سئو

سئو سایت وردپرس از شروع تا پایان

آموزش سئو وردپرس

4.7/5 - (4 امتیاز)

سئو وردپرس، درنظرگرفتن اینکه موتورهای جستجو چگونه داده های سایت شما را جمع آوری می کنند، می تواند به شما در رتبه بندی بالاتر کمک کند. بهبود سئو سایت وردپرس برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما بسیار مهم است. متأسفانه بیشتر راهنماهای سئو وردپرس برای کاربران جدید بسیار فنی هستند و استفاده از آنها برای بسیاری از افراد دشوار است.

اگر برای افزایش ترافیک وب سایت خود خیلی جدی هستید، باید به بهترین شیوه های سئو در وردپرس توجه کنید. در این مقاله، برترین نکات سئو وردپرس را برای کمک کردن به شما در بهبود یافتن سئوی وردپرس و دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر به شما آموزش خواهیم داد.

 

سئو وردپرس چیست؟

سئو فرایندی است که باعث می شود یک وب سایت در نتایج جستجو بیشتر دیده شود تا کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت ارگانیک یا رایگان افزایش یابد.

یک سئو مناسب در وب سایت وردپرس با روش های ارائه شده در این مقاله بسیار راحت است. این کار مانند مدیریت کردن وردپرس بسیار آسان بوده و به راحتی می توانید با رعایت برخی نکات سئو سایت وردپرس را ایجاد کنید.

برخی از تازه واردان به دنیای سئو سایت ممکن است در ابتدا و شروع کار دچار سردرگمی شوند اما با مطالعه این مقاله می توانید به راحتی سئو سایت وردپرس را بیاموزید.

 

آموزش سئوی سایت وردپرس

ود که بسیار ابتدایی بوده و به گونه ای پایه ای ترین نکات برای تنظیمات وردپرس ذکر می شود. تنظیمات پایه ای وردپرس لازم است بسیار بادقت انجام شود. در غیر این صورت تمامی سئو سایت وردپرس شما دچار اختلال خواهد شد.

همچنین در این مقاله پس از یادگیری نکات ابتدایی، نکات متوسط و همچنین نهایی یادگیری سئو سایت وردپرس را به صورت گام به گام خواهید آموخت.

 

فیلم آموزش سئو وردپرس

 

 

گام اول) بالا بردن سئو وردپرس

ایندکس کردن صفحات سایت وردپرس

معمولاً باگذشت مدتی از ساخت وب سایت در وردپرس بسیاری از افراد با مشکلاتی روبه رو می شوند ازجمله عدم خواندن مطالب وب سایت توسط گوگل و یا پیدا نشدن در نتایج جستجو.

این مشکلات و بسیاری دیگر ازاین دست نتیجه عدم رعایت نکات لازم برای سئو سایت وردپرس و ایندکس و نو ایندکس نبودن وب سایت ساخته شده است. تمامی وب سایت های سطح وب، در درون هاست خودشان دو فایل Robots.txt و  htaccess را دارند.

اعمال تنظیمات بر این بخش ها کاری بسیار تخصصی است. این فایل ها حاوی یک سری دستورالعمل ها هستند که دستوراتی را به ربات های موتور جستجو گوگل می دهند که دررابطه با وب سایت شما است.

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت چیست؛ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدم؟

ایجاد تغییرات در این فایل ها می تواند سایت شما را دچار مشکل کنند پس بهتر است این بخش ها را دست کاری نکنید. اما روش هایی برای ایجاد تغییرات بدون خطر نیز وجود دارد مانند استفاده از انواع افزونه ها و یا تنظیمات در وردپرس.

 

تغییر از حالت نو ایندکس به حالت ایندکس در سایت وردپرس

زمانی که وب سایت وردپرس خود را آماده می کنید به صورت پیش فرض وب سایت شما در فایل Robots قرار میگیرد در این حالت وبسایت شما به شکل نوایندکس و غیر قابل خوانده شدن توسط موتورهای جستجو است.

لازم است برای فعال سازی وب سایت خود ابتدا آن را از حالت نو ایندکس به حالت ایندکس تغییر دهید.

برای انجام این کار:

ابتدا به قسمت تنظیمات و سپس بر روی گزینه خواندن کلیک کنید.

در پایین صفحه باز شده یک گزینه وجود دارد با این عنوان که (از موتورهای جستجو درخواست کن که محتوای اینسایت را بررسی نکنند) روبه روی این گزینه علامت تیک وجود دارد.

بر روی تیک کلیک کنید و سپس گزینه ذخیره تغییرات را بزنید.

با این تغییرات پس از مدتی صفحات شما توسط موتورهای جستجو برسی می شوند.

توصیه می کنیم در ابتدای کار تمامی صفحات پیش فرض وردپرس که به زبان انگلیسی در آنجا وجود دارند مانند: برگه ها، نوشته ها، نمونه کارها، محصولات و… را تماماً حذف کنید.

این محتواهای تکراری که برای نمونه کار در وردپرس شما وجود دارند در سئو سایت شما ایجاد مشکل خواهند کرد پس تمامی آنها را بادقت حذف کنید.

 

تغییر Url ها برای بهبود سئو وردپرس

به طورکلی urlها می توانند تغییرات بسیار مطلوبی بر روی سئو سایت وردپرس شما ایجاد کنند. معمولاً این urlها به صورت برخی علامت های بی معنی نام گذاری شده اند.

پس بهتر است برای قدرتمندتر شدن سئو سایت وردپرس تان این urlها را تغییر دهید. برای انجام این تغییرات لام است ابتدا:

گزینه تنظیمات را انتخاب کنید

در نوار باز شده گزینه پیوندهای یکتا را انتخاب کنید

تیک جلوی عبارت “نام نوشته”را بردارید

در پایان ذخیره تنظیمات را بزنید

درصورتی که مدت زمانی از ساختن سایت وردپرس تان می گذرد پس از انجام این تغییرات سایت شما به حالت ریدایرکت تغییر کرده و تمامی صفحات قبلی شما به صفحات جدید منتقل می شوند.

بهتر است تمامی صفحات را برسی کرده و از صحت انتقال و ریدایرکت شدن کامل آنها اطمینان حاصل کنید.

پس از ایجاد این تغییرات شما می توانید صفحات، برگه ها و محصولات جدید خود را به خوبی ویرایش و تغییر نام دهید.

شما می توانید نام پیش فرض در هر صفحه جدید را با یک نام معادل انگلیسی تغیر دهید. بهتر است این نام بسیار کوتاه و مشابه کلمه کلیدی سایت شما بوده و یا به آن نزدیک باشد. این نکته می تواند تأثیرات بسیار مطلوبی بر روی سئو سایت وردپرس شما داشته باشد.

 

ساختار صفحات سایت وردپرس

یکی از مهم ترین مسائل در سئو سایت فروشگاهی چینش اصلی آن سایت است. به طور مثال چینش یک سایت فروشگاهی می تواند شامل:

1 صفحه اصلی سایت

۲ صفحات دسته بندی محصولات

3 صفحات برچسب

4 صفحات محصول

شیوه چینش درختی در سایت های فروشگاهی بسیار بااهمیت بوده و موجب می شود مشتری دچار سردرگمی نشده و به راحتی به صفحات مورد نظرش دسترسی داشته باشد. همچنین استفاده از افزونه های سئو سایت ووکامرس می توانید در مدیریت محتوای سایت فروشگاهی به شما کمک کند.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای دسترسی مخاطب به صفحات موردنظر بسیار دارای اهمیت است. همچنین کلمات کلیدی در نظر گرفته شده برای محصول، باید از یک دسته بندی مناسب نیز برخوردار باشند.

مطالب پیشنهادی :
تحقیق کلمات کلیدی (آموزش جامع)

برای مثال برای یک کلمه کلیدی مانند خرید تلفن همراه، لازم است صفحه دسته بندی محصولات نیز وجود داشته باشد. در این صورت زمانی که مخاطب کلمه کلیدی خرید تلفن همراه را در موتور جستجو سرچ می کند می تواند به راحتی به صفحات فروشگاهی شما دسترسی پیدا کند.

 

بهینه سازی سایت وردپرس

 

ساخت لینک داخلی برای سایت وردپرس

استفاده از لینک های داخلی نیز می تواند تغییرات بسیار مطلوبی بر سئو سایت شما بر جای بگذارد. استفاده به جا و مناسب از این لینک ها می تواند بسیار اثربخش تر باشد. برای استفاده از لینک های داخلی بهتر است چند نکته را موردتوجه قرار دهید.

منو سایت می تواند گزینه مناسبی برای قراردادن لینک های سایت باشد. بهتر است لینک های مهم خود را در این نقطه قرار داده و از زیاده روی نیز بپرهیزید.

در بخش های ساید بار و فوتر سایت نیز از لینک های بااهمیت بالا استفاده کنید زیرا این بخش ها نیز بسیار بااهمیت هستند.

استفاده از انکر تکست ها نیز بسیار مهم است. انکر تکست ها، متن های صفحات دیگر را به صفحه موردنظر شما لینک می کنند. استفاده از انکر تکست در منو می تواند نقش زیادی در بهبود سئو سایت داشته باشد.

 

افزونه های سئو وردپرس

یکی از مهم ترین افزونه ها در وردپرس افزونه yoast است. این افزانه قابلیتهای فراوانی داشته و تمامی فعالیتهای پایه ای را برای سئو سایت شما انجام خواهد داد.این فعالیتها شامل موارد ریر هستند:

ساختن سایت مپ

سازماندهی کردن تگ های اپن گراف

ریدایرکت کردن صفحات سایت

بهینه کردن کدهای اسکیما که سبب می شود سایت شما در گوگل نمایش داده شود

فعال کردن بردکرامب (لینک های راهنمای کاربر در هر صفحه)

یکی از دلایل پر طرف دار بودن تگ yoast در میان کاربران ، راهنمایی هایی است که این تگ برای بالا بردن سئو محتوا سایت اراعه میدهد.

 

ثبت سایت وردپرس در سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

در مرحله بعدی برای بالابردن سئو سایت وردپرس لازم است با افزونه های سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس آشنا شوید.

این گزینه ها به صورت رایگان ارائه می شوند و می توانند امکانات فراوانی را در اختیار کاربر قرار دهند. لازم است وب سایت وردپرس خود را در این افزونه ها ثبت کنید.

این ابزارها می توانند روند سئو سایت را بسیار بالا برده و کمک های زیادی را در این زمینه به شما ارائه دهند. از جمله کمک هایی که ابزار سرچ کنسول ارائه می دهد موارد زیر هستند:

به شما نشان می دهد سایت شما روزانه چه تعداد بازدید داشته است

با جستجوی کدام کلمات کلیدی مخاطبان به سایت شما راه یافته اند

سایت شما با چه کلماتی دارای رتبه در گوگل است

بک لینک های سایت شما چه تعدادی هستند

مشکلات و اخطارهای گوگل به وب سایت را به شما نشان می دهد

سرعت صفحات سلیت شما چه مقدار است و…

همچنین افزونه گوگل آنالیتیکس نیز می تواند مزایای فراوانی برای برسی رفتار مخاطبان شما داشته باشد از جمله:

کاربران وب سایت شما از چه منطقه و کشوری هستند.

کاربران برای ورود به سایت شما از چه مرور گری استفاده می کنند

سن وسال و همچنین جنسیت کاربران شما را نشان می دهد

میانگین زمان مشاهده صفحات و صفحاتی که بیشترین مکس را کرده را نشان می دهد

مطالب پیشنهادی :
تولید کلمات کلیدی با Ahrefs (کاملا رایگان)

صفحات پربازدید را نشان می دهد.

 

 آموزش سئو وردپرس

گام دوم) آموزش سئو و بخش متوسط کار

در این بخش می توانید با شیوه های مهم برای بالابردن سئو ساعت آشنا شده و راهکارهایی برای بهبود عملکرد وب سایت خود بیابید.

 

امنیت و سرعت سایت وردپرس

یکی از نکاتی که لازم است موردتوجه قرار دهید سرعت وب سایت است. وب سایت های با سرعت کم، خیلی زود مخاطبان را خسته کرده و خالی از بازدیدکننده می شوند.

گوگل نیز به دلیل عدم رضایت و برسی رفتار کاربران در صفحات شما نتیجه می گیرد که محتوای ارائه شده توسط شما ارزش انتشار بالایی ندارد. در نهایت سایتی که سرعت پایینی دارد به صفحات پایین گوگل سقوط خواهد کرد. پس لازم است برای جلوگیری از این امر فکری برای بالابردن سرعت وب سایت خود کنید.

 

تحقیق کلمات کلیدی

در این بخش لازم است تحقیق کلمات کلیدی و پیداکردن واژگان پرمخاطب با تعداد جستجوی بالا در موتورهای جستجو را بیابید. لازم است که این کلمات در حیطه فعالیت های سایت شما باشند.

 

تولید محتوا برای سایت وردپرس

تولید محتوا سایت یکی از مهم ترین نکات در بالابردن سئو سایت وردپرس شما است. این کار باعث می شود گوگل شما را به عنوان یک منبع مفید شناسایی کند.

لازم است محتوایی که در سایت خود ارائه می دهید به خوبی سئو شده باشد و اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار کاربران بگذارد.

 

گام نهایی در افزایش سئو سایت وردپرس

در این مرحله شما می توانید تمامی تلاش های خود را به نتیجه برسانید و راهکارهای خود را برای بالابردن سئو سایت وردپرس خود نهایی کنید. در اینجا می توانید با چند مرحله سئو سایت خود را به طرز چشمگیری بالا ببرید.

 

فعالیت در شبکه های اجتماعی

برای بالابردن سئو سایت بهتر است شروع به بالابردن فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی کنید. گوگل برای فعالیت های مفید سایت شما و میزان ترافیک سایت به شما امتیاز خواهد داد.

تمامی فعالیت های شما نظیر پست ها، لایک، کامنت، اشتراک گذاری و.. را مورد برسی قرار می دهد. هر میزان فعالیت های شما بهتر و بالاتر باشد شانس بیشتری در بالارفتن سئو سایت دارید.

همچنین تکنیک هایی برای دستیابی به نتایج اول جستجو در گوگل وجود دارد که می توانید با جستجو در گوگل بسیاری از آنها را یاد بگیرید.

 

لینک سازی خارجی در وردپرس

یکی از حساس ترین بخش ها در بخش سئو سایت وردپرس ایجاد لینک خارجی و یا لینک بیل دینگ است.

درصورتی که این کار را بامهارت و دقت انجام دهید می توان انتظار داشت که در طی روزهای آینده (حدوداً ۴۰ روز) میزان بازدید از وب سایت شما تا ۶۰ درصد افزایش یافته و همچنان بالاتر نیز خواهد رفت.

اما درصورتی که مرتکب اشتباهی در این زمینه شوید ممکن است نتایج برعکس شده و سایت دچار سقوط و پنالتی گوگل شود.

 

لینک سازی داخلی در وردپرس

به راحتی در وردپرس میتوانید لینک سازی داخلی را به صورت دستی و یا به کمک افزونه های موجود بصورت کاملا خودکار انجام دهید و باعث افزایش رتبه صفحات مهم سایت خود شوید.

 

سئو تکنیکال (فنی) سایت وردپرس

در سایت وردپرس رفع مشکلات فنی با نصب افزونه های مختلف قابل رفع خواهد بود، برای اضافه کردن اسکیماها افزونه Schema pro یکی از بهترین افزونه هاست. برای کاهش حجم عکس ها میتوانید از افزونه Smush pro استفاده کنید. برای کاهش css و js های اضافه میتوانید از افزونه wp rocket استفاده کنید.

 

مطالب پیشنهادی :
🔍 الگوریتم های گوگل در سئو

کاهش نرخ پرش

در چند سال گذشته گوگل تصمیم گرفته به جای برسی محتوا و مقالات درج شده در سایت ها، رفتار کاربران را به عنوان معیار امتیازدهی و بالارفتن در نتایج جستجو قرار دهد.

پس لازم است با به کارگیری محتواهای جذاب و پست های پرمخاطب جذابیت سایت خود را بالاتر برده و ترافیک قابل توجهی را به سمت سایت خود جذب کنید. این محتواهای جذاب می تواند سایت شما را به خوبی بالا برده و در صفحات اول و یا اولین نتایج جستجوی گوگل قرار دهد.

با استفاده از ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس می توانید نرخ پرش سایت خود را به صورت روزانه برسی کرده و تلاش خود را برای بالابردن این نرخ بیشتر کنید.

 

 اموزش سئو وردپرس رایگان

کلام آخر

وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا در زمینه سئو است. در این محیط با استفاده از افزونه های کاربردی و سایر روش ها می توانید به راحتی سئو سایت وردپرس خود را بالا ببردید.

راهکارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بالابردن عملکرد خود در محیط وردپرس و بهبود سئو سایت وردپرس انجام دهید. بهینه سازی سایت وردپرس شما با استفاده از تاکتیک ها و بهترین شیوه های ذکر شده در این مقاله به شما کمک می کند تا رتبه خود را در جستجوهای گوگل بهبود ببخشید.

همچنین می توانید بازدیدکنندگان و یا فروش بیشتری به دست آورید و به طورکلی وب سایت بهتری را برای کسب وکارتان راه اندازی کنید.

ازآنجاکه شما باید سئو سایت وردپرس مناسبی را در تمام جنبه های بازاریابی آنلاین و کسب وکارتان اعمال کنید پس با بالابردن اطلاعات خود و به روزرسانی آنها می توانید همواره سایتی با ترافیک بالا و همچنین سئو مناسب داشته باشید.

پروکلیک با بهترین خدمات سئو و مشاوره سئو سایت شما را می تواند به بهترین شکل ممکن در جهت هدف افزایش ترافیک سایت هدایت کند.

 

دریافت مشاوره رایگان ثبت سفارش

 

سوالات متداول سئو سایت وردپرس

سئو فرایندی است که باعث می شود یک وب سایت در نتایج جستجو بیشتر دیده شود تا کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت ارگانیک یا رایگان افزایش یابد. یک سئو مناسب در وب سایت وردپرس با روش های ارائه شده در این مقاله بسیار راحت است. این کار مانند مدیریت کردن وردپرس بسیار آسان بوده و به راحتی می توانید با رعایت برخی نکات سئو سایت وردپرس را ایجاد کنید.
یکی از مهم ترین مسائل در سئو سایت وردپرس فروشگاهی چینش اصلی آن سایت است. به طور مثال چینش یک سایت فروشگاهی می تواند شامل:
  1. صفحه اصلی سایت
  2. صفحات دسته بندی محصولات
  3. صفحات برچسب
  4. صفحات محصول
یکی از مهم ترین افزونه ها در وردپرس افزونه yoast است. این افزانه قابلیتهای فراوانی داشته و تمامی فعالیتهای پایه ای را برای سئو سایت شما انجام خواهد داد.
یکی از نکاتی که لازم است موردتوجه قرار دهید سرعت وب سایت است. وب سایت های با سرعت کم، خیلی زود مخاطبان را خسته کرده و خالی از بازدیدکننده می شوند. گوگل نیز به دلیل عدم رضایت و برسی رفتار کاربران در صفحات شما نتیجه می گیرد که محتوای ارائه شده توسط شما ارزش انتشار بالایی ندارد. در نهایت سایتی که سرعت پایینی دارد به صفحات پایین گوگل سقوط خواهد کرد. پس لازم است برای جلوگیری از این امر فکری برای بالابردن سرعت وب سایت خود کنید.

بیشتر بخوانید

‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا