اینستاگرام

روش های بازاریابی و فروش محصولات در اینستاگرام

تجربه بهترین فروش در اینستاگرام

5/5 - (3 امتیاز)

با توسعه تکنولوژی روز دنیا و به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی پر بازدهی چون اینستاگرام تلاش برای دستیابی به پتانسیل بالای بازار رقابتی در این شبکه‌ها افزایش یافته است. اینستاگرام بدون شک یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی در زمینه کسب و کار آنلاین است که پتانسیل بسیار بالایی برای افزایش فروش و کسب سود دارد. در این مقاله قصد داریم به نکاتی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات در اینستاگرام بپردازیم.

اهمیت بازاریابی اینترنتی و فروش غیر حضوری محصولات

پیشرفت تکنولوژی در اینترنت و فضای مجازی و همچنین ورود تلفن های هوشمند به بازار باعث شد تا کسب و کارها با فعالیت در فضای مجازی بازار این حوزه را به دست بگیرند. در اختیار گرفتن بازار مجازی به معنای پشت سر گذاشتن مرزهای فیزیکی و دستیابی به یک بازار فروش بیکران و دائمی است. به ویژه در دوران شیوع همه گیری کرونا اهمیت استفاده از پتانسیل‌های فروش غیر حضوری برای رعایت قرنطینه و فاصله اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

بازاریابی اینترنتی به معنای حضور شبانه روزی در یک بازار پر سود و پر مشتری است. این شکل از بازاریابی به فرآیند جذب مشتری و حفظ آن و علم فروش محصولات و خدمات در بستر اینترنت در قالب سایت‌های فروشگاهی و یا شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب است.

از جمله مزایای استفاده از بازاریابی اینترنتی هزینه کم و بازدهی بالا است، معمولا برای برند شدن به روش سنتی راه درازی در پیش است، ضمن این که باید هزینه‌های بسیاری صرف شود تا یک کسب و کار به موفقیت بالا دست یابد، اما در فضای مجازی این امکان فراهم است که با صرف مبالغ اندک در معرض دید بسیاری از مشتریان بالقوه قرار داشته باشید.

امکان برگزاری نظرسنجی در شیوه بازاریابی آنلاین و شناخت سلیقه مخاطب می‌تواند از مزایای دیگر کسب و کار آنلاین باشد. هرچه نیاز مخاطب را بیشتر درک کنید، خدمات رسانی یا ارائه محصولات بهتر و بهینه تر انجام گرفته و در نتیجه فروش و سود بیشتر را در پی دارد.

اینستاگرام یک پلتفرم حرفه ای فروش محصول

می‌دانیم که اینستاگرام یک پلتفرم حرفه‌ای مبتنی بر عکس است ضمن این که کاربران بسیاری در سراسر دنیا داشته و از جمله پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی است، بنابراین می توان از ماهیت این پلتفرم به منظور نمایش کاتالوگ آنلاین محصولات و خدمات و تعامل مستقیم با خریداران استفاده بهینه کرد و یک بازار فروش آنلاین موق را در آن راه اندازی نمود.

مطالب پیشنهادی :
معرفی و آموزش برنامه های ساخت ویدیو برای اینستاگرام

آنچه باعث موفقیت فروش در اینستاگرام می‌شود استفاده بهینه از امکانات این پلتفرم است. مهمترین بخش موفقیت در فروش و رضایت مصرف کنندگان را عکس‌های حرفه‌ای و با کیفیت و تصاویر دقیق و با رزولوشن بالا به خود اختصاص می دهند. چرا که در فرآیند خرید اینترنتی عکس‌ها و تصاویر هستند که کار را برای انتخاب و خرید یک محصول آسان می‌کنند.

چطور محصولات خود را در اینستاگرام بفروشیم

برای این که بتوانید بازار کسب و کار خود را در اینستاگرام فعال کنید نیاز دارید که یک حساب کاربری ایجاد کنید. اولین قدم برای موفقیت در این راه انتخاب یک نام کاربری مناسب و مرتبط با کسب و کار شما است. نکته مهم بعدی قرار دادن تصاویر و عکس‌های محصولات و خدمات در پیج اینستاگرامی است. برای این کار الگوهای بسیاری تعریف شده است، در حقیقت پیج اینستاگرامی شما همانند دفتر کار، فروشگاه یا شرکت شما در فضای مجازی است، بنابراین هرقدر که در دنیای واقعی برای دیده شدن تلاش می‌کنید ( انتخاب مکان مناسب، دکوراسیون داخلی، استراتژی های فروش و …) به همان اندازه نیز باید برای پیج اینستاگرامی یا فروشگاه مجازی خود وقت و هزینه صرف کنید.

نوع چینش عکس‌ها و تصاویر در واقع جلوه‌های بصری فروشگاه مجازی شما را تشکیل می‌دهند، بنابراین بسیار مهم است که با تحقیق کامل در این زمینه از یک الگوی منظم و تعریف شده پیروی کنید تا موفق‌تر باشید.

استفاده از هشتگ‌ها، امکاناتی چون لایو، IGTV، پرسش و پاسخ، تشویق کاربران به تعامل با پیج از طریق دایرکت، کامنت و لایک و همچنین شرکت در نظرسنجی ها و قرعه کشی‌ها و …. از جمله اقداماتی است که در اینستاگرام برای افزایش فروش باید انجام دهید.

بهتر است با روش‌های بازاریابی و فروش در اینستاگرام آشنا شوید، مقالات بسیاری در این زمینه وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های بهینه ای برای افزایش فالوور و در نتیجه افزایش فروش و کسب سود بیشتر داشته باشید.

بهترین روش های بازاریابی و فروش محصولات در اینستاگرام

چه محصولاتی را می‌توان در اینستاگرام به فروش رساند؟

تقریبا همه محصولات بجز بعضی کالاهای تخصصی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و محصولات غیر مجاز را می توان در اینستاگرام به فروش رساند. تا زمانی که محصولات ارائه شده توسط شما مغایرتی با استانداردها و قوانین اینستاگرام و کشور نداشته باشد هیچ کس نمی‌تواند مانع از فعالیت و فروش شما در اینستاگرام باشد.

مطالب پیشنهادی :
📷 کمپین تبلیغاتی اینستاگرام، صفر تا صد راه اندازی و طراحی

شما می توانید با فروش محصولاتی که مشتریان زیادی دارد از جمله انواع پوشاک، محصولات آرایشی بهداشتی، محصولات ورزشی، خوراکی‌ها، صنایع دستی و … فعالیت های تجاری خود را در اینستاگرام آغاز کنید. همچنین خدماتی چون مشاوره خانواده و ا زدواج، مشاوره تغذیه، املاک و مستغلات، خرید و فروش لوازم خانگی و اتومبیل نیز در اینستاگرام رایج است.

راه اندازی پیج اینستاگرام برای فروش محصولات

برای این که کار فروش محصولات را در اینستاگرام آغاز کنید نیاز به یک پیج تجاری دارید، بنابراین سعی کنید از همان ابتدا یک حساب کاربری بیزینسی ایجاد کنید. برای دیده شدن پیج اینستاگرامی راهکارهای زیادی از جمله هشتگ گذاری ها، تعامل با پیج های همسو، خرید فالوور، انجام امور بهینه برای کسب امتیازات بیشتر و در نتیجه دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام وجود دارد که هرکدام از این روش‌ها می‌تواند برای دیده شدن پیج اینستاگرامی شما یک قدم مثبت باشد.

آشنایی با روش‌های بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام به کسب و کار آنلاین شما هدف بخشیده و باعث رونق آن خواهد شد، بنابراین توصیه می شود با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی استاندارد و مناسب، از همان ابتدا قدم های محکمی بر ای شروع کسب و کار در اینستاگرام بردارید.

ایجاد یک پیج کاری در اینستاگرام نیاز به سرمایه چندانی ندارد اما همین پیج اینستاگرامی که فروشگاه آنلاین شما محسوب می شود می تواند سودهای کلانی را از فروش برای شما به ارمغان آورد.

پیج کاری اینستاگرام باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

همانطور که گفتیم بهتر است از همان ابتدا یک اکانت بیزینسی برای خود ایجاد کنید، پیج های بیزینسی در اینستاگرام از امکاناتی برخوردار هستند که اکانت‌های معمولی از آن بی‌بهره هستند.

مهمترین ویژگی یک پیج کاری در اینستاگرام انتخاب یک نام کاربری مناسب و درخور است. ضمن این که یک پروفایل زیبا و هنرمندانه می تواند شما را برای همیشه در ذهن مخاطب زنده نگه دارد، نکته مهم بعدی پر کردن پیج اینستاگرامی از تصاویر است، بهتر است برای چینش پست ها و کپشن ها از الگوهای خاصی استفاده کنید که امضای پیج شما محسوب می شوند و شما را از سایر رقبای فعال در این زمینه متمایز می کند. سعی کنید با جلوه های بصری ایجاد شده در پیج در چشم و ذهن کاربران ماندگار شوید.

بهتر است یک بیو مناسب انتخاب کنید، می توانید در این بخش به معرفی خود و کسب و کارتان بپردازید و آدرس سایت یا سایر راه های ارتباطی مشتریان را در این بخش در معرض دید قرار دهید.

استفاده از امکاناتی چون هایلایت ها و استوری ها می تواند بهترین راه تعامل با کاربران باشد، بهتر است که یک پیج کاری شفاف و صادقانه ایجاد کنید تا زمینه‌های اعتماد و جذب مخاطب را داشته باشد.

مطالب پیشنهادی :
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه نقشی در تبلیغات دارد؟

از محصولات با موبایل عکاسی کنیم یا به عکاس حرفه‌ای بسپاریم؟

همانطور که بیان کردیم اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی برای نمایش عکس و تصویر است، بنابراین عکس ها مهمترین بخش تعامل و معرفی شما و محصولاتتان به مخاطبین است. از آنجایی که پروسه فروش در اینستاگرام به صورت آنلاین است به کار بردن عکس ها و تصاویر با کیفیت و مناسب می تواند بهترین راه نمایش محصولات شما به مشتریان باشد، پس توصیه می شود از هزینه کردن برای دیده شدن محصولات خود به مشتریان هراس نداشته باشید، بهتر است که کار عکاسی از محصولات را به یک عکاس حرفه‌ای بسپارید تا با نمایش تصاویر با کیفیت و دقیق بتوانید اعتماد مشتریان را به خوبی کسب کنید.

آنچه در فروش اینستاگرامی اهمیت دارد رضایت مخاطبین از جزئیات محصولات از جمله رنگ، جنس، بافت، جزئیات ظاهری و … است، عکاسی دقیق از محصولات است که باعث می شود مخاطب بتواند به خوبی همه این جزئیات را تشخیص داده و خرید آگاهانه تری داشته باشد، در نتیجه رضایت خریدار به معنای فروش بیشتر، در اختیار داشتن مشتری وفادار، معرفی به سایرین و سود بیشتر از فروش بیشتر خواهد بود.

تاثیر عکس‌های صنعتی و تبلیغاتی حرفه‌ای در فروش اینستاگرام

وقتی پای عکس‌های حرفه‌ای در میان باشد نمی‌توان از تاثیر عکاسی تبلیغاتی برای نمایش محصولات در اینستاگرام غافل شد. در عکاسی‌های تبلیغاتی به مسائلی توجه می شود که در دید مخاطب و جلب توجه و ترغیب او به خرید تاثیرگذار است، بنابراین بهتر است که با عکس های صنعتی و تبلیغاتی هم در نمایش محصولات خود موفق عمل کنید و هم به صورت همزمان از مزایای تبلیغات و جذب مخاطب بهره مند شوید. پس هزینه کردن برای ثبت تصاویر بهتر و حرفه‌ای یک سرمایه گذاری در شغل شما در حوزه فروش مجازی یا فروش اینستاگرامی محسوب می‌شود که رضایت مخاطبان را در پی خواهد داشت.

هرچه تصاویر با کیفیت‌تری ارائه کنید مطمئنا اعتمادسازی بیشتری رخ خواهد داد، وقتی یک مشتری اینستاگرامی امکان بررسی تصاویر از زوایای مختلف و همچنین توجه به جزئیاتی چون بافت محصول، رنگ اصلی، ابعاد و سایز و …. داشته باشد مطمئنا خرید آگاهانه تری خواهد داشت که رضایت مشتری را در پی دارد.

اهمیت محتواسازی در اینستاگرام برای فروش محصولات

تولید محتوا در فرش آنلاین یک رکن اساسی است، هیچ فرقی نمی کند فروشگاه آنلاین شما یک سایت اینترنتی باشد یا یک پیج اینستاگرامی، تولید محتوا می تواند عامل موفقیت شما در فروش باشد. تولید محتوا در اینستاگرام بیشتر مبتنی بر تولید محتوای تصویری است، می دانیم که تولید محتوا در زمینه های مختلف با شکل های گوناگونی ارائه می شود، به طور مثال در سایت های اینترنتی تولید محتوا بیشتر مبتنی بر تولید محتوای متنی است اما در یک شبکه اجتماعی چون اینستاگرام که ماهیت آن اشتراک گذاری فیلم و عکس است، ویدیو مارکتینگ ویا تولید محتوای تصویری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مطالب پیشنهادی :
آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

تولید محتوای استاندارد و مناسب یکی از روش های بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است، بنابراین توصیه می‌شود برای رونق کسب و کار خود در اینستاگرام حتما از ابزار ساخت کلیپ اینستاگرام و مزایای محتواسازی حرفه‌ای بهره مند شوید تا به فروش بیشتر و در نتیجه کسب سود بیشتر برسید.

اهمیت تبلیغات در اینستاگرام برای جذب مخاطب و رشد فروش

تبلیغات نوعی سرمایه گذاری بلند مدت در کسب و کار و تجارت محسوب می شود، هرگز از هزینه کردن برای تبلیغات هراس نداشته باشید، در اینستاگرام مهمترین اصل دیده شدن افزایش مخاطبین است که این مسئله می تواند از طریق جذب فالوور به روش های گوناگون صورت بگیرد. برخی از پیج‌های فروشگاهی با خرید فالوور سعی در افزایش مخاطبین پیج دارند، برخی از راه تعامل با پیج های همسو بهره می برند و برخی دیگر نیز با بهینه سازی محتوا و استفاده از امکانات اینستاگرام و با ورود به صفحه اکسپلور اینستا در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرند. تبلیغات در پیج‌ های اینستاگرامی هم یکی دیگر از روش های جذب فالوور است. هریک از این روش‌های تبلیغاتی می‌تواند در فروش بیشتر موثر باشد.

بنابراین توصیه ما این است که برای جذب مخاطب و رشد فروش از همه پتانسیل های موجود در اینستاگرام بهره مند باشید. هرچه فالوور یا مخاطب بیشتری داشته باشید ضمن افزایش فروش، موفق به جلب اعتماد مخاطبین تازه وارد خواهید شد. نحوه نمایش پست ها، نمایش رضایت مخاطبین و مشتریها و … از جمله روش هایی است که می تواند بازدیدکنندگان را به حضور دائمی در پیج شما تشویق کند.

کلام پایانی

اینستاگرام دریای بیکرانی است که می توانید با بهره مندی درست و اصولی از آن با استفاده از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام به فروش بالا و کسب درآمد بسیار دست پیدا کنید. تنها راه موفقیت در تجارت در اینستاگرام استفاده از پتانسیل نمایش تصاویر و جلوه های بصری در جذب مخاطبین است، شما می توانید با بررسی راه های بازاریابی به واسطه عکس و تصاویر و اشتراک گذاری تصاویر مناسب و با کیفیت مخاطبان خود را جذب کرده و با فروش بیشتر محصولات و خدمات به سود قابل توجهی در این عرصه دست پیدا کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا