سئو
موضوعات داغ

🔍 الگوریتم های گوگل در سئو

معرفی جامع تمامی الگوریتم های سئو گوگل

4.7/5 - (3 امتیاز)
الگوریتم گوگل،یکی از مهمترین نکاتی که در تولید محتوای سایت و بلاگ باید مد نظر قرار داشته باشد توجه به انواع الگوریتم‌های گوگل و بهینه سازی محتوا بر اساس این الگوریتم‌ها است. در این مقاله جامع قصد داریم به معرفی تمام الگوریتم‌ های گوگل برای سئو سایت  های شخصی، شرکتی، خبری و فروشگاهی بپردازیم.

 

فهرست مطالب

الگوریتم گوگل چیست؟

آشنایی با الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل برای سئو، برای این که بتوانید دقیقا متوجه شوید که چرا رعایت الگوریتم‌ های گوگل مهم است ابتدا باید بدانید منظور از الگوریتم چیست. منظور از الگوریتم‌های گوگل فهرستی از قوانین و دستورالعمل ها است که گوگل برای امتیاز دهی به محتوا از آن استفاده می کند. به این ترتیب محتواهایی که بتوانند امتیاز بیشتری را از نظر دارا بودن این الگوریتم‌ها جذب کنند در صفحه نمایش نتایج گوگل در صدر لیست قرار می‌گیرند.

این مسئله با توجه به نیاز کاربر و در راستای احترام و خدمات رسانی بهتر به کاربران گوگل پیاده سازی شده است و مرتبا الگوریتم‌های جدید طراحی شده و این سیستم به صورت منظم به‌روز می‌شود. البته گفتنی است که همه موتورهای جستجو از چنین الگوریتم هایی برخوردار هستند اما از آنجایی که گوگل شناخته شده ترین و اولین موتور جستجوی محبوب کاربران است، الگوریتم‌های این شبکه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

شناخت این الگوریتم ها به تولید کنندگان محتوا، برنامه نویسان، گردانندگان سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند تا برای دیده شدن توسط مخاطبین خود راه کم هزینه و البته استانداردتری را طی کنند. در ادامه با الگوریتم‌های گوگل و کاربرد آنها آشنا می‌شویم. رعایت این الگوریتم ها در تولید محتوا برای سئو سایت شخصی، سئو سایت شرکتی، سئو سایت خبری و سئو سایت فروشگاهی بسیار الزامی است.

 

الگوریتم‌ های گوگل از چه زمانی اهمیت پیدا کردند؟

از سال 2009 با معرفی الگوریتم Vince از سوی گوگل، اولین الگوریتم جدید گوگل رسما معرفی شد. این الگوریتم روی استفاده از کلمات کلیدی تاکید می‌کرد و بیش از هر چیز به نیاز مخاطبان و کاربران می‌پرداخت.

در سال 2011 الگوریتم گوگل پاندا معرفی شد. این الگوریتم یکی از کاربردی‌ترین و مشهورترین الگوریتم‌ های گوگل بود که همچنان مورد توجه قرار دارد. بعد از آن در سال 2012 گوگل پنگوئن وارد بازی شد، این الگوریتم برای مجازات سایت‌های سودجو از سوی گوگل مورد استفاده قرار گرفت. بعد از آن نوبت الگوریتم دزد دریایی و الگوریتم دامنه بازی شد که در سال 2012 معرفی شدند. این الگوریتم‌ها به رتبه سایت‌های موجود برای امتیاز دهی توجه داشتند.

الگوریتم Mobile friendly نیز از جمله الگوریتم‌های به‌روز رسانی بود و در سال 2015 با رواج یافتن استفاده از تلفن‌های هوشمند مورد توجه قرار گرفت.

 

این به روز رسانی و معرفی الگوریتم‌ های جدید گوگل همچنان به صورت سالانه ادامه دارد فتنها دلیل آن هم بهبود نتایج جستجو بر اساس نیاز کاربر است. بسیاری از این الگوریتم‌ها جالب و شگفت انگیز هستند و کاربرد متفاوتی دارند. در ادامه به معرفی مهمترین الگوریتم‌ های گوگل خواهیم پرداخت.

مطالب پیشنهادی :
آموزش لینک سازی داخلی، جدیدترین روش سال 1401

 

انواع الگوریتم های گوگل دسته بندی شده

 

لیست کامل الگوریتم های گوگل Google Algorithm

1 الگوریتم Freshness اولویت پایین
2 الگوریتم Pirate اولویت پایین
3 الگوریتم Fred اولویت پایین
4 الگوریتم Page Rank مهم
5 الگوریتم BERT اولویت پایین
6 الگوریتم Sandbox اولویت پایین
7 الگوریتم Hummingbird مهم
8 الگوریتم Rankbrain مهم
9 الگوریتم Google Panda مهم
10 الگوریتم Penguin مهم
11 الگوریتم Google Dance اولویت پایین
12 الگوریتم Venice اولویت پایین
13 الگوریتم Pigeon اولویت پایین
14 الگوریتم Mobilegeddon مهم
15 الگوریتم Payday Loan اولویت پایین
16 الگوریتم EAT مهم
17 الگوریتم Helpful Content مهم

 

الگوریتم Helpful Content(الگوریتم محتوای مفید)

الگوریتم Helpful Content گوگل با هدف حذف محتوای غیر مفید از نتایج جستجوی برتر استفاده می شود. helpful content میتواند سراسر وبسایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. به این ترتیب، افرادی که با تکنیک هایی مثل تکرار بیش از حد کلمات کلیدی، محتوای ضعیفی را برای کاربران ارائه می دهند، بیشترین ضربه را از این الگوریتم می خورند.

گوگل، الگوریتم Helpful Content خود را در ۱۸ آگوست ۲۰۲۲ اعلام کرد و همانطور که اسم آن مشخص است، گوگل با این اقدام خود، محتوایی را هدف قرار می دهد که برای کاربران مفید نیستند.

برپایه مستندات گوگل : الگوریتم Helpful Content به شما کمک می کند مطمئن شوید که هیچ محتوای غیراصل و بی کیفیتی در رتبه های بالاتر قرار نمی گیرد. پس اگر هدف شما از قرار دادن محتوا در سایت فقط افزایش بازدید و ترافیک موتورهای جستجو است، به احتمال زیاد از این موضوع ضربه خواهید خورد.

 

آپدیت الگوریتم helpful content ابتدا برای زبان انگلیسی و سپس سایر زبان ها منتشر می شود.

طی پیگیری های به عمل آمده ما از دنی سالیوان در پاسخ به این سوال که آیا بروزرسانی helpful content برای زبان فارسی منتشر می شود یا نه گفت: این بروزرسانی ابتدا بر روی زبان انگلیسی در سرتاسر دنیا راه اندازی و سپس بر روی سایر زبان ها نیز اجرا می شود. با توجه به اهمیت این موضوع و جهت اطمینان از مناطق و زبان های تحت پوشش بروزرسانی فوق، بر آن شدیم تا از طریق حساب توییتر دنی سالیوان موضوع فوق را استعلام کنیم که متن گفتگوی آقای رهبری با دنی سالیوان به پیوست تقدیم حضور می شود.

 

الگوریتم پاندا گوگل (Panda Algorithm)

این الگوریتم در سال 2011 رونمایی شد، پاندا به عنوان اولین الگوریتم رسمی گوگل شناخته می‌شود. پاندا همچنان فعالیت خود را به عنوان یکی از الگوریتم‌های هسته ادامه می‌دهد و هنوز هم در حال فعالیت و بررسی سایت‌ها است. مهمترین هدف پاندا، کاهش رتبه سایت‌هایی است که محتوای بی کیفیت ارائه می کنند. در واقع هدف از همه الگوریتم های گوگل شناسایی وبسایت های اسپرم و حذف آنها به منظور بهینه‌سازی نتایج جستجوی گوگل برای کاربر است.

الگوریتم پاندا برای مجازات و پنالتی سایت هایی به بازار آمده است که محتوای تکراری ارائه می دهند یا به نوعی سرقت ادبی می کنند. به همین دلیل است که یکی از اصول سئو محتوا همواره تاکید می کند تا از محتواهای منحصر به فرد استفاده شود. اگر قصد دارید که سایت خود را پاکسازی کنید می‌توانید از ابزارهای رایگان تشخیص کپی بودن مطالب استفاده کنید.

تمرکز الگوریتم پاندا بیشتر بر فاکتورهای سئو On page است و عبارت سرچ شده توسط کاربران را با موضوات کلی صفحه می سنجد و تطابق می‌دهد. پاندا به دو مسئله اهمیت بسیاری می دهد که شامل موارد زیر است:

– سایت‌هایی که فقط با هدف لینک دهی به سایت‌های دیگر به وجود آمده‌اند (Affiliate sites)

– سایت‌هایی با محتوای بسیار کوتاه

پاندا محتواهای کم حجم و بدون بازدهی را شناسایی می‌کند، بنابراین بهتر است مطالبی که برای سایت خود ارائه می‌کند از نظر حجم کلمات دارای تعداد معقول و مناسبی باشد، معمولا حداقل 700 کلمه را برای یک محتوای استاندارد در نظر می‌گیرند.

مطالب پیشنهادی :
تحقیق کلمات کلیدی (آموزش جامع)

توجه به لینک‌های خروجی نیز از جمله دیگر وظایف پاندا است که باید به آن توجه داشت، همچنین تعداد کلمات کلیدی از اهمیت بسیاری برخوردار است، تکرار بیش از اندازه کلمات کلیدی می‌تواند باعث پنالتی شدن سایت از سوی گوگل شود، به این ترتیب سایت شما اسپم می‌شود و یا رتبه شما در گوگل کاهش می‌یابد.

 

الگوریتم تازگی محتوا یا فرشنس (Freshness Algorithm)

این الگوریتم فرشنس در سال 2011 معرفی شد و کاربرد آن به این صورت است که محتواهای جدید را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار می دهد. بنابراین اگر موضوعی در یک دوره بسیاری جنجالی بود یا یک رویدادی در حال اجرا بود کاربران راحت‌تر می‌توانستند به مطالب مربوطه دست پیدا کنند. این به‌روزرسانی بر 35 درصد از جستجوها اثرگذار است.

 

الگوریتم ونیز (Venice Algorithm)

الگوریتم ونیز یک الگوریتم محلی است و به شکل قابل توجهی آپدیت می‌شود. در این الگوریتم IP یا موقعیت جغرافیایی که برای سایت تعریف شده باشد نیز در نتایج جستجوی گوگل دخیل شدند. به این ترتیب مثلا اگر شما در محل زندگی خود به دنبال دریافت خدماتی هستید با جستجو کردن نام محل و خدمات مورد نظر نتایج دلخواه برای شما به نمایش در می‌آید.

 

الگوریتم پنگوئن گوگل (Penguin Algorithm)

الگوریتم پنگوئن مسئول بررسی بک لینک‌هایی است که یک سایت از سایت‌های دیگر می‌گیرد. این الگوریتم بک لینک‌های سایت‌ها را تجزیه و تحلیل می کند. باید بدانید که تبادل یا خرید و فروش بک لینک مشمول جریمه گوگل است. این الگوریتم نیز از آنجایی که بسیاری کاربردی و مهم است در سال 2016 در سبد الگوریتم‌های هسته گوگل قرار گرفت و به صورت لحظه‌ای یا Real time کار می‌کند. این معنا که جریمه‌ها بسیار سریع اتفاق می‌افتد و البته خارج شدن از پنالتی گوگل هم وقت کمتری خواهد گرفت.

این اتفاق زمانی رخ داد که گوگل اعلام کرد بک لینک ها نقش مهمی در گرفتن رتبه دارند. بنابراین بسیاری از سایت ها شروع به ساخت یا خرید بک لینک مصنوعی کردند. گوگل نیز برای مقابله با چنین اقدامی الگوریتم پنگوئن را راه اندازی کرد. برای در امان ماندن از جریمه الگوریتم پنگوئن باید به مواردی چون خرید چک کردن پروفایل لینک‌ها، استفاده از لینک‌های سایت‌هایی با سئو قوی، استفاده از لینک‌های سایت‌هایی با موضوع یکسان و عدم استفاده از لینک‌های غیر مرتبط.

 

الگوریتم دزد دریایی (Pirate Algorithm)

این الگوریتم دزد دریایی در سال 2012 رونمایی شد و هدف از آن مقابله با سرقت های ادبی و کپی برداری از سایت های دیگر است. این الگوریتم برای سایت هایی که محتوای تکراری منتشر می‌کنند رتبه منفی درج می‌کند.

سایت هایی که بدون در نظر گرفتن قانون کپی رایت در زمینه دانلود فیلم، کتاب یا موسیقی فعالیت دارند از جمله اهداف این الگوریتم گوگل هستند. بنابراین توصیه می شود که از زمان راه اندازی سایت خود تلاش کنید تا محتوای جذاب، کاربر پسند و البته منحصر به فرد منتشر کنید.

 

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird Algorithm)

الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم های بهبود یافته گوگل است، این الگوریتم درک بهتری از مفهوم کوئری‌ها ارائه می کند. به این ترتیب اگر یک عبارت در گوگل جستجو شود، گوگل تمام مفاهیم مربوط به این عبارت را برای شما جستجو می‌کند. بنابراین الزاما نیازی نیست که کلمه کلیدی درون متن یا محتوا قرار داشته باشد، استفاده از مترادف ها، جمله سازی های مفهومی و … نیز اینک از اهمیتی برابر کلمه کلیدی برخوردار هستند.

الگوریتم مرغ مگس خوار در سال 2013 راه اندازی شد، از آن برای سیستم سرچ صوتی نیز استفاده می شود. بنابراین هرچه کاربران از تایپ صوتی بیشتر استفاده کنند این الگوریتم نیز مهم تر به نظر می‌رسد. در واقع مرغ مگس خوار به جای یک کلمه به کل عبارت سرچ شده توجه می‌کند. گوگل به کمک این الگوریتم می‌تواند نتایجی را ارائه دهد که با وجود اشتباه تایپی با آنچه در ذهن کاربر بوده تطابق داشته باشد.

پس اگر قصد دارید که یک محتوای سئو شده ارائه دهید باید علاوه بر کلمه کلیدی از مترادف‌های آن نیز استفاده کنید. متن باید به اندازه کافی روان نوشته شده باشد و خوانایی بالایی داشته باشد. این الگوریتم هیچ پنالتی به همراه ندارد بلکه اگر قوانین و استانداردهای مربوط به آن را رعایت کنید بهتر در نتایج جستجوی مرتبط ظاهر می‌شود. اینک معلوم می‌شود که تاچه اندازه اهمیت دارد روی یک محتوای با ارزش تمرکز شود.

مطالب پیشنهادی :
تولید کلمات کلیدی با Ahrefs (کاملا رایگان)

 

 الگوریتم موتورهای جستجو

الگوریتم کبوتر (Pigeon Algorithm)

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل، الگوریتم کبوتر است. این الگوریتم در سال 2014 معرفی شده است. الگوریتم کبوتر نیز بر سئوی محلی تمرکز دارد. البته الگوریتم کبوتر علاوه بر نتایج جستجو بر نقشه گوگل نیز متمرکز است. به این ترتیب نتایج ارائه شده به کاربران توسط گوگل بسیار کاربردی تر شده است.

 

الگوریتم موبایل گدون (Mobilegeddon)

سایت هایی که اصطلاحات Mobile Friendly هستند طبق این الگوریتم موبایل گدون امتیاز بهتری دریافت می کنند. هدف از این الگوریتم ارتباط راحت و دسترسی بهتر کاربران موبایل با وب سایت ها است. جالب است بدانید که در حال حاضر موبایل فرندلی بودن فاکتوری است که اهمیت بیشتری نسبت به نسخه دسکتاپ از نظر گوگل دارد. سرعت لود صفحه نیز نکته دیگری است که در این الگوریتم به آن پرداخته می‌شود. این مسئله به رضایت کاربران منجر می‌شود. بنابراین در سال 2018 طی یک به‌روزرسانی دیگر سرعت لود صفحه را نیز ازجمله فاکتورهای رتبه‌بندی قرار داد.

 

الگوریتم پی دی لون (Payday Loan)

این الگوریتم پی دی لون بر اساس سیاست های گوگل برای مقابله با سایت‌های مستهجن و قمار ایجاد شد که به نوعی سایت‌های اسپم محسوب می‌شوند راه اندازی شد.

 

الگوریتم رنک برین (Rank Brain)

این الگوریتم رنک برین را بسیاری از کارشناسان بهترین الگوریتم گوگل مینامند. در این الگوریتم گوگل برای مدیریت عبارت های جستجو شده از ماشین یادگیری استفاده می کند که به موتور جستجو کمک می کند تا معنی کلماتی که نمی شناسد را حدس بزند. همچنین یافتن کلمات مشابه و ارائه نتایج بسیار بهینه از نتایج این الگوریتم است. این الگوریتم یکی از سه الگوریتم مهم برای رتبه بندی سایت‌ها در نظر گرفته شده است. تنها در صورتی می توانید توسط این الگوریتم رنک بگیرید که یک محتوای واقعا با کیفیت ارائه کنید. برای تولید محتوای انگلیسی با کیفیت از این الگوریتم حتما استفاده کنید.

 

الگوریتم موش کور (Possum Algorithm)

این الگوریتم موش کور در راستای خدمات رسانی بهتر به کاربران و برای دستیابی به نتایج جستجوی محلی در نظر گرفته شد. بنابراین با این آپدیت رتبه‌بندی سرچ محلی کاملاً از رتبه‌بندی سرچ‌ها جدا شد و تغییرات زیادی در نتایج سرچ محلی به وجود آمد.

 

الگوریتم مدیک یا طبی (Medic Algorithm)

این الگوریتم مدیک یکی از الگوریتم های هسته است و باعث شد که رتبه بندی گوگل یک تغییرات بنیادین را شاهد باشد. البته این الگوریتم تنها سایت هایی که در حوزه پزشکی فعالیت می کنند را هدف گرفته است که دلیل آن نیز حفظ کاربران از اطلاعات پزشکی غلط و اشتباه است.

 

الگوریتم برت (BERT Algorithm)

کلمه BERT هم از حروف ابتدایی کلمات Bidirectional Encoder Representations from Transformers به معنی “رمزگذار دوطرفه نمایش داده شده از مبدل‌ها” گرفته شده است. این الگوریتم برت می‌تواند با توجه به کلمات قبلی و بعدی به معنای کلمه پی ببرد. در واقع برای تشخیص معنی کلمه از متن و روابط کلمات در جمله استفاده می‌کند.

 

الگوریتم گوگل دنس – الگوریتم رقص گوگل (Google Dance)

این الگوریتم دنس نیز یکی از الگوریتم های عالی گوگل برای سایت های تازه تاسیس است. در این الگوریتم گوگل با جابه جا کردن صفحات جدید ایجاد شده در سایت ها در نتایج جستجو عملکرد کاربران را نسبت به آن می سنجد. بعد از آن با توجه به تعداد کلیک‌ها، مدت زمانی که کاربران در صفحه می‌مانند و به طور کلی رفتار کاربران، رتبه مناسبی برای صفحه جدید در نظر می‌گیرد.

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت چیست؛ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدم؟

 

بررسی الگوریتم های گوگل

الگوریتم سندباکس گوگل (Google Sandbox)

الگوریتم سند باکس معمولا بیشترین تاثیر را روی سایت‌های تازه تاسیس دارد. هدف اصلی گوگل سندباکس این است که جلوی گرفتن رتبه مناسب صفحات شما را در همان ابتدای کار که صفحات ایندکس میشوند بگیرد. این اتفاق به این دلیل می‌افتد که ممکن است محتوای صفحات شما به اندازه دیگر صفحات موجود در SERP مناسب و مرتبط نباشد و این که ممکن است اسپم باشد. در واقع وقتی محتوای شما در سند باکس قرار می گیرد گوگل در حال بررسی صفحه شما است.

 

الگوریتم ویژه گوگل برای موبایل

الگوریتم موبایل فرست ایندکس (Mobile First Index)

در سال های نه چندان دور کاربران گوگل تنها از نسخه دسکتاپ برای جستجو استفاده می‌کردند اما با افزایش کاربرانی که از نسخه موبایل استفاده می کنند، گوگل بیشترین تمرکز خود را روی نسخه موبایل وب سایت‌ها گذاشت، گوگل رسما اعلام کرده است که که نسخه موبایل سایت‌ها در اولیت اولش قرار دارد و از طریق نسخه موبایل صفحات را ایندکس می‌کند. رعایت قوانین الگوریتم موبایل فرست ایندکس بسیار مهم است.

 

آخرین الگوریتم گوگل

الگوریتم EAT

E.A.T اصطلاحی است که برای سایت های حوزه زیبایی و سلامت به کار میرود، از دستورالعمل‌ های سنجش کیفیت گوگل گرفته شده و خلاصه‌ شده Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است. این دستورالعمل‌ ها توسط منتقدان فعال گوگل تدوین شده‌ اند. در واقع E.A.T الگوریتمی برای سنجیدن میزان اعتبار، تخصص و مورد اعتماد بودن سایت برای سلامت کابران است.

 

الگوریتم MUM گوگل (Multitask Model United)

فهمیدن زبان طبیعی برای موتورهای جستجو نظیر گوگل کار پیچیده ای است، اما به لطف سرمایه گذاری همیشگی گوگل در هوش مصنوعی، به سطح کاملا جدیدی رسیده است. گوگل در 2021 الگوریتم جدیدی با نام Multitask United Model یا اختصارا MUM را معرفی کرد. به گفته گوگل، الگوریتم جدید هزار برابر قدرتمندتر از الگوریتم BERT منتشر شده در سال 2019 است. MUM در آینده ای نزدیک وارد محصولات گوگل خواهد شد.

 

 

 

کلام آخر

با رعایت الگوریتم های سئو گوگل که رعایت آنها برای سئو کاران بسیار مهم است، میتوانند به صفحه اول گوگل بیایند و باعث رشد فروش و افزایش بازدید سایت خود در گوگل شوند.

 

مهمترین الگوریتم های گوگل Google Algorithm

انواع الگوریتم های گوگل

  • الگوریتم Freshness
  • الگوریتم Pirate
  • الگوریتم Fred
  • الگوریتم Page Rank
  • الگوریتم BERT
  • الگوریتم Sandbox
  • الگوریتم Hummingbird
  • الگوریتم Rankbrain
  • الگوریتم Google Panda
  • الگوریتم Penguin
  • الگوریتم Google Dance
  • الگوریتم Venice
  • الگوریتم Pigeon
  • الگوریتم Mobilegeddon
  • الگوریتم Payday Loan
  • الگوریتم E.A.T
  • الگوریتم Helpful Content

 

سوالات متداول الگوریتم های گوگل

منظور از الگوریتم‌های گوگل فهرستی از قوانین و دستورالعمل ها است که گوگل برای امتیاز دهی به محتوا از آن استفاده می کند. به این ترتیب محتواهایی که بتوانند امتیاز بیشتری را از نظر دارا بودن این الگوریتم‌ها جذب کنند در صفحه نمایش نتایج گوگل در صدر لیست قرار می‌گیرند.
  • الگوریتم پنگوئن
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم گورخر
  • الگوریتم موش کور
  • الگوریتم کافئین
  • الگوریتم پاندا
شناخت این الگوریتم ها به تولید کنندگان محتوا، برنامه نویسان، گردانندگان سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند تا برای دیده شدن توسط مخاطبین خود راه کم هزینه و البته استانداردتری را طی کنند.
الگوریتم های گوگل به دو دسته تقسیم می شوند، الگوریتم های اصلی گوگل که در واقع جز هسته اصلی گوگل هستند و بر اساس پارامترهای گوناگون وب سایت های اینترنتی را رتبه بندی می کنند و الگوریتم هایی که به صورت جانبی برای شناسایی وب سایت های اسپم و یا بهبود نتایج جستجو و سئو بهینه سازی جستجوهای کاربران استفاده می شوند.
  • الگوریتم Freshness
  • الگوریتم Pirate
  • الگوریتم Fred
  • الگوریتم Page Rank
  • الگوریتم BERT
  • الگوریتم Sandbox
  • الگوریتم Hummingbird
  • الگوریتم Rankbrain
  • الگوریتم Google Panda
  • الگوریتم Penguin
  • الگوریتم Google Dance
  • الگوریتم Venice
  • الگوریتم Pigeon
  • الگوریتم Mobilegeddon
  • الگوریتم Payday Loan
  • ادامه لیست در مقاله ...

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا