اینستاگرام
موضوعات داغ

📷 کمپین تبلیغاتی اینستاگرام، صفر تا صد راه اندازی و طراحی

ساخت کمپین در اینستاگرام

5/5 - (3 امتیاز)

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام، راه اندازی یک کمپین راهکاری بسیار مناسب برای تبلیغ محصولات و یا خدمات و انجام فعالیت های بازاریابی به شمار می رود. همان طور که می دانید در حال حاضر اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی مورد توجه بسیاری از کاربران و برندهای مطرح است. بنابراین انجام فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی در این فضا و ایجاد انواع کمپین های تبلیغاتی می تواند به یافتن مشتری های جدید و افزایش فروش اینستاگرام و افزایش میزان فعالیت منجر گردد. همان طور که می دانید هدف از ایجاد چنین کمپین هایی دستیابی به هدفی مشخص در مدت زمانی معین است که با افزایش میزان فروش و یا آگاه سازی مخاطبان از یک برند، معرفی محصولات جدید و… همراهی می کند. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد راه اندازی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام را بیان نماییم.

 

فهرست مطالب

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام چیست؟

کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام را می توان در حقیقت نوعی کمپین بازاریابی به شمار آورد. به طور کلی می توان گفت کمپین های تبلیغاتی، زمانی به میدان وارد می شوند که انواع استراتژی های محتوایی شما برای کاربرانتان، یکنواخت و تکراری شده است. بنابراین به تزریق نوعی انرژی تازه نیاز دارید. این کمپین ها به طورکلی شامل انتشار محتوای یک کسب و کار در صفحه اینستاگرام است. با این هدف که به یک بازاریابی مناسب دست بزند. این هدف می تواند بزرگ و یا کوچک باشد. افزایش میزان معروفیت یک برند، فروش یک نوع محصول خاص، به وجود آوردن محبوبیت برای یک برند و… از انواع اهداف راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در فضای اینستاگرام است. لازم است بدانید که یکی از مؤثرترین راهکارها در چنین شرایطی، ایجاد و به اشتراک گذاری محتواهایی است که کاملا خلاق و مناسب باشند و با کسب و کار شما در ارتباط قرار داشته باشند.

 

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

همان طور که می دانید اینستاگرام کاربران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد که هر روز بر تعداد این کاربران اضافه نیز می شود. این شبکه اجتماعی به لحاظ محتوایی نسبت به دیگر شبکه ها، گسترده تر است. چراکه در این فضا امکان استفاده از انواع محتواها از قبیل: تصاویر، متون، ویدئوها و… وجود دارد. بنابراین و با استفاده از این امکانات می توانید انواع مختلفی از محتواهای عالی را در این فضای اجتماعی منتشر کنید و از این طریق به آگاهی مخاطبان و کاربرانتان از برند و محصولات تازه تولید شده و… کمک کنید. در حالت کلی می توان گفت اصلی ترین هدفی که در این شیوه بازاریابی می توان به آن دست یافت، افزایش دادن میزان محبوبیت یک برند و علاقه مخاطبان به یک کسب و کار ویژه است.

مطالب پیشنهادی :
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه نقشی در تبلیغات دارد؟

 

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام چیست

در طراحی کمپین اینستاگرام چه نکاتی باید رعایت شود؟

لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام، تنها به تولید محتوا خلاصه نمی شود. هرچند می توان گفت اساسی ترین فعالیت چنین کمپین هایی بر تولید محتوا مبتنی است. اما برای رسیدن به موفقیت لازم است به چند نکته در طراحی کمپین اینستاگرام توجه شود. از جمله این نکات می توان به این عامل اشاره کرد که قبل از چنین اقداماتی، باید هدف از راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود را مشخص کنید تا هدف، به عنوان محور فعالیت ها مورد استفاده قرار بگیرد. شناخت مخاطبان کسب و کار برای راه اندازی چنین کمپین هایی دارای ضرورت اساسی است. لازم است بدانید که قصد دارید کسب و کار خود را به کدام گروه از مخاطبان معرفی کنید و تولید محتوای خود را به طور ویژه برای آن دسته انجام دهید. شناخت مخاطبان به شما کمک می کند تا با سهولت بیشتر، با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایید.

انجام برنامه ریزی برای هر فعالیتی ضروری است. برنامه ریزی در ایجاد و راه اندازی و طراحی یک کمپین تبلیغاتی نیز لازم است. بنابراین سعی کنید تمامی محتواها و پست های خود را در ساعاتی مشخص و مناسب در اختیار مخاطبان قرار دهید. برای موفق شدن در این کمپین ها می توانید از افراد تأثیرگذار در اجتماع که در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند نیز استفاده کنید. به این افراد در اصطلاح اینفلوئنسر گفته می شود. همکاری با این دسته از افراد موجب می شود سرعت موفقیت شما افزایش پیدا کند و خروجی کار شما، اعتبار بیشتری داشته باشد. بنابراین می توانید با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که به نوعی با کسب و کار شما در ارتباط هستند.

چه عواملی باعث موفقیت کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام می شود؟

تاکنون به این نکات اشاره شد که راه اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام می تواند در پیشرفت و توسعه کسب و کار شما نقشی مهم داشته باشد. در این بخش قصد داریم به عواملی اشاره کنیم که موفقیت شما در کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام را تضمین می نماید.

 

تعیین هدف اصلی

اولین کاری که برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام باید انجام گیرد تعیین هدف است. این عامل در توسعه کسب و کار شما و موفقیت کمپین تبلیغاتی تان نیز نقش مؤثری دارد. مشخص کردن هدف، اساس کار ما را تعیین می کند. باید بدانید قصد دارید در انتهای فعالیت کمپین تبلیغاتی خود، به چه چیزی دست یابید. تمامی فعالیت های شما در این کمپین باید براساس هدفی باشد که در نظر گرفته اید.

 

تعیین روش ها

پس از تعیین هدف، لازم است روش های دستیابی به آن را نیز تعیین کنید. مثلا باید بدانید که قصد دارید از روش مسابقه استفاده کنید یا با اینفلوئنسرها همکاری نمایید. برای هر یک از این روش ها باید از قبل برنامه ریزی کنید و بودجه ای متناسب با آن را تدارک ببیند.

 

تدوین برنامه زمانی

برای موفقیت در کمپین تبلیغاتی باید برنامه زمانی مشخصی داشته باشید. افراد موفق در این زمینه، افرادی هستند که یک استراتژی بلندمدت را در نظر می گیرند و سپس آن را به کمپین های کوچک و کوتاه مدت تقسیم می کنند. در چنین شرایطی لازم است برای هر یک از کمپین های کوچک و کوتاه مدت خود، تاریخ و برنامه زمانی مشخصی در نظر بگیرید. این امر موفقیت شما را در طراحی کمپین تبلیغاتی خود تضمین می کند.

مطالب پیشنهادی :
استوری اینستاگرام و همه چیز در مورد آن

 

در نظر گرفتن بودجه

یکی از کارهایی که در همان ابتدای مسیر باید انجام دهید تعیین میزان بودجه ای است که در اختیار دارید. باید بدانید چه میزان از بودجه تان را قصد دارید به ایجاد و راه اندازی کمپین تبلیغاتی اختصاص دهید و سپس سایر امور را با توجه به این بودجه مدیریت کنید.

 

 تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

نقش ایده و خلاقیت در طراحی تبلیغات اینستاگرام

در گذشته های نه چندان دور، راه اندازی یک کسب و کار به سادگی انجام می شد و شامل ارائه خدمات و یا خرید و فروش و جابه جایی اجناس بود. اما در حال حاضر محصولات و بازارهای تجاری و رقابتی، گسترش یافته اند. بنابراین برای فروش یک محصول باید تلاش بیشتری انجام داد. لذا در حال حاضر ایده های تبلیغاتی خلاقانه برای سازمان ها و مؤسسات و شرکت ها اهمیت بسیاری پیدا کرده اند. چراکه ایده های خلاقانه می توانند در انتقال پیام سازمان به مخاطبان کمک کنند. استفاده از ایده و خلاقیت در طراحی تبلیغات اینستاگرام به گسترش یافتن فضاهای ذهنی کمک می کند. به طورکلی می توان گفت کارآمدترین روش تبلیغات، خلاقیت است. چراکه خلاقیت و ایده های خلاقانه، به یادماندنی ترند و دوام بیشتری نیز دارند. این ایده ها را می توان با هزینه تبلیغاتی بسیار کمتری اجرایی کرد و اثرات قابل توجه آن ها را مشاهده نمود. ایده های خلاقانه هم چنین می توانند به ایجاد گروه طرف داران با سرعتی بسیار بالاتر کمک کنند.

 

نقش عکس های تبلیغاتی و تیزرها در موفقیت کمپین های اینستاگرام

یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت کمپین های اینستاگرام، استفاده از محتواهای بصری جذاب است. در حقیقت می توان گفت عکس های تبلیغاتی، تیزرها و انواع محتواهای بصری جذاب، می توانند سرعت انتقال پیام به مخاطبان را افزایش دهند. به همین دلیل استفاده از ویدیو مارکتینگ رونق گرفته است. عکس تبلیغاتی، تیزر و یا پوستر در حقیقت، شامل دو بخش اصلی است که عبارتند از: گرافیک و متن. بنابراین می توانند به راحتی با مخاطبان خود، با سلایق گوناگون، ارتباط مؤثر برقرار کنند. طراحی عکس های تبلیغاتی و تیزرها با توجه به موضوع آن ها، در شرایط مختلف بسیار متفاوت است. برای انجام این کار سبک های مختلف، قواعد و پارامترهای ویژه وجود دارد که با توجه به نوع نیاز شما و موضوع کمپین تبلیغاتی تان مشخص می شود. در طراحی این نوع از ابزارهای تبلیغاتی، باید برخی از اصول روان شناختی، جامعه شناختی و فرهنگی را در نظر داشته باشید تا نقشی مهم در موفقیت کمپین های اینستاگرام داشته باشند.

 

 بهترین شرکت تبلیغاتی اینستاگرام

چطور پیج های با بازدید واقعی و مناسب را برای انتشار تبلیغات تشخیص دهیم؟

بسیاری از صاحبان کسب و کار به دنبال این هستند که در فضای اینستاگرام، به انجام تبلیغات دست بزنند. اما می خواهند تبلیغات خود را در میان پیج های با بازدید واقعی و مناسب منتشر نمایند. ولی نمی دانند که چطور باید پیج های واقعی و مناسب را تشخیص دهند. در این بخش از مقاله قصد داریم به این نکته بپردازیم که چطور می توان پیج های واقعی و مناسب را برای انتشار تبلیغات در اینستاگرام مشخص کرد.

 

بررسی مطالب و تصاویر

برای تشخیص پیج مناسب در اینستاگرام لازم است به این نکته توجه داشته باشید که ادمین و یا مدیر چنین صفحه ای به اهمیت تولید محتواهایی با موضوع مناسب، خوب و حرفه ای واقف است. بنابراین می توانید پست ها و مطالب پیج را مورد بررسی دقیق قرار دهید و زمان آخرین پست ها و یا استوری های منتشرشده آن صفحه را مشاهده کنید. پیج اینستاگرامی که در زمان مناسب و به صورت مرتب اقدام به انتشار پست و محتوا می کند حتما اهمیت و ارزش افراد و یا شرکت را می داند.

مطالب پیشنهادی :
معرفی و آموزش برنامه های ساخت ویدیو برای اینستاگرام

 

بررسی کامنت ها

با توجه به میزان کامنت ها در یک صفحه اینستاگرام و هم چنین شیوه پاسخ گویی مدیر و یا ادمین به نظرات کاربران نیز می توان یک پیج مناسب را از یک صفحه نامناسب تشخیص داد. سرعت و مدت زمان پاسخ گویی به نظرات کاربران در چنین شرایطی اهمیت دارد. از طرف دیگر نظرات افرادی که پیش از این از پیج مورد نظر خریدی انجام داده اند می تواند اعتماد به آن صفحه را افزایش دهد. لازم است بدانید که در چنین شرایطی وجود برخی از کامنت های تکراری از قبیل: لایک، عالی، خیلی خوبه که به طور مداوم زیر یک پست تکرار شده ، نشان می دهد که این دسته از نظرات فیک است.

 

بررسی فالوورها

در شرایطی که تعداد زیادی از فالوورهای یک صفحه در اینستاگرام اسامی عجیب و غریبی داشته باشند و یا از کلمات و یا حروف مخفف و دور از ذهن استفاده کرده باشند، احتمال فیک بودن و یا غیرواقعی بودن آن ها بسیار بالا است در این صورت خرید فالوور انجام شده. لازم است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که فالوورهای فیک، به طور معمول عکس ندارند و پستی هم در این صفحات قرار نمی گیرد.

 

نقش جوایز در جذب فالوور اینستاگرام

فضا و شبکه اجتماعی اینستاگرام، امکانات کافی برای برگزاری مسابقه را ندارد. اما با این حال حساب هایی که در این فضای اجتماعی، مسابقه برگزار می کنند و به اهدای جوایز اقدام می نمایند رشد بسیار سریع تری را نسبت به سایر پیج ها تجربه می کنند. بنابراین با طراحی مسابقه در اینستاگرام می توانید فالوورهای خود را افزایش دهید و کسب و کار خود را محبوب تر سازید. اما نقش جوایز در جذب فالوور را نیز در نظر داشته باشید. به طورکلی می توان گفت در نظر گرفتن جوایز مناسب در جذب فالوور اینستاگرام نقش بسیار مؤثری دارد. بنابراین پیش از برگزار کردن هر نوع مسابقه در این شبکه، باید جایزه مناسب را نیز انتخاب کنید.

برای این که اهدای جوایز بتواند نقش مؤثری در جذب دنبال کننده های شما داشته باشد، باید به نکاتی توجه کنید. از جمله مهم ترین این نکات می توان به این عامل اشاره کرد که انتخاب جایزه گران قیمت که با برند و کسب و کار شما ارتباطی ندارد و یا با محصولات و خدمات شما پیوندی برقرار نمی سازد، مناسب نیست. چراکه باعث می شود پس از پایان مسابقه و اهدای جوایز، ارتباط شما با مخاطب تان به طور کامل قطع شود. بنابراین در انتخاب جایزه مناسب لازم است دقت کافی را به خرج دهید و جایزه ای را انتخاب کنید که به نوعی با کسب و کار شما در ارتباط است و به جذب شدن مخاطب به صفحه تان کمک می کند.

جایزه اهدا شده از طرف شما، زمانی می تواند به جذب فالوور اینستاگرام منجر گردد که دارای خواصی ویژه باشد. برخی از افراد استفاده از خدمات خود به صورت رایگان را به عنوان جایزه مسابقه قرار می دهند و یا برخی از تخفیف های استثنایی را برای برنده شدگان در نظر می گیرند و یا مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات خود را افزایش می دهند و آن را به عنوان جایزه به کاربران ارائه می دهند. ارائه کوپن های تخفیف ویژه نیز از دیگر جوایزی است که می تواند در جذب فالوور اینستاگرام شما نقش موثر داشته باشد.

اما به طورکلی این نکته را در نظر داشته باشید که تنها راه حفظ کردن فالوورهایی که از طریق مسابقه به صفحه خود جذب کرده اید، دادن جوایزی است که با کسب و کار شما در ارتباط است. جایزه دادن را می توانید به صورت های هفتگی، ساده و ارزان به عنوان یک روش کلی در صفحه خود دنبال کنید و به افرادی جایزه بدهید که مثلا در طی هفته گذشته، بیشترین میزان تعامل را با پیج شما برقرار کرده اند.

مطالب پیشنهادی :
روش های بازاریابی و فروش محصولات در اینستاگرام

 

کلام پایانی

ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ پروکلیک شمارا در راه اندازی انواع کمپین های تبلیغاتی ویدیویی، تبلیغات کلیکی، بنری و اینفلوئنسری یاری میکنیم. کمپین منیجر های مجموعه پروکلیک با دانش بالا بهترین صفحات که شامل پرسونای شماست را انتخاب و به جمع آوری لید برای شما اقدام میکنند. برای دریافت این پکیج و روی لینک کلیک کنید.

 

سفارش تبلیغات در اینستاگرام

 

سوالات متداول کمپین اینستاگرام

این کمپین ها به طورکلی شامل انتشار محتوای یک کسب و کار در صفحه اینستاگرام است. با این هدف که به یک بازاریابی مناسب دست بزند. این هدف می تواند بزرگ و یا کوچک باشد. افزایش میزان معروفیت یک برند، فروش یک نوع محصول خاص، به وجود آوردن محبوبیت برای یک برند و… از انواع اهداف راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در فضای اینستاگرام است.
از این طریق به آگاهی مخاطبان و کاربرانتان از برند و محصولات تازه تولید شده و… کمک کنید. در حالت کلی می توان گفت اصلی ترین هدفی که در این شیوه بازاریابی می توان به آن دست یافت، افزایش دادن میزان محبوبیت یک برند و علاقه مخاطبان به یک کسب و کار ویژه است.
برنامه ریزی در ایجاد و راه اندازی و طراحی یک کمپین تبلیغاتی نیز لازم است. بنابراین سعی کنید تمامی محتواها و پست های خود را در ساعاتی مشخص و مناسب در اختیار مخاطبان قرار دهید. برای موفق شدن در این کمپین ها می توانید از افراد تأثیرگذار در اجتماع که در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند نیز استفاده کنید.
تعیین هدف اصلی تعیین روش ها تدوین برنامه زمانی در نظر گرفتن بودجه
بسیاری از صاحبان کسب و کار به دنبال این هستند که در فضای اینستاگرام، به انجام تبلیغات دست بزنند. اما می خواهند تبلیغات خود را در میان پیج های با بازدید واقعی و مناسب منتشر نمایند. ولی نمی دانند که چطور باید پیج های واقعی و مناسب را تشخیص دهند. در این بخش از مقاله قصد داریم به این نکته بپردازیم که چطور می توان پیج های واقعی و مناسب را برای انتشار تبلیغات در اینستاگرام مشخص کرد.
جایزه اهدا شده از طرف شما، زمانی می تواند به جذب فالوور اینستاگرام منجر گردد که دارای خواصی ویژه باشد. برخی از افراد استفاده از خدمات خود به صورت رایگان را به عنوان جایزه مسابقه قرار می دهند و یا برخی از تخفیف های استثنایی را برای برنده شدگان در نظر می گیرند و یا مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات خود را افزایش می دهند و آن را به عنوان جایزه به کاربران ارائه می دهند. ارائه کوپن های تخفیف ویژه نیز از دیگر جوایزی است که می تواند در جذب فالوور اینستاگرام شما نقش موثر داشته باشد.
برای ساخت و طراحی کمپین نیاز به ایده پردازی و نوشتن سناریو در برای ساخت ویدیو و اجرای کمپین در شبکه های اجتماعی دارید.
‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا