اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه نقشی در تبلیغات دارد؟

اینفلوئنسر کیست Influencer Marketing

5/5 - (1 امتیاز)

اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع یکی از بخش های اصلی ارتباطات بازاریابی و یکی از اشکال اصلی بازاریابی آنلاین به شمار می رود. تمامی افرادی که می توانند بر روی تصمیم گیری دیگران تأثیراتی را ایجاد نمایند و یا رفتار آن ها را تغییر دهند، اینفلوئنسر محسوب می شوند. در این مقاله قصد داریم به این نکته بپردازیم که اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه نقشی در تبلیغات دارد.

 

اینفلوئنسر و بلاگر به چه افرادی گفته می شود؟

اینفلوئنسر به افرادی گفته می شود که در حوزه فعالیت کسب و کارها، کار می کنند و دانش تخصصی در زمینه موضوع مورد نظر صاحبان این مشاغل را دارا هستند. لذا صاحبان این مشاغل، از آن ها درخواست می نمایند تا در مورد برند تجاری و یا محصولات تولید شده شان، به خلق محتواهای باکیفیت و مطلوب دست بزنند و یا محصول و برند مورد نظر را به صورت کاملا مستقیم به مخاطبان معرفی و پیشنهاد نمایند.

پس از انجام این کار، صاحبان کسب و کار نیز در ازای این فعالیت آنان، از تلاششان به شیوه خود، تقدیر خواهند نمود. برای نمونه این افراد، در ازای تأثیرگذاری بر ذهن مخاطبان، پول دریافت خواهند کرد و یا از تخفیفات محصولات یک برند برخوردار خواهند شد و یا کمیسیون و حق فروش را دریافت خواهند نمود.

بلاگر به افرادی گفته میشود که به نمایش زندگی روزمره و شخصی خود در فضای مجازی می پردازند.

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است؟

به دلیل گسترش زیاد شبکه های اجتماعی در میان عموم افراد جامعه، اینفلوئنسرها جای گوینده های اخبار را گرفته و شبکه های اجتماعی جای تلویزیون، به همین دلیل بسیاری از کسب و کار های بزرگ بجای هزینه در تلویزیون اقدام به راه اندازی کمپین های اینستاگرامی و تبلیغات در اینستاگرام کرده اند.

مطالب پیشنهادی :
ریلز اینستاگرام چیست؟

 اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

در طی سالیان اخیر برخی از اصطلاحات و عبارات تازه وارد زبان و ادبیات ما شده اند. از جمله این عبارات می توان به عبارت اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره کرد. این عبارت در حال حاضر کاربردهای بسیار گسترده ای در رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی پیدا کرده است.

یکی از موارد استفاده از این عبارت در حوزه اقتصاد، فضای مجازی و کسب و کار است. بنابراین وقتی در این زمینه ها از عبارت اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می شود در حقیقت منظورمان افرادی هستند که می توانند بر ذهنیت مخاطبان و مشتریان تاثیر به سزایی ایجاد نمایند و سپس رفتار اقتصادی آن ها را شکل دهند.

لذا در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها برای راه اندازی و یا توسعه خود، از این افراد کمک می گیرند. اینفلوئنسر مارکتینگ در حقیقت نوعی روش بازاریابی نوین محسوب می شود.

اینفلوئنسر اینستاگرامی

اینفلوئنسر اینستاگرامی به شخصی گفته میشود که در فضای اینتساگرام تولید محتوای ویدیویی می کند، این تولید محتوا میتواند به صورت ویدیو های طنز و یا کلیپ های آموزشی باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ شامل چه بخش هایی می شود؟

در حالت کلی می توان گفت اینفلوئنسر مارکتینگ شامل همکاری میان دو بخش و یا دو جزء اصلی است. یکی از این بخش ها، برندها و صاحبان کسب و کارها هستند و بخش دیگر، اینفلوئنسرهایی که در اینستاگرام به منظور بازاریابی و انجام تبلیغات برای محصولات و یا خدمات آن ها، مشغول به کار و فعالیت می شوند.

اینفلوئنسرها چه نقشی در بازاریابی و تبلیغات دارند؟

اینفلوئنسرها می توانند اعتبار برند شما را افزایش دهند. از طرف دیگر و همان طور که می دانید بسیاری از افراد تحت تأثیر توصیه های دیگران به ویژه مشاهیر، از قبیل هنرمندان، ورزشکاران، بازیگران، کارشناسان و… قرار می گیرند.

بنابراین این دسته از افراد می توانند رابط میان شرکت ها و برندها و مشتریان آن ها باشند. نقش این دسته از افراد در زمینه افزایش آگاهی از برند شما و ایجاد اعتماد برای کسب و کارتان، غیر قابل انکار است. از طرف دیگر شما می توانید از طریق به کارگیری این افراد، روابط مناسب تری با مشتریان خود برقرار سازید و شرایط برند خود را ارتقا دهید.

چه اینفلوئنسرهایی مناسب تبلیغات کسب و کار ما هستند؟

همان طور که می دانید در شرایط فعلی انواع مختلفی از اینفلوئنسرها در حوزه بازاریابی و تبلیغات مشغول به فعالیت هستند. بنابراین لازم است برای کسب و کار خود و ارتقای هرچه بهتر آن، بهترین اینفلوئنسرها را برای تبلیغات برند خود انتخاب نمایید.

مطالب پیشنهادی :
📷 کمپین تبلیغاتی اینستاگرام، صفر تا صد راه اندازی و طراحی

برخی از افراد در شرایط حاضر برای تبلیغات محصولات خود، از سلبریتی ها استفاده می کنند. اما این انتخاب، در تمامی موارد صحیح نیست. لازم است بدانید که اینفلوئنسرهایی برای تبلیغات کسب و کار ما مناسب تر هستند که برای برند ما اهمیت و ارزش ویژه ای قائل اند.

این افراد به طور حتم و به صورت منظم از محصولات برند ما استفاده می کنند و لذا می توانند تأثیرگذارترین افراد در این حوزه باشند. بنابراین پیش از انتخاب یک اینفلوئنسر مناسب برای توسعه کسب و کار خود، ارتباطات قوی با این افراد برقرار سازید و سعی در شناخت بیشتر آن ها داشته باشید تا بدانید می توانند تأثیرگذارترین افراد در حوزه تبلیغات برند شما باشند یا خیر.

 اینفلوئنسر چه شغلی است

 

چه عواملی باعث تاثیرگذاری بیشتر اینفلوئنسرها در کمپین های تبلیغاتی می شود؟

برای این که بتوانید شاهد تاثیرگذاری بیشتر اینفلوئنسرها در کمپین های تبلیغاتی باشید لازم است استراتژی هایی را به کار گیرید و مجموعه عواملی را در نظر داشته باشید. از جمله این استراتژی ها می توان به تعریف دقیق مخاطب هدف اشاره کرد.

برای این منظور باید به دنبال شناسایی مخاطبانی باشید که به مشتریان بالقوه برای محصولات شما شباهت بیشتری داشته باشند. می توانید از آن ها سوال کنید که میزان استفاده آن ها از کدام یک از شبکه های ارتباطی کنونی بیشتر است. حتی می توانید از آن ها نظرسنجی کنید که کدام یک از اینفلوئنسرها را برای شما پیشنهاد و توصیه می کنند و یا چه عواملی می تواند تصمیم به خرید آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

یکی دیگر از استراتژی ها و عوامل تاثیرگذار در کمپین های تبلیغاتی، در نظر گرفتن اهداف اصلی و عملکرد اساسی است. اهداف شما باید به صورت دقیق و شفاف، روشن شده و مشخص باشد. از طرف دیگر باید بدانید که عملکرد اساسی شما به چه نحوی است و آیا در پایان کار توانسته اید به خروجی مورد نظر خود دست پیدا کنید یا خیر.

در شرایط حاضر بسیاری از افراد از اینفلوئنسرها کمک می گیرند و کمپین های تبلیغاتی برقرار می سازند تا به فروش بیشتر محصولات برند خود دست بزنند. این افراد می توانند پس از پایان کار، میزان فروش خود را اندازه گیری نمایند. از این طریق این افراد می توانند به این نتیجه دست پیدا کنند که آیا توانسته اند به خروجی مورد نظرشان دست یابند یا این امکان فراهم نشده است.

مطالب پیشنهادی :
معرفی و آموزش برنامه های ساخت ویدیو برای اینستاگرام

یکی دیگر از عواملی که باعث تاثیرگذاری بیشتر اینفلوئنسرها در کمپین های تبلیغاتی می شود پیدا کردن یک مسیر و یا انتخاب کانال صحیح برای ارتباط با مخاطبان است. همان طور که می دانید در حالت معمول، برخی از رسانه ها می توانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند و به نحو مناسب تری محصولات یک برند را معرفی و تبلیغ کنند. این در حالی است که سایر رسانه ها از این قدرت و امکان برخوردار نیستند.

بنابراین سعی داشته باشید که بهترین کانال را برای تبلیغات خود برگزینید. بدین منظور می توانید اثرگذاری این رسانه ها را آزمایش کنید و سپس دست به انتخاب بزنید.

نکات مهم در انتخاب اینفلوئنسرها

همان طور که می دانید رایج ترین اهدافی که باعث می شود صاحبان کسب و کارها با اینفلوئنسرها همکاری و مشارکت داشته باشند عبارت اند از آگاه سازی از یک برند، به یادآوری آن، فروش بیشتر محصولات، جذب و گسترش بازارهای تازه. در بسیاری از موارد نیز برخی به دنبال افزایش تعداد دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی هستند و یا می خواهند یک محصول تازه را به بازار معرفی نمایند. بدین منظور از اینفلوئنسرها استفاده می کنند.

نکته ای که در این زمینه لازم است به آن توجه داشته باشید در نظر گرفتن هدف اصلی شما از همکاری با این دسته از افراد تاثیرگذار است. هم چنین اینفلوئنسری که انتخاب می کنید لازم است به کسب و کار شما ارتباط داشته باشد.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از اینفلوئنسرها با تولید یک محتوای شناخته شده برای مخاطبان، به شهرت کنونی دست پیدا کرده اند. این محتوا باید با نوع و موضوع کسب و کار شما در ارتباط باشد. برای نمونه شما نمی توانید برای محصولات ترمیم موی خود از اینفلوئنسری کمک بگیرید که کلاه گیس استفاده می کند.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در انتخاب اینفلوئنسرها هماهنگی محل زندگی وی با بازار مورد نظر شما است. در صورتی که قصد دارید محصولی را به مخاطبان خود معرفی کنید که مخصوص استفاده بانوان است، بهتر است اینفلوئنسر خانم را برای این کار در نظر بگیرید. بنابراین توجه به جنسیت این دسته از افراد اثرگذار هم حائز اهمیت اساسی است.

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

برای نمونه، ممکن است کسب و کار شما در حیطه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی باشد. به طور حتم مخاطبین و مشتریان کار شما، بانوان هستند. از این میان بیشترین مشتریان محصولاتتان، بانوانی هستند که بیش از سایرین، دغدغه خرید این ابزار و استفاده از آن را دارند. بنابراین لازم است از اینفلوئنسرهایی استفاده کنید که در این حوزه فعالیت دارند نه آنانی که ارتباط زیادی با این محصولات برقرار نمی کنند.

مطالب پیشنهادی :
روش های بازاریابی و فروش محصولات در اینستاگرام

لازم است اینفلوئنسری را برای توسعه کسب و کار و معرفی محصولات و برند خود انتخاب کنید که دنبال کننده های واقعی وی در شبکه های اجتماعی، زیاد باشند. به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر، بسیاری از دنبال کننده ها در این شبکه ها، غیر واقعی و یا فیک هستند.

برای انتخاب اینفلوئنسر مناسب، تعداد مشارکت کنندگان در پست های وی را نیز در نظر داشته باشید. یعنی فردی را برای کار خود در نظر بگیرید که لایک ها و کامنت های بالاتری داشته باشد. از طرف دیگر میزان واقعی بودن لایک ها و کامنت های ارائه شده را نیز در نظر بگیرید. تعیین میزان بودجه پیش از انتخاب اینفلوئنسرها از دیگر نکات بسیار مهمی است که باید در نظر داشته باشید.

 

اینفلوئنسر کیست و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

سوالات متداول اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر اینستاگرامی به شخصی گفته میشود که در فضای اینتساگرام تولید محتوای ویدیویی می کند، این تولید محتوا میتواند به صورت ویدیو های طنز و یا کلیپ های آموزشی باشد.
در حالت کلی می توان گفت اینفلوئنسر مارکتینگ شامل همکاری میان دو بخش و یا دو جزء اصلی است. یکی از این بخش ها، برندها و صاحبان کسب و کارها هستند و بخش دیگر، اینفلوئنسرهایی که در اینستاگرام به منظور بازاریابی و انجام تبلیغات برای محصولات و یا خدمات آن ها، مشغول به کار و فعالیت می شوند.
اینفلوئنسر به افرادی گفته می شود که در حوزه فعالیت کسب و کارها، کار می کنند و دانش تخصصی در زمینه موضوع مورد نظر صاحبان این مشاغل را دارا هستند. بلاگر به افرادی گفته میشود که به نمایش زندگی روزمره و شخصی خود در فضای مجازی می پردازند.
لازم است اینفلوئنسری را برای توسعه کسب و کار و معرفی محصولات و برند خود انتخاب کنید که دنبال کننده های واقعی وی در شبکه های اجتماعی، زیاد باشند. به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر، بسیاری از دنبال کننده ها در این شبکه ها، غیر واقعی و یا فیک هستند.
‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا