند و افراد برای تماشای ادامه ی آن هم مسئله ای نخواهند داشت. به همین دلیل است که بازاریابی ویدیویی بیشتر از انوع دیگر شامل متنی یا تصویری می تواند پاسخگوی نیازهایتان باشد.

2- شاید شما در متن یا تصویر نتوانید تمام توضیحات خود را در اختیار افراد قرار دهید. این در حالی است که ویدیوی تبلیغاتی می تواند طولانی هم باشد و هر چیزی که لازم است را در آن شرح دهید.

3- تماشای ویدیوها توسط افراد بسیار آسان تر مطالعه متن ها و دیدن تصاویر است. افراد از ویدیوها لذت بیشتری می برند و برای راحت طلبی خود به دنبال این گونه از مارکتینگ هستند. در چنین شرایطی، شاید بد نباشد که شما هم راحت طلبی را در پیش بگیرید.

4- علاوه بر راحت بودن مشاهده ی ویدیوها توسط انسان ها، احساسات آن ها ساده تر درگیر این نوع از بازاریابی خواهد شد. بی شک یکی از دلایل موفقیت این نوع بازاریابی را باید همین قضیه دانست.

5- نکته پایانی که برای افراد و خصوصا آن هایی که در موتورهای جستجوگر و به ویژه سایت ها فعالیت دارند، این است که این موتورها همچون گوگل، ویدیوها را به محتویات دیگر ترجیح می دهند. به این دلیل که ویدیوها در نزد مردم محبوب تر هستند، گوگل یا دیگر موتورهای جستجوگر نیز ترجیح می دهد تا آن ها را در اولویت محتویات قرار دهد.

معایب ویدیو مارکتینگ

بازاریابی ویدیویی معایبی هم در خود دارد که تعداد آن ها به نسبت مزایا کمتر است. به همین دلیل است که باز هم می توان این شیوه را به بسیاری از روش های دیگر ترجیح داد.

1- در وهله اول باید گفت که ساخت ویدیو وقت گیرتر از سایر روش های تولید محتوا است. اگر به دنبال تولید محتوای ویدیویی هستید، باید زمان بیشتری را برای تولید آن ها بگذارید.

2- علاوه بر زمان، هزینه نیز مورد دیگری است که در ویدیو مارکتینگ باید بیشتر صرف کنید. با وجود این که شاید نیاز باشد که پول بیشتری را پرداخت کنید، اما در نهایت نتایج نسبتا بهتری نصیبتا خواهد شد.

3- تولید ویدیو می تواند تا حدی شما را با دردسر مواجه کند. مثلا زمانی که نتوانید کلمات را خوب ادا کنید یا چیزی را از قلم بیندازید، باید مجددا ضبط آن را آغاز نمایید. البته این اتفاق همیشه هم رخ نمی دهد و اگر مدتی را به انجام آن مشغول شوید، قطعا کاربلد خواهید شد. به هر حال هر کاری در ابتدا سختی های خاص خودش را دارد.

مطالب پیشنهادی :
تبلیغات کلیکی (PPC) چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

برخی از آمارهایی که شما را به استفاده از بازاریابی ویدیویی مشتاق می‌کنند

4- تماشای ویدیوها از سوی کاربران باعث مصرف بیشتر اینترنت آن ها می شود. به همین دلیل است که اگر به یوتیوب یا اینستاگرام مراجعه کنید، متوجه می شود که اینتترنت همراه شما زودتر مصرف می شود.

انواع ویدیو مارکتینگ

در خصوص انواع ویدیوها در ویدیو مارکتینگ در بالا توضیحاتی داده شد، اما بد نیست در این قسمت نیز برخی از آن ها را بیان کنیم. معرفی محصول، رویدادها و وقایع، معرفی برند، نظرات مشتریان، مصاحبه های مهم، آموزش، موشن گرافیک و ویدیوهای زنده از جمله ی ویدیو مارکتینگ ها هستند. انتخاب هر کدام از این شیوه ها به نوع کسب و کار و سلیقه شما بستگی خواهد داشت. فراموش نکنید که مدل های دیگری هم برای بازاریابی ویدیویی وجود دارد که نسبت به موارد ذکر شده اهمیت کمتری دارند.

اهمیت ویدیو مارکتینگ برای کسب و کارها

در آخر این مقاله باید به اهمیت ویدیو مارکتینگ اشاره داشته باشیم:

1- ویدیو مارکتینگ اعتماد بیشتری را در بین کاربران ایجاد می کند.

2- بازاریابی ویدیویی باعث افزایش فروش و در نتیجه رسیدن شما به سودهای بسیار بیشتر خواهد شد.

3- اگر برای کارتان سرمایه ای خرج کرده باشید، ویدیو مارکتینگ منتج به بازگشت آن خواهد شد.

4- بازاریابی ویدیویی از سوی شما باعث می شود که افراد دیگر نیز به دنبال الگوبرداری و انجام آن باشند. این موضوع حتی می تواند به خود شما و جامعه ی تولید کنندگان محتوا کمک کند.

 

آموزش ویدیو مارکتینگ

در این مقاله برای ارائه ی جدیدترین مطالب در راستای ویدیو مارکتینگ تلاش داشتیم. امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید و بهترین ویدیوها را هم تولید نمایید.

ما در مجموعه پروکلیک ProClick میتوانیم یاری دهنده شما برای مشاوره و ساخت ویدیوهای جذاب، موشن گرافی و تیزرهای تبلیغاتی باشیم. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با ما در تماس باشید.

 

دریافت مشاوره رایگان

 

سوالات متداول ویدیو مارکتینگ

ساخت ویدیو های معرفی و تیزر برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی، استفاده از ویدیو مارکتینگ باعث شناخته شدن برند شما و محصولات شما می شود.
ویدیو مارکتینگ باعث برندیگ برای مجموعه شما می شود و درصورت وایرال شدن باعث افزایش فروش شما و اعتماد سازی برند شما می شود.
  • ایده پردازی
  • نوشتن سناریو
  • پیدا کردن سازنده
  • تولید ویدیو
  • وایرال کردن ویدیو
  • گزارش بازخورد ویدیو
با این کار میتوانید فروش خود را چندین برابر کنید به این دلیل که الان مخاطبان تمایل بیشتری برای تماشای ویدیو دارند، این ویدیو میتواند شامل معرفی محصولات و بیان فواید و قیمت و ... آن برای جذب مخاطب باشد.
  • معرفی محصول
  • برندینگ
  • تبلیغاتی
  • نظر مخاطبان
  • معرفی مجموعه
  • و ...
پس از ساخت و تولید ویدیو باید ویدیو مورد نظر در شبکه های اجتماعی نظیر :
  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • توئیتر
  • تیک تاک
  • فیس بوک
  • آپارات
  • یوتیوب و سایت مجموعه منتشر شود.
‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا