سئو

سئو تکنیکال سایت یا سئوی فنی سایت چیست؟

آموزش کامل و راهنمای جامع Technical SEO

5/5 - (7 امتیاز)

سئو تکنیکال، افراد ممکن است به دلایل مختلفی نسبت به ایجاد یک سایت اقدام نمایند. هر یک از آن ها نیز اهداف گوناگونی را دنبال می کنند و بیشترین تلاش خود را به کار می گیرند تا به نتیجه برسند. انتخاب استراتژی های اشتباه باعث می شود که هر چه قدر هم تلاش عده ای زیاد باشد، اما نتوانند در این زمینه به موفقیت برسند. سئو فنی یا همان سئو تکنیکال در این خصوص به کمک انسان ها می آید و باید توجه زیادی به آن داشت.

 

سئو تکنیکال (سئو فنی) یعنی؛ فرآیند آماده‌ سازی و بهینه‌ سازی سایت برای درک صحیح گوگل از محتوا و ارتباطِ میان صفحات است.
آنالیز رقبا، تحقیق کملات کلیدی، تولید محتوای ارزشمند و فعالیت‌های اثربخش در لینک‌سازی خارجی نقش بسیار مهمی در موفقیت یک پروژه سئو دارند ولی همه این فاکتورها تنها زمانی ارزش‌آفرین خواهند بود که سایت ما بستر مناسبی برای ارائه محتوا به کاربر و گوگل فراهم کرده باشد.

 

 

سئو تکنیکال و سئو فنی چک لیست و راهنمای جامع Technical SEO

 

شاید شما سایتی را راه اندازی کنید و صرفا رزومه و موارد شخصی را در آن درج نمایید. در دیگر سو، ممکن است سایتی را در راستای انتشار اخبار در یک حوزه در دسترس قرار دهید. همچنین می توانید از مقالات مختلف هم برای جذاب تر شدن سایت و آگاهی دادن به مخاطبان بهره ببرید. عده ای هم کسب و کاری دارند و می خواهند محصولات یا خدماتشان نظیر آموزش ها را به فروش برسانند. هدف شما هر چه که باشد، با انواع سایت ها می توانید بعد از مدتی به درآمد خوبی برسید.

در همین راستا، امروز قصد داریم تا در مورد نکته ای صحبت کنیم که بی شک باعث بهتر شدن سایت شما خواهد شد. سئو تکنیکال در درجه اول بسیار پیچیده به نظر می رسد و باید آموزش هایی را در این زمینه دید. حال می خواهیم گوشه مهمی از این آموزش ها را در اختیارتان قرار دهیم و امیدواریم که بتوانید سایت خود را به درجات بالاتری برسانید.

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت شرکتی

ضمنا از جزئیات دیگر شامل تگ ها و برخی عوامل صحبت خواهیم داشت. پس در صورتی که شما هم وب سایتی برای خود دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سئو فنی کسب نمایید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

سئو تکنیکال چیست؟

محتویاتی که در سایتتان قرار می دهید، نه فقط برای مخاطبان بلکه برای موتور جست و جوگر گوگل نیز باید جذاب باشد. گوگل در این زمینه از ربات های پیشرفته و سریعی استفاده کرده است تا محتویات مد نظرش را در اولویت قرار دهد. پس هم باید به جلب رضایت افراد و بازدید کنندگان پرداخت و هم این ربات ها.

به مجموعه کارهایی که در این خصوص باید انجام دهید، سئو تکنیکال یا فنی گفته می شود. این سئو را باید زیرمجموعه ای از سئو داخلی در نظر گرفت. سئو داخلی بخش گسترده تری است که باید حسابی در موردش مطالبی را بلد باشید. حال برای دستیابی به سئو فنی باید کارهای گوناگونی را انجام دهید. به عنوان مثال، نیاز است تا کدهایی را بهینه سازی کرده و نقشه سایت را به خوبی هر چه تمام تر ایجاد نمایید.

 

سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست

اهمیت سئو تکنیکال در چیست؟

بسیاری از افراد و دارندگان سایت ها این طور فکر می کنند که اگر صرفا مخاطبان از یک محتوا خوششان بیاید، بدان معنا است که گوگل نیز از آن رضایت خواهد داشت. این در حالی است که نظرات ربات های گوگل تا حد زیادی متفاوت با انسان ها است. با وجود این که این ربات ها از لحاظ مدرن بودن در سطح بالایی قرار دارند، اما باز هم مشکلاتی در خود دارند که باعث می شوند آن درک لازم را نداشته باشند.

مطالب پیشنهادی :
رقص گوگل یا گوگل دنس (Google Dance) چیست؟

پس یاد گرفتیم که اگر بهترین محتواها را هم تولید کنید، اما نکات مربوط به سئو سایت در آن رعایت نگردد، عملا به جایی نخواهید رسید. پس باید به این قوانین عمل کرده و در نهایت شاهد هستیم که سایت ما از لحاظ رتبه بندی گوگل در جایگاه بسیار خوبی قرار خواهد گرفت.

 

تاثیر تگ ها بر سئو تکنیکال

یکی از مواردی که باید در بحث سئو فنی رعایت کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم، توجه به تگ های مختلف و به کار بردن آن ها در متن است. تگ ها و کدهای HTML از این دسته هستند که حتما باید از آن ها برای درصد زیادی از مطالبتان استفاده کنید. خبر خوب این است که با این نوع از تگ ها، جست و جو توسط افراد و رسیدن به سایت شما بسیار ساده تر از قبل خواهد شد. ربات های گوگل نیز در این خصوص کمک شایانی به شما خواهند داشت.

از دیگر تگ هایی که هرگز نباید از تاثیرشان غافل شوید، باید به تگ Canonical و تگ هدینگ اشاره داشت. افرادی که از صاحبان سایت ها هستند، اطلاعات زیادی در این زمینه دارند. از تگ نخست که نام برده شد، به منظور جلوگیری از تکراری شدن مطالب استفاده می شود. تگ هدینگ هم بسیار آشنا است و برای ساختاردهی به متون به کار برده می شود.

یکی دیگر از انواع تگ ها مهم، متا تگ است. در واقع به وسیله متا تگ ها می توان اطلاعاتی از سایت خود را درون کدهای HTML قرار داد. پس نتیجه می گیریم که با مورد با اهمیتی سر و کار داریم. البته خود متا تگ ها نیز به چند دسته تقسیم می شوند که هر یک می توانند سهم خود را در پیشرفت سایت داشته باشند.

مطالب پیشنهادی :
😎 آموزش افزایش بازدید سایت

توجه داشته باشید که گاهی اوقات به استفاده از تمام این تگ ها احتیاج پیدا خواهید کرد. در برخی مواقع نیز استفاده از یک یا چند تا از آن ها کافی خواهد بود. حال که با این مورد آشنا شدیم، باید به سراغ برخی دیگر از نکات برویم که در پیشرفت سئو تکنیکال اثر خواهد داشت.

 

نکاتی برای پیشرفت سئو تکنیکال

1- به یاد داشته باشید که سرعت سایت در پیشرفت سئوی شما تاثیر به سزایی خواهد داشت. برای افزایش سرعت سایت نیز می توانید کارهای گوناگونی انجام دهید که آموزش آن ها در اینترنت موجود است.

2- لینک سازی داخلی یکی از مواردی است که حتما باید مد نظر قرار دهید. به وسیله این کار، مطالبی از سایت خودتان را به مقاله جدیدتان لینک می دهید.

3- مورد بعدی لینک سازی خارجی است که اتفاقا آن هم اهمیت خاص خود را دارد. چنان چه شما از لینک سایت های دیگری در مقاله خود استفاده کنید، اقدام به انجام این کار کرده اید.

4- ابزارهایی برای پیشرفت سئوی فنی در اینترنت موجود هستند که می توانید آن ها را خریداری کنید. فراموش نکنید که اصلا سمت ابزارهای رایگان نروید و برای کارتان ارزش قائل شوید.

 

 

موارد مهم سئو تکنیکال یا سئو فنی

URL Structure معماری و ساختار آدرس‌ دهی صفحات سایت
Crawl & Index مدیریت بودجه خزش
HTML Tags شناخت و استفاده درست از تگ‌ های HTML
Structured Data نشانه‌ گذاری استاندارد و استفاده از Schema
UX & Page Speed بهبود سرعت و تجربه کاربری سایت
Analyzer Tools تحلیل سئو فنی با ابزار موجود

 

 

سئو تکنیکال شامل چه مواردی می‌شود؟

سخن پایانی

در این مقاله آژانس سئو پروکلیک تلاش داشتیم تا اطلاعاتی را پیرامون سئو فنی یا همان سئو تکنیکال در دسترس قرار دهیم. گفتنی است که شما می توانید خدمات سئو سایت خود را به ما واگذار کنید. ما در تیم خود از افرادی حرفه ای و کاربلد استفاده می کنیم که مشکلات مربوط به سایتتان را به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن برطرف خواهند کرد. پس کافی است که با ما تماس بگیرید و به اطلاعات دیگر هم پی ببرید.

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت فروشگاهی، معرفی و آموزش

 

دریافت مشاوره رایگان ثبت سفارش

 

سوالات متداول سئو تکنیکال و سئوی فنی

سئو تکنیکال در درجه اول بسیار پیچیده به نظر می رسد و باید آموزش هایی را در این زمینه دید. محتویاتی که در سایتتان قرار می دهید، نه فقط برای مخاطبان بلکه برای موتور جست و جوگر گوگل نیز باید جذاب باشد. گوگل در این زمینه از ربات های پیشرفته و سریعی استفاده کرده است تا محتویات مد نظرش را در اولویت قرار دهد. پس هم باید به جلب رضایت افراد و بازدید کنندگان پرداخت و هم این ربات ها.
شما میتوانید بهترین سایت با بهترین مطالب را داشته باشید. اما اگر از لحاظ تکنیکال سئو و معماری سایت شما مشکلی وجود داشته باشد شما به راحتی نمی توانید در موتورهای جستجو رتبه ای کسب کنید.
  • URL Structure معماری و ساختار آدرس‌ دهی صفحات سایت.
  • Crawl & Index مدیریت بودجه خزش.
  • HTML Tags شناخت و استفاده درست از تگ‌ های.
  • HTMLStructured Data نشانه‌ گذاری استاندارد و استفاده از.
  • SchemaUX & Page Speed بهبود سرعت و تجربه کاربری سایت.
  • Analyzer Tools تحلیل سئو فنی با ابزار موجود.
برای آموزش سئو فنی باید حتما مقداری کد نویسی و یا آشنایی مقدماتی با کد زنی و ساختار کد ها داشته باشید ولی الزامی ندارد که برنامه نویس باشید

 

بیشتر بخوانید

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا