سئو

تحقیق کلمات کلیدی (آموزش جامع)

تحقیق کلمه کلیدی یکی از گام های ابتدایی در سئو

5/5 - (5 امتیاز)

تحقیق کلمات کلیدی، قطعا در جریان هستید که این روزها تعداد کسب و کارها و کیفیت کاری آن ها بسیار بیشتر شده است. اگر مقایسه ای سنبت به سال های قبل و این سال ها داشته باشیم، به خوبی متوجه این موضوع خواهیم شد. کسب و کارها به دو شیوه اینترنتی و غیر اینترنتی اداره می سشوند. این در حالی است که برخی از افراد از هر دو شیوه نیز استفاده می کنند تا نتایج درخشان تری را رقم بزنند. توصیه ما هم این است که همین کار را انجام دهید. تحقیق کلمه کلیدی، موضوعی است که ارتباط زیادی با کسب و کارتان دارد و در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

خوب است بدانید که این کسب و کارها در ایران نیز رونق زیادی گرفته است. افراد فراوانی به دنبال رسیدن به جایگاه های بالا به طبع ثروت هستند و از این مسیر لذت زیادی می برند. در همین راستا، پیش بینی می شود که کشورمان اوضاع خوبی از این لحاظ در سال های پیش رو داشته باشد.

می توان چنین گفت که تولید محتوای سایت برای هر کسب و کاری نیاز است. در واقع صاحبان این کسب و کارها بدون تولید محتوا به جایی نخواهند رسید. اگر کسب و کار شما کوچک لست، می توانید خودتان این مهارت را آموخته و از آن بهره ببرید تا نتایج بهری بگیرید. اگر هم خلاف این است و کسب و کار بزرگی دارید، پیشنهاد می کنیم که از افراد کاربلدی در این زمینه استفاده کنید.

 

 

لازمه ی بسیاری از کسب و کارها نیز ایجاد یک وب سایت است. سئو سایت نیز در این جا به شما کمک می کند تا سایت خود را در رتبه های بالاتری مشاهده کنید. حال برای موفقیت این سایت می توانید ترفندهای مختلفی را پیاده کنید. به عنوان مثال، بهره بردن از کلمات کلیدی را باید یکی از همین نکات در نظر گرفت. شاید این کار در نگاه اول بیهوده به نظر برسد، اما هرگز این طور نیست.

البته تحقیق کلمات کلیدی صرفا به سایت ها مربوط نمی شود. در ابزاری همچون اینستاگرام که منبعی برای رسیدن به ثروت شناخته می شود نیز می توان از همین ترفند استفاده کرد و نتیحه گرفت. این روزها صحبت های زیادی در مورد کلمات کلیدی مطرح می شود. حال ما هم قصد داریم تا در این زمینه صحبت کنیم و جزئیات متفاوتی را در اختیارتان قرار دهید.

فرق ندارد که هدف سئو سایت خبری باشد یا سئو سایت فروشگاهی یا هر مورد دیگری. به وسیله تحقیق این کلمات کلیدی، بی شک می توانید پله های پیشرفت را یکی بعد از دیگری طی نمایید. پس در صورتی که شما هم کسب و کاری دارید و به فکر بهتر شدن و افزایش مشتریان آن هستید، ما را تا پایان این متن همراهی کنید.

مطالب پیشنهادی :
تولید کلمات کلیدی با Ahrefs (کاملا رایگان)

فهرست مطالب

تعریف کلمه کلیدی

نخست باید دید که اصلا این کلمه کلیدی چیست و چه مزایایی دارد؟
به کلمه کلیدی Keyword نیز گفته می شود که تا حد زیادی در زبان ما رایج شده است. در واقع این کلمات، همان هایی هستند که شما یا دیگران در موتورهای جست و جوگر نظیر گوگل سرچ می کنید و می خواهید اهدافی را دنبال کنید.

حال اگر شما از این کلمات در محتواها و مطالب خود استفاده کنید، ممکن است به فرد خوش شانسی تبدیل شوید و سایت شما برای آن فرد بالا بیاید. به این ترتیب، با همین ترفند ساده می توان شانس زیادی در قرار گرفتن بر روی صفحه اول گوگل داشت.

 

البته همه چیز به کلمات ختم نمی شود و عبارات نیز می توانند تعیین کننده باشند. به مجموع چند کلمه که مرتبط با هم هستند و در کنار یکدیگر قرار می گیرند، عبارت گفته می شود. عبارات کلیدی یا همان Keyphrase اخیرا بسیار رایج شده اند و استفاده های زیادی از آن ها در متن می شود. افراد حتی می توانند از این عبارات برای رشد سئو سایت شرکتی خود استفاده کنند.

 

 

در قدم های اولی که برمی دارید، شاید شناخت این کلمات کلیدی کمی دشوار باشد. از این رو، باید آموزش هایی ببینید تا بهتر راهنمایی شوید. یکی از این آموزش ها این است که در مورد هر یک از این کلمات و عبارات تحقیق کنید تا ببینید آیا برای جست و جو مناسب خواهند بود یا خیر. به عبارت دیگر، هدف شما این است که کلمات و عبارات محبوب مردم را پیدا کرده و از آن ها در متن خود بهره ببرید. در همین زمینه، در بخش بعدی سعی داریم تا تحقیق در مورد این کلمات را به شما شرح دهیم.

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت فروشگاهی، معرفی و آموزش

تحقیق کلمات کلیدی به چه صورت است؟

شما در این جا باید چند قدم را پشت سر بگذارید. در وهله اول باید کلماتی را پیدا کنید که افراد بیشترین جست و جو را در اینترنت دارند. البته این کلمات باید کاملا مرتبط با کار شما باشد. در صورتی که از دیگر کلمات غیرکرتبط استفاده نمایید، هرگز به نتیجه نمی رسید و مردم نیز به شما اعتماد نخواهند کرد.

سپس شما باید کلمات ایده آلی که پیدا کردید را در دسته بندی های جداگانه قرار داده تا در نهایت یک گام دیگر بردارید. در نهایت نیاز است تا صفحه و یا مطلب خوبی را برای استفاده از این کلمات برگزینید. در ادامه مقاله بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم داشت. سعی کرده ایم که این آموزش ها به صورت قدم به قدم باشد تا مشکلی از این بابت رخ ندهد.

چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم

1- کلمات کلیدی پایه را بیابید

کلمات کلیدی پایه در واقع مهم ترین و ساده ترین کلماتی هستند که مرتبط با متن و حوزه کاری شما خواهند بود. این مرحله حتما باید اجرا شود؛ چرا که به وسیله آن می توان به دیکر کلمات و عبارات مهم نیز دست پیدا کرد.

برای این منظور می توانید از سایت های رقیب که به موفقیت های فراوانی هم دست پیدا کرده اند، سری بزنید. همچنین قادر هستید تا جست و جوهایی در گوگل داشته و در این زمینه به کسب اطلاعات بپردازید. این کلمات در بیشتر موارد ساده هستند و در کل از چند حرف تشکیل شده اند.

 

2- ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

جالب است بدانید که ابزارهایی در این زمینه وجود دارنمد که کلمات کلیدی را به شما نشان می دهند. شما می توانید از این ابزارها برای پی بردن به این کلمات استفاده کنید. البته این ابزارها گاهی اوقات مشکلاتی هم در خود دارند که باید هر چه سریع تر رفع شوند، اما در کل انتخاب جالبی برایتان خواهند بود.

تنها کافی است که جست و جویی در گوگل داشته باشید و با تعدادی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مواجه خواهد شد. این ابزارها هر چند وقت یک بار به روز می شوند تا بعضی از مشکلات آن ها رفته رفته رفع گردند. شیوه کار با آن ها هم به این صورت است که می توانید کلمه یا کلماتی را مرتبط با حوزه کاری خود وارد کنید و از گزینه جست و جو استفاده نمایید. سپس با مقادیر بالایی از این کلمات روبه رو خواهید شد. البته بعضی از کلماتی که ابزارها برایتان در نظر می گیرند هم چندان مناسب نیستند. انتخاب بهترین گزینه ها بر عهده خودتان خواهد بود.

مطالب پیشنهادی :
آموزش لینک سازی داخلی، جدیدترین روش سال 1401

 

 

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

حال در این بخش می خواهیم ببینیم که این ابزارها چه هستند. دقت داشته باشید که برخی از آن ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته اند. این در حالی است که گروه دیگری از آن ها پولی هستند و برای داشتنشان باید هزینه کنید. این گونه ابزارها معمولا امکانات بیشتری هم دارند.

1- سرچ گوگل

سرچ گوگل ساده ترین و سریع ترین کاری است که شما می توانید برای دستیابی به برخی از کلمات کلیدی از آن بهره ببرید. انجام این کار هیچ گونه هزینه ای هم برایتان در بر نخواهد داشت. به همین دلیل، عده زیادی از تولید کنندگان محتوا این راه را به مردم توصیه می کنند. در واقع شما می توانید کلمه یا عبارتی را در گوگل جست و جو کنید. سپس به پایین صفحه بروید. در آن جا، گوگل چند عبارت و کلمه کلیدی که در میان مردم بسیار محبوب است را به شما پیشنهاد می دهد.

2- Kwfinder

Kwfinder نیز ابزار دیگری است که در این قسمت به شما عزیزان معرفی می کنیم. خوشبختانه کار با این ابزار هم بسیار ساده است و در عرض چند دقیقه می توان به گزینه های موجود در آن پی برد. تنها کافی است که از طریق گوگل وارد این ابزار شده و تنظیمات دلخواه خود را انتخاب نمایید. این برنامه از زبان های مختلفی هم تشکیل شده است و خوشبختانه زبان فارسی را نیز پوشش می دهد. بعد از آن، تنها باید کلمات مورد نظر را جست و جو کرده و به هدفتان برسید.

3- Keyword Tool

Keywod Tool حسن ختام این بخش در بحث معرفی ابزارهای مربوط به تحقیق کلمات کلیدی است. این ابزار در واقع یک وب سایت است که می توانید از طریق گوگل و یا هر موتور جست و جوگر دیگری به آن وارد شده و کلمات و عبارات مد نظر خود را استخراج کنید. مزیت این ازار، کامل و جامع بودن آن است. تنها کافی است که کلمه ای مرتبط با کارتان را در آن وارد کنید، سپس با مقادیر بالایی از عبارات و کلمات کلیدی مواجه خواهید شد.

 

تحقیق کلمات کلیدی سئو

اولین قدم در سئو یک سایت تحقیق کلمات کلیدی برای اون بیزینس یا سایت است. با استفاده از کلمات دریافت شده می توان پلن سئو تهیه کرد و طبق استراتژی سئو در همه یا تعدادی از اون کلمات رتبه گرفت.

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت چیست؛ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدم؟

 

ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی

بهترین ابزارها برای پیدا کردن لیست کلمات کلیدی مورد نظر خود گوگل سایت ahrefs و سایت keywordtool.io است.

در این ابزار ها تنها با وارد کردن کلمه کلیدی موردنظرتون میتونید لیستی از کلمات در اون حوزه رو پیدا کنید و استفاده کنید.

چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم

برای این کار کافیست به تیتر و یا دیسکریپشن مقاله توجه کنید و یا با استفاده از ابزارهای رایگان مانند seoquake کلماتی که بیشترین تمرکز یا پراکندگی رو درمقاله داشتن پیدا کنید.

 

 

سخن پایانی

خوب است بدانید که ابزارهای گفته شده به همین جا ختم نمی شود و موارد دیگری نیز در اینترنت موجود هستند. به هر شکل، در این مقاله سعی داشتیم تا جزئیاتی را در خصوص تحقیق کلمه کلیدی در دسترس قرار دهیم و امیدواریم که از آن لذت برده باشید. علاوه بر این قضیه، استفاده از چند ابزار سئو نیز شما را به اهدافتان خواهد رساند. از این ابزار می توان به بک لینک و روند لینک سازی اشاره داشت که قطعا صمربخش خواهد بود. حتی این ابزارها می توانند در راستای بهتر دیده شدن کلمات کلیدی نیز در خدمت شما باشند. خدمات سئو سایت یکی از چندین خدماتی است که آژانس سئو پروکلیک به شما ارائه می دهد.

 

سوالات متداول تحقیق کلمات کلیدی

باید کلماتی را پیدا کنید که افراد بیشترین جست و جو را در اینترنت دارند. البته این کلمات باید کاملا مرتبط با کار شما باشد. در صورتی که از دیگر کلمات غیرکرتبط استفاده نمایید، هرگز به نتیجه نمی رسید و مردم نیز به شما اعتماد نخواهند کرد.
شما باید کلمات ایده آلی که پیدا کردید را در دسته بندی های جداگانه قرار داده تا در نهایت یک گام دیگر بردارید. در نهایت نیاز است تا صفحه و یا مطلب خوبی را برای استفاده از این کلمات برگزینید. در ادامه مقاله بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم داشت.
کلمات کلیدی پایه در واقع مهم ترین و ساده ترین کلماتی هستند که مرتبط با متن و حوزه کاری شما خواهند بود. این مرحله حتما باید اجرا شود؛ چرا که به وسیله آن می توان به دیکر کلمات و عبارات مهم نیز دست پیدا کرد.
‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا