سئو

آموزش لینک سازی داخلی، جدیدترین روش سال 1401

اصول لینک سازی داخلی در سایت برای سئو

5/5 - (2 امتیاز)

لینک سازی داخلی، همان طور که در جریان هستید، این روزها سایت‌های زیادی در سر تا سر جهان به وجود آمده‌اندو تنها اگر مقایسه‌ای میان تعداد سایت‌ها در گذشته و امروز داشته باشید، متوجه می‌شوید که در این عرصه با پیشرفت فراوانی مواجه شده‌ایم. سایت‌ها در حوزه‌های کاری و غیر کاری مختلفی به وجود می‌آیند و کمک شایانی به انسان‌ها می‌کنند. حال برای پیشرفت در این سایت‌ها باید از ترفندهایی نظیر لینک سازی داخلی استفاده نمود.

تولید محتوا موضوعی است که در این سایت‌ها اهمیت فراوانی دارد. خوشبختانه در ایران نیز سایت‌ها در حال بهتر شدن هستند و افراد به مسائل مختلف شامل تولید محتوا اهمیت زیادی می‌دهند. به همین جهت، پیش‌بینی می‌شود که در آینده شاهد اتفاقات خوشایندی در این زمینه باشیم.

اکنون قصد داریم تا در مورد لینک سازی داخلی و فرایند انجام آن صحبت داشته باشیم. افراد زیادی هستند که به تازگی نسبت به ساخت یک سایت اقدام کرده‌اند و از بسیاری از اصطلاحات بی خبرند. به همین دلیل، آن‌ها باید آموزش‌های مختلفی ببینند تا بلکه در این خصوص به موفقیت دست پیدا کنند.

صعود به رتبه‌های بالاتر و قرار گرفتن در صفحات اول گوگل آن هم هنگامی که فردی عبارتی را متناسب با سایت شما جست و جو می‌کند، اهمیت زیادی برای چنین اشخاصی دارد. پس در صورتی که شما هم می‌خواهید با پیشرفت در سئو سایت خود مواجه شوید، ما را تا پایان همراهی کنید. ضمنا جزئیات دیگری در این خصوص را هم شرح خواهیم داد.

 

لینک سازی در سایت

فهرست مطالب

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت خبری، فواید و هزینه های آن 📰

در ساده ترین تعریف Link Building (لینک‌‌سازی) تعداد لینک‌‌های کیفت بالا را در یک وب سایت افزایش می دهد که این لینک سازی احتمال افزایش رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو نظیر گوگل و بینگ بالا می‌‌برد. درعین حال لینک سازی یک روش بازاریابی اثبات شده برای پروموت یک برند به مخاطبان است.

 

تعریف لینک داخلی

ابتدا بهتر است ببینیم که اصلا لینک داخلی چیست و با تعریف آن آشنا شویم. زمانی که شما به عبارات موجود در یک مقاله لینک می‌دهید و دیگر مطالب موجود در سایت خودتان را معرفی می‌کنید، اصطلاحا لینکسازی داخلی را انجام داده‌اید. بسیاری از افراد چنین می‌پندارند که انجام این کار هیچ فایده‌ای در بهتر شدن رتبه شما نخواهد داشت، در صورتی که هرگز این طور نیست. دلیل آن را هم باریتان توضیح می‌دهیم.

همه سایت‌ها از چند مخاطب تشکیل شده است که روزانه وقت خود را صرف مشاهده مطالب آن می‌کنند. حال تصور کنید که مخاطب در حال مطالعه یکی از مقالات سایت شما است. در اواسط یا پایان مقاله، او با یک لینک داخلی مواجه می‌شود. سپس وی بعد از اتمام ماطلعه خود به سراغ لینکی که قرار گرفته شده می‌رود و از مطالب و پست‌های دیگر شما نیز بازدید می‌کند. این باعث می‌شود که رتبه خوبی در گوگل دریافت کنید.

 

به اقداماتی گفته میشود که در صفحات داخلی یک سایت برای بالا بردن ترافیک وب سایت و دریافت جایگاه اول در گوگل انجام می‌‌دهید. یکی از این موارد لینک‌‌سازی یا Link Building  است.

لینک داخلی در سئو

 

فراموش نکنید که هر چه افراد زمان بیشتری را در سایتتان بگذرانند، این به نفع شما خواهد بود. این موضوع با لینک سازی خارجی تفاوت‌های فراوانی دارد و به هیچ وجه نباید آن‌ها را با هم یکی دانست. بهترین استراتژی برای لینک دادن هم این است که به کلمات کلیدی موجود در متن خود لینک دهید. این کار باعث می‌شود که گوگل علاقه بیشتری به سایتتان نشان دهد و جایگاه آن بالاتر برود.

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت وردپرس از شروع تا پایان

 

آموزش لینک داخلی در وردپرس

لینک سازی در وردپرس تفاوتی با لینک سازی در سایر سیستم های مدیریت محتوا نداره بلکه آسان تر هم انجام میشود زیرا که افزونه های زیادی وجود دارند که به صورت خودکار لینک سازی داخلی را برای شما انجام می دهد. از این رو سئو سایت وردپرس بسیار آسان تر انجام می شود.

نحوه لینک سازی داخلی

بعد از تعریف لینک داخلی، نوبت به این موضوع می‌رسد که چطور می‌توان آن را انجام داد. در واقع گام‌ها و ترفندهایی در این خصوص به چشم می‌خورد که می‌توانید از همه یا برخی از آن‌ها بهره ببرید تا به نتایج درخشانی در سایت خود دست پیدا کنید. در این بخش از این ترفندها رونمایی خواهیم کرد.

1- سعی کنید بیشتر لینک سازی‌های داخلی خود را به مطالب طولانی بدهید. همان گونه که ذکر شد، معطل ماندن مخاطبان در صفحه شما بسیار خوب خواهد بود. حال اگر بتوانید مقالات طولانی را به هم وصل کنید، مطمئنا آن‌ها مدت بیشتری را در سایت شما باقی می‌مانند و این بهترین خبر برایتان خواهد بود.

در هر مقاله، نیاز نیست که به موضوعاتی نظیر تماس با ما یا درباره ما لینک داخلی دهید. تنها کافی است که این مباحث را در صفحه اول سایت خود درج کنید تا دیگر نیازی به انجام این کار نباشد.

3- سعی کنید که مطالبی لینک دهید که بیشترین شباهت را به مقاله کنونی شما دارد. در صورتی که شما این کار را انجام دهید، مخاطبان علاقه بیشتری هم به سایر مطالب مشابه شما نشان می‌دهند و معمولا از آن‌ها بازدید می‌کنند. در غیر این صورت، نه تنها به نتیحه نمی‌رسید، بلکه ممکن است نتیجه عکس هم بار بیاورد. افراد در این مواقع از لینک‌های غیر مرتبط شما متعجب می‌شوند و روند اعتمادسازی با شکست مواجه خواهد شد.

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت شرکتی

4- یکی از ترفندهای مهم در مورد لیک سازی چه به صورت داخلی و چه خارجی این است که مطالب کلیدی که قصد دارید لینک‌ها را بر روی آن‌ها سوار کنید، باید به صورت درشت یا BOLD باشد. در چنین شرایطی، مخاطبان توجه بیشتری به این لینک‌ها نشان می‌دهند و احتمال برگزیدن آن‌ها زیاد خواهد بود.

5- یکی دیگر از کارهایی که می‌توان برای بهتر دیده شدن لینک‌ها انجام داد، تغییر رنگ آن‌ها است. سایت‌های فراوانی را می‌بینید که لینک‌های خود را به همان رنگ آبی حفظ می‌کنند و تغییری در آن‌ها دیده نمی‌شود. حال شما می‌توانید نسبت به تغییر رنگشان اقدام کنید. ابزارهایی هم در این زمینه یاری‌رسان شما خواهد بود.

6- لینک‌های خود را به گونه‌ای ایجاد کنید که مخاطب بعد از کلیک بر روی آن‌ها، به زبانه جدیدی وارد شود. این کار باعث می‌شود که صفحه نخست فراموش نگردد؛ زیرا شاید افراد نیاز داشته باشند که دوباره به آن بازگردند.

7- یکی دیگر از ترفندها این است که به صفحات و مقالات محبوب موجود بر روی سایت خود لینک دهید. حتما شما هم مطالبی دارید که نسبت به دیگر موارد، محبوبیت و بازدید بیشتری دارند. لینک دادن به آن‌ها باعث می‌شود که بازدیدها برای آن افزایش پیدا کند و در نتیحه، سایت شما روز به روز بهتر شود.

8- شاید بدانید که در لینک‌ها می‌توانید تگ‌هایی را هم در نظر داشته باشید. هیچ گاه برای لینک‌های داخلی از تگ nofollow استفاده نکنید. تگ شما همواره باید به صورت follow باشد.

 

نکته :

 

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت چیست؛ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدم؟

 اموزش لینک سازی داخلی on page

لینک داخلی به مجموعه لینک هایی گفته میشود که داخل سایت موردنظر انجام می شود و فقط به صفحات داخلی آن سایت لینک داده می شود ولی لینک سازی خارجی به مجموعه لینک هایی گفته می شود که از یک سایت به سایت دیگری داده می شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله پروکلیک برای ارائه مطالبی در خصوص لینک سازی داخلی تلاش داشتیم. بهتر کردن سئو تکنیکال یا سئو فنی در گروی استفاده از برخی استراتژی‌ها و نکات است و لینک سازی داخلی را باید یکی از همین موارد به حساب آورد. امیدواریم که این مقاله بتواند گره‌گشای مشکلات شما باشد.

 

بیشتر بخوانید …

 

سوالات متداول لینک سازی داخلی

زمانی که شما به عبارات موجود در یک مقاله لینک می‌دهید و دیگر مطالب موجود در سایت خودتان را معرفی می‌کنید، اصطلاحا لینک سازی داخلی را انجام داده‌اید. بسیاری از افراد چنین می‌پندارند که انجام این کار هیچ فایده‌ای در بهتر شدن رتبه شما نخواهد داشت، در صورتی که هرگز این طور نیست. دلیل آن را هم باریتان توضیح می‌دهیم.
در این مقاله با کاملترین روش های لینک سازی داخلی آشنا می شوید.
یکی از مهمترین اصول لینک سازی داخلی ایجاد لینک با آنکر کلمه کلیدی اصلی است.
لینک داخلی به مجموعه لینک هایی گفته میشود که داخل سایت موردنظر انجام می شود و فقط به صفحات داخلی آن سایت لینک داده می شود ولی لینک سازی خارجی به مجموعه لینک هایی گفته می شود که از یک سایت به سایت دیگری داده می شود.
‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا