سئو

سئو سایت فروشگاهی، معرفی و آموزش

محتوای سایت فروشگاهی و نحوه سئو

5/5 - (5 امتیاز)

سئو سایت فروشگاهی، سایت‌های فروشگاهی در حال حاضر توانسته اند جایگزین بسیار مناسبی برای فروش محصول به شکل حضوری باشند. شما که اکنون در حال مطالعه این صفحه هستید، احتمالا صاحب یک سایت فروشگاهی هستید و بهترین راه‌ها برای افزایش فروش خود را جستجو می کنید. در این صورت لازم است بدانید که سئو سایت فروشگاهی از مؤثرترین راه‌هایی است که از طریق آن فروش شما چند برابر خواهد شد. از آنجایی که سئو فروشگاهی با سئو سایت‌های دیگر اندکی متفاوت است و از حساسیت بیشتری نیز برخوردار است، لازم است یک شرکت معتبر و دارای تجربه را برای انجام این کار انتخاب کنید. مجموعه پروکلیک خدمات دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت فروشگاهی یا بهینه سازی سایت ارائه می‌کند و در این زمینه از مشاوره تا اجرای صفر تا صد پروژه‌ها همراه با مشتریان است. برای آشنایی با اهمیت سئو سایت فروشگاهی و مراحل آن در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

سئو سایت فروشگاهی چیست

بدیهی است که بسیاری از افراد زمانی که به محصولات خاصی نیاز پیدا می‌کنند، در اولین قدم به گوگل یا دیگر موتورهای جستجو مراجعه می‌کنند تا از این طریق اطلاعاتی در زمینه محصول مورد نظر کسب کنند و یا کیفیت و قیمت آن را در مقایسه با سایر محصولات بسنجند. این عمل به طور مستقیم در کیفیت خرید تأثیر خواهد داشت، خواه محصول مورد نظر یک کالای ارزان قیمت باشد و خواه یک کالای چند ده میلیونی. بنابراین بسیار مهم است که وب سایت شما در صفحه نتایج گوگل جزء اولین سایت‌ها باشد. در این صورت مهم ترین عاملی که به شما کمک می کند در رتبه بندی گوگل جایگاه بالاتری به دست آورید، سئو سایت فروشگاهی است.

آموزش کامل بهینه سازی فروشگاه آنلاین

نحوه سئو سایت فروشگاهی

چرا سئو سایت فروشگاهی لازم است؟

پس از ایجاد یک وبسایت فروشگاهی، مهم‌ترین اقدامی که برای جذب مشتری انجام می‌دهید سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو خواهد بود؛ چرا که تنها از این طریق است که وبسایت شما دیده خواهد شد. اگر به این مورد بی توجه باشید مشتریان بالقوه را از دست می‌دهید. به بیان دیگر راهی برای ورود کاربر به وبسایت شما وجود ندارد چرا که افراد در نتایج سرچ خود اصلا وبسایت شما را نخواهند دید. سئو سایت فروشگاهی یک سری از تکنیک‌های اصولی در زمینه افزایش بازدید را برای وبسایت فروشگاهی شما انجام می‌دهد تا فروش خود را چند برابر کنید.

مطالب پیشنهادی :
سئو سایت چیست؛ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدم؟

مزایا و اهمیت سئو سایت فروشگاهی

سئو برای وبسایت‌های فروشگاهی مزایای بسیاری را به دنبال خواهد داشت که در ادامه به چند مورد از مهم ترین آنها خواهیم پرداخت.

ترافیک بیشتر سئو سایت فروشگاهی

مهم‌ترین ویژگی سئو این است که ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت شما هدایت می‌کند. سئو فروشگاهی باعث می‌شود کاربران در نتیجه اولین جستجوهای خود با سایت شما مواجه شوند و چه بسا همین امر عاملی برای خرید کاربر از وبسایت شما باشد. این هدایت کاربر بهترین هدف سئو است چرا که مشتریان با یک بار خرید از شما به مشتریان وفادار و دائمی تبدیل خواهند شد.

کاهش هزینه تبلیغات در سئو سایت فروشگاهی

احتمالا با خود می‌اندیشید که هیچ چیز جای تبلیغات را نمی‌گیرد، اما این گونه نیست. سئو در حقیقت یک نوع تبلیغات نیز محسوب می‌شود که هزینه چندانی برای شما به دنبال نخواهد داشت. هرچه افراد بیشتری وبسایت شما را ببینند، شناخته شدن و محبوبیت برند شما نیز افزایش خواهد یافت. شما می‌توانید به جای صرف هزینه زیاد برای تبلیغات، از سئو بهره ببرید و هزینه را در جای مناسب‌تری صرف کنید.

سئو یک خدمات ۲۴ ساعته است

از دیگر مزایای سئو می‌توان به تمام وقت بودن آن اشاره کرد. خدمات سئو می‌تواند به شکل شبانه روزی و بدون توجه به زمان و مکان به جذب مشتری برای شما بپردازد. کاربران در هر ساعت از شبانه روز که محتوای مرتبطی را جستجو کنند، با وبسایت شما رو به رو خواهند شد و این سرویس ۲۴ ساعته هیچ هزینه اضافه ای برای شما ندارد.

پروسه انجام سئو سایت فروشگاهی به صورت کلی

فرآیند انجام سئو در سایت‌های فروشگاهی نسبت به دیگر سایت‌ها متفاوت است و پیچیدگی بیشتری دارد. بنابراین اهمیت زیادی دارد که این خدمات را از یک شرکت مجرب و معتبر دریافت کنید. طی این پروسه لازم است به موارد گوناگونی پرداخته شود. مجموعه پروکلیک یکی از مجموعه های فعال در این زمینه است که این فرآیند را با دقت بسیار زیادی انجام می‌دهد تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

سئو سایت فروشگاهی یا بهینه سازی موتورهای جستجو از دو بخش اصلی تشکیل شده است که این دو بخش عبارتند از سئو on page و سئو off page که به ترتیب به آنها سئوی داخلی و سئوی خارجی نیز گفته می شود. در سئوی داخلی اقدامات و اصلاحاتی داخل سایت انجام می‌شوند که بر سئو خارجی نیز اولویت دارد. سئو خارجی نیز استراتژی‌هایی را در بر می‌گیرد که خارج از سایت شما کنترل خواهند شد.

در ادامه با چند مورد از مهم‌ترین مواردی که در سئو فروشگاهی به آن توجه می‌شود خواهیم پرداخت.

جستجوی کلمات کلیدی در سئو سایت فروشگاهی

تحقیق کلمات کلیدی اولین اقدامی است که در سئو سایت‌های فروشگاهی باید به آن توجه شود. مشتریان برای پیدا کردن محصولات یا خدمات مورد نظر خود یک سری از کلمات را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند. اولین اقدام در سئو یافتن این کلمات است. کلمات کلیدی طولانی نیز بسیار مهم هستند که نباید از آنها غافل شد. پیشنهادات گوگل یا تحلیل وبسایت‌های رقیب می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد. طی فرآیند تحلیل رقبا دسته بندی وبسایت‌ها و محصولات آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد و بهترین کلمات انتخاب خواهند شد.

در ادامه لازم است صفحاتی را برای کلمات کلیدی تعیین کنید. این موضوع به دقت بسیار زیادی احتیاج دارد و کلمات کلیدی باید در جایگاه درستی قرار بگیرند. به عنوان مثال باید کلمات اصلی در صفحه اصلی وبسایت، کلمات کلی در دسته بندی‌ها و کلماتی که شامل جزئیات بیشتری هستند در صفحات محصول هدف گذاری شوند.

مطالب پیشنهادی :
سئو تکنیکال سایت یا سئوی فنی سایت چیست؟

این فرآیند از این نظر حائز اهمیت است که هر چه صفحات به صورت تخصصی‌تر برای کلمات کلیدی بهینه سازی شده باشند، نتیجه بهتری حاصل می‌شود و رتبه بالاتری در گوگل کسب خواهید کرد. مهم است که صفحات مختلف برای یک کلمه بهینه نشوند و صفحات مختلف با محتواهای مشابه ایجاد نشوند.

استفاده صحیح از URL ها در سئو سایت فروشگاهی

در سایت‌های فروشگاهی مهم است که در هر آدرس url چند کلمه کلیدی استفاده نشود. از نظر سئو تکنیکال برای هر صفحه ۳ کلمه کلیدی پیشنهاد می‌شود که تا هفت کلمه نیز می‌تواند افزایش یابد، اما در صفحات محصول بهتر است تنها از یک کلمه کلیدی استفاده شود. بنابراین برای این صفحات بهتر است کلمات کلیدی استفاده شوند که مشتریان اغلب در جستجوهای خود از آنها استفاده می‌کنند. البته می‌توانید با اضافه کردن یک یا دو سیلاب به ابتدا و انتهای کلمه کلیدی انتخابی خود جایگاه قابل قبولی در صفحه نتایج گوگل داشته باشید، اما استفاده از کلمات کلیدی کاملا متفاوت ممکن است برای صفحات محصول فکر خوبی نباشد و حتی نتیجه عکس به دنبال داشته باشد.

آموزش سئو سایت فروشگاهی (راهنمای جامع)

ساختار وب سایت فروشگاهی برای سئو

مدیریت ساختار سایت فروشگاهی از دیگر استراتژی‌های افزایش بازدید است. در سایت‌های فروشگاهی مهم است که اطلاعات موجود برای کاربر قابل دسترس باشد و کاربر برای جستجوی محصول مورد نظر خود گمراه نشود. ساختار سایت باید به گونه ای طراحی شده باشد که مشتری تنها با انجام چند کلیک به صفحه خرید محصول مورد نظر خود هدایت شود.

دسته بندی‌ها و فیلترهای موجود در ساختار سایت شما می‌توانند در این زمینه کمک کننده باشند. به این ترتیب کاربر با سهولت بیشتری می‌تواند به محصول مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند. دسته بندی و زیر دسته ها باید در دسترس و واضح باشند تا کاربر از وبسایت شما خارج نشود.

تحلیل رقبا برای سئو سایت فروشگاهی

صاحبان وبسایت‌های فروشگاهی موفق همواره در صدد پیشرفت هستند و در این زمینه کاملا به روز عمل می کنند. به این ترتیب آنالیز کردن وبسایت‌های رقیب می‌تواند به شما کمک کند از قافله عقب نمانید و برنامه ریزی مناسبی برای بهبود وضعیت وبسایت خود انجام دهید. این مورد نیز از مسائلی است مجموعه پروکلیک برای افزایش بازدید وبسایت شما به آن توجه دارد.

استفاده از ویدئو برای تاثیر در سئو فروشگاهی

استفاده از ویدئو یا ویدیو مارکتینگ در وبسایت می‌تواند به جذب ترافیک بیشتر کمک کند. زمانی که از ویدئو در وبسایت شما استفاده شود، نسبت به استفاده از متن یا عکس مشتریان بیشتری خواهید داشت. به بیان دیگر کاربران می توانند با مشاهده ویدئو به خرید تشویق شوند و یک بازدیدکننده معمولی از این طریق می‌تواند به یک مشتری تبدیل شود.

توضیحات محصول برای بهبود سئو فروشگاهی

از دیگر مواردی که در سئو سایت فروشگاهی به آن توجه می‌شود توضیحات محصول است. با بررسی وبسایت های فروشگاهی موفق به این نتیجه خواهید رسید که برای کسب موفقیت در افزایش مشتری لازم است که برای تمام محصولات خود توضیحاتی را به مشتری ارائه دهید. با ارائه توضیح برای محصولات، کاربران به درستی راهنمایی می‌شوند و علاوه بر آن در رتبه بالاتری در گوگل نیز قرار خواهید گرفت. تولید محتوا برای محصول، استراتژی‌ها و تکنیک‌های مخصوص به خود را دارد که در پروکلیک به درستی از آنها استفاده خواهد شد تا در صفحه نتایج موتورهای جستجو در صدر باشید.

مطالب پیشنهادی :
تولید کلمات کلیدی با Ahrefs (کاملا رایگان)

 

سئو محصولات

یکی از مواردی که برای سئو سایت فروشگاهی مهم است سئوی محصولات یک سایت فروشگاهی است، برای این منظور آموزش سئو کردن محصول یکی از گام های اساسی سئو محصول حساب می شود. سئو محصول یعنی بهینه سازی صفحه هر محصول خاص برای کلمه کلیدی آن محصول که به این منظور باید توضیحات و عکسهای صفحه بهینه سازی شود درکنار بهینه سازی متا ها.

 

توضیحات متا در سئو سایت فروشگاهی

توضیحات متا می‌تواند از مؤثرترین مواردی باشد که یک کاربر را تشویق می‌کند تا به سایت شما وارد شود. توضیحات متا باعث می‌شود کاربر اطمینان حاصل کند که محتوای مورد نظر خود را در صفحه شما خواهد یافت. بنابر این استفاد از عبارت‌های جذاب و ترغیب کننده که شامل کلمه کلیدی باشند به بازدید بیشتر و البته فروش بیشتر سایت شما خواهد انجامید.

استفاده از لینک‌های داخلی برای سئو سایت فروشگاهی

لینک‌های داخلی که کاربر را به صفحات مهم هدایت می‌کنند باعث می‌شود در گوگل جایگاه بالاتری کسب کنید. به این ترتیب وجود پست‌های وبلاگ نیز اهمیت می‌یابند چرا که از این طریق امکان ایجاد لینک‌های داخلی بیشتر خواهد شد.

قرار دادن بخش وبلاگ برای سایت فروشگاهی

بخش وبلاگ در وبسایت می‌تواند باعث افزایش ترافیک شود. این اتفاق به چند دلیل رخ می‌دهد. اولین علت می‌تواند این باشد که وبلاگ سایت مرتبا به روز رسانی می‌شود و همین امر موجب می‌شود گوگل سایت شما را یک سایت به روز تلقی کند و رتبه بالاتری به شما اختصاص دهد. همچنین ممکن است برای مدتی محصولات جدید را وارد سایت نکنید. به این ترتیب سایت شما عملا به عنوان یک سایت غیر فعال شناسایی می‌شود. بنابراین واضح است که تولید محتوا و انتشار مطالب جدید برای به روز ماندن سایت شما بسیار مهم است .

قیمت و هزینه سئو سایت فروشگاهی

قیمت سئو سایت فروشگاهی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. این که سایت شما چقدر بزرگ است، چقدر بازدید کننده دارد، چه خدمات یا محصولاتی را ارائه می‌دهد و تعداد محصولات آن چقدر است می‌تواند در هزینه شما مؤثر باشد. با این حال این اطمینان وجود دارد که میزان هزینه ای که برای سئو فروشگاهی می کنید، به میزان چند برابر به شما باز خواهد گشت. برای شروع به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت مشاوره رایگان و اختصاصی و اطلاع از قیمت‌ها همین حالا از طریق لینک زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

آموزش سئو سایت فروشگاهی

ما در مجموعه پروکلیک میتوانیم صفر تا صد سئو سایت فروشگاهی شما را انجام دهیم یا در صورت نیاز برای آموزش سئو فروشگاهی و یا مشاوره سئو به شما کمک کنیم. کافیست با ما تماس بگیرید

 

 

دریافت مشاوره رایگان ثبت سفارش

 

 

لذت فروش دو چندان در فروش اینترنتی

برای تجربه فروش چند برابر، سئو سایت فروشگاهی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توانید انجام دهید. آژانس پروکلیک با تجربه ای که در این زمینه دارد و با به کارگیری نیروهای متخصص،‌ می‌تواند انتظارات شما را برای کسب موفقیت بیشتر برآورده کند. در شرکت ما خدمات حرفه ای در حوزه آنلاین از جمله سئو فروشگاهی ، سئو سایت خبری ، سئو سایت شرکتی ارائه می‌شود. به این صورت که در کمترین زمان ممکن نیازهای شما از طریق مشاوره شناسایی خواهند شد و مناسب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راهکارها برای افزایش فروش سایت فروشگاهی به شما ارائه خواهد شد.

مطالب پیشنهادی :
ویژه: اشتراک سایت ahrefs رایگان شد

در پروکلیک خدمات تولید محتوا انگلیسی، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و کسب درآمد از اینستاگرام ، طراحی و آنالیز کمپین‌ تبلیغاتی، انتخاب استراتژی‌های مارکتینگ و بهینه سازی سایت با رعایت الگوریتم گوگل و کلمات کلیدی ارائه می‌شود. آژانس دیجیتال مارکتینگ پروکلیک با افتخار بر این باور است که مشتری مداری اصل اولیه ارائه خدمات است و انجام یک پروژه تعهدی آغاز یک تعهد بی پایان برای ما خواهد بود.

مواردی که در این صفحه برشمردیم تنها برای آشنایی بیشتر شما با خدمات سئو سایت فروشگاهی است که توسط مجموعه دیجیتال مارکتینگ پروکلیک ارائه می‌شود. البته لازم به ذکر است که خدمات سئو فروشگاهی ما تنها به این موارد محدود نمی‌شود و اقدامات حرفه ای و تخصصی‌تری نیز در این زمینه انجام می گیرد که از طریق مشاوره می‌توانید از جزئیات آنها اطلاع یابید. فراموش نکنید با دریافت خدمات از مجموعه ما می‌توانید علاوه بر بازدید، فروش، موفقیت و کسب سود بیشتر، از پشتیبانی و پاسخگویی دائمی ما برخوردار شوید.

 

سوالات متداول سئو سایت فروشگاهی

بدیهی است که بسیاری از افراد زمانی که به محصولات خاصی نیاز پیدا می‌کنند، در اولین قدم به گوگل یا دیگر موتورهای جستجو مراجعه می‌کنند تا از این طریق اطلاعاتی در زمینه محصول مورد نظر کسب کنند و یا کیفیت و قیمت آن را در مقایسه با سایر محصولات بسنجند. این عمل به طور مستقیم در کیفیت خرید تأثیر خواهد داشت، خواه محصول مورد نظر یک کالای ارزان قیمت باشد و خواه یک کالای چند ده میلیونی. بنابراین بسیار مهم است که وب سایت شما در صفحه نتایج گوگل جزء اولین سایت‌ها باشد. در این صورت مهم ترین عاملی که به شما کمک می کند در رتبه بندی گوگل جایگاه بالاتری به دست آورید، سئو سایت فروشگاهی است.
سئو برای وبسایت‌های فروشگاهی مزایای بسیاری را به دنبال خواهد داشت که در ادامه به چند مورد از مهم ترین آنها خواهیم پرداخت.
به عوامل گوناگونی بستگی دارد. این که سایت شما چقدر بزرگ است، چقدر بازدید کننده دارد، چه خدمات یا محصولاتی را ارائه می‌دهد و تعداد محصولات آن چقدر است می‌تواند در هزینه شما مؤثر باشد. با این حال این اطمینان وجود دارد که میزان هزینه ای که برای سئو فروشگاهی می کنید، به میزان چند برابر به شما باز خواهد گشت.
مدیریت ساختار سایت فروشگاهی از دیگر استراتژی‌های افزایش بازدید است. در سایت‌های فروشگاهی مهم است که اطلاعات موجود برای کاربر قابل دسترس باشد و کاربر برای جستجوی محصول مورد نظر خود گمراه نشود. ساختار سایت باید به گونه ای طراحی شده باشد که مشتری تنها با انجام چند کلیک به صفحه خرید محصول مورد نظر خود هدایت شود. دسته بندی‌ها و فیلترهای موجود در ساختار سایت شما می‌توانند در این زمینه کمک کننده باشند. به این ترتیب کاربر با سهولت بیشتری می‌تواند به محصول مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند. دسته بندی و زیر دسته ها باید در دسترس و واضح باشند تا کاربر از وبسایت شما خارج نشود.

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

خرید بازدید سایت و وبلاگ، بازدید ایرانی خارجی، کاهش و افزایش رتبه الکساخرید اکانت و اشتراک پریمیوم سایت MOZ pro

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا